Utorak, 28. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

“Domaće je najbolje” za budućnost malih poduzetnika

08.07.2012. 22:00
“Domaće je najbolje” za budućnost  malih poduzetnika


Dobar domaći proizvod potrebno je ponuditi na tržištu po prihvatljivim uvjetima i to je osnovni cilj našeg sajma, istaknuo je organizator sajma Tihomir Lipohar dodajući da želi omogućiti svima pristup domaćoj kvaliteti u nekim slučajevima vezanoj čak i uz stoljetnu tradiciju


Spojiti urbano i  ruralno i na najbolji način  prezentirati kulturu, domaću  tradiciju i baštinu cilj je sajma pod nazivom “Domaće je  najbolje-sajam domaćih  proizvoda” koji se puna četiri  dana, od jučer do četvrtka  navečer održava prvi puta na  zadarskoj rivi. Uz tradicionalne obrte svi zainteresirani  posjetitelji moći će kušati  najbolju autohtonu hranu i  piće. U organizaciji tvrtke Fotografica-vizualne komunikacije iz Cerja u Varaždinskoj  županiji, vlasnika Tihomira  Lipohara cilj sajma je predstaviti isključivo domaće  proizvode, promicati i poticati njihovu kvalitetu te time  stvoriti prepoznatljiv sajam  koji će postati tradicionalna  manifestacija ne samo u Zadru, već i u nekim drugim  mjestima i gradovima na  našoj obali tijekom turističke  sezone.
Desetogodišnji korijeni  sajma
Naime, osim u Zadru, sajam je gostovao i u Gospiću,  dok će se nakon Zadra najbolje od domaćih proizvoda  predstaviti u Sv. Filipu i Jakovu, Selcu, Crikvenici, Novigradu-Istra, Karlobagu, Sv.  Juraju, Senju, Rapcu te Labinu.
Tihomir Lipohar ističe kako ovaj sajam svoje korijene  vuče unatrag deset godina iz  projekta “Lika u fokusu” koji  je 2002. godine bio odgovor  na aktualne potrebe u ratom  zahvaćenim područjima, za  gospodarskim oporavkom i  razvojem te željom da se mlada populacija zadrži u Lici.  Ovo je jubilarna deseta godina tog sajma, unutar kojeg  se održava i “Domaće je najbolje”.
– Naša tvrtka se već dugi  niz godina bavi vizualnom  prezentacijom, ali i organizacijom manifestacija. Sajam  je započeo prije deset godina  pod nazivom ‘Lika u fokusu-sajam domaćih proizvoda’  s namjerom da se prezentiraju naši proizvodi. Tada smo  još u sklopu ADRA-inog humanitarnog programa Obnove i razvitka ratom opustošenih i porušenih područja  RH radili i te sajmove kako  bismo ljudima pružili platformu na kojoj bi mogli graditi svoju budućnost. Radi se  o malim OPG-ima, malim poduzetnicima u najširem smislu kako bismo dobili jedno  mjesto gdje bi oni izravno  mogli komunicirati s krajnjim kupcima te im ponuditi  svoje usluge ili proizvode.  Sajam ‘Domaće je najbolje’  prvi puta se održava u Zadru  i nadamo se da će postati  tradicionalan. Okupili smo  male, obiteljske tvrtke u bilo  kojem obliku registracije.  Dobar proizvod, domaći i  kvalitetan proizvod potrebno  je ponuditi na tržištu po prihvatljivim uvjetima za klijente  i to je osnovni cilj našeg sajma, istaknuo je Lipohar, dodajući da žele omogućiti svima da imaju pristup visokoj i  domaćoj kvaliteti u nekim  slučajevima vezanoj čak i uz  stoljetnu tradiciju na našim  prostorima.
Ove godine na zadarskoj  rivi predstavit će se oko 70-ak  izlagača na oko 65 štandova  jer pojedinci radi podjele  troškova dijele izlagačko  mjesto. Za razliku od zadarske manifestacije “Noć punog  miseca” gdje se uglavnom  prezentiraju obrti, odnosno  proizvodi i usluge s područja  naše županije i okolice, na  sajmu “Domaće je najbolje”  najveći broj izlagača je upravo sa sjevera Hrvatske te će  osim turistima biti zasigurno  izuzetno zanimljiv i domaćem stanovništvu.
Unikatna keramika
 Naime, osim tradicionalnog maslinovog ulja, lavande, rakija, meda i vina, znatiželjnici će moći pogledati,  kupiti i konzumirati suhomesnate proizvode, domaće  kravlje i kozje sireve, bučino  ulje, domaći ajvar, ličku štrudlu, rahatlokum i sl., ali i  pletene predmete od šibe i  rogoza, slame i kukuruzovine, ručni vez, unikatnu keramiku, prezentaciju izrade  tradicijskih keramičkih suvenira na lončarskom kolu te  još mnogo toga s područja  Slavonije, Zagorja, Istre, Like, ali i s našeg područja.  Većem odazivu naših obrtnika organizatori se nadaju  sljedeće godine, no ne isključuju mogućnost  uključivanja obrtnika na sajam i tijekom samog njegovog  trajanja.
– Na sajmu su izloženi isključivo domaći proizvodi,  nastali trudom naših ljudi.  Nema u njima uvoznih komponenti. Naime, kriterij prijave za sajam je bio da dorađeni domaći proizvod ne  smije sadržavati više od 50  posto uvoznih komponenti,  da mora u potpunosti biti  proizveden u RH u vlastitom  OPG-u, obrtu ili drugom  obliku poslovnog subjekta.  Konkretno, naš štand ‘Keramike Nova’ iz Karlovca nudi  unikatnu domaću keramiku  inspiriranu etnoizričajem.  Svi naši predmeti, osim što su  ukrasni su i uporabni, mogu  se koristiti u pećnicama te  prati u perilicama posuđa.  Nadamo se da će odaziv biti  dobar, i domaćina i gostiju,  pogotovo što do sada nismo  izlagali u Zadru, ali i zato jer  su cijene jako povoljne, rekla  bih gotovo proizvođačke cijene bez dodatnih marži i ostalih dodataka, kazala je Jasna Lamza, vlasnica “Keramike Nove”.
– Interes je dobar iako smo  došli po velikoj vrućini, ali  vjerujemo da će uvečer to biti  još puno bolje. Svi proizvodi  su ručni rad. Radi se o ukrasnoj, ali i uporabnoj keramici,  koja može poslužiti kao suvenir, ali i kao sasvim normalan svakodnevno uporabni predmet, kazao je Božek  Androić, vlasnik obrta “Centar A” dodajući kako će uz  izložene proizvode imati i  prezentaciju izrade  izloženog na lončarskom kolu, kako bi pokazali da se još  uvijek, kako je istaknuo,  nešto može izraditi i bez  kompjutorske simulacije.
Osim njegove keramike veliki interes domaćih i stranih  gostiju izazvali su pleteni  proizvodi od šiba, ali i sve  ostalo što smo navikli na sajmovima ovakvog tipa vidjeti,  no u malo drukčijem izdanju  jer se osim turista ovdje i  Zadrani mogu upoznati s tradicijom središnjeg i sjevernog dijela Hrvatske.