Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Ministar zdravstva Vili Beroš od ravnatelje bolnica u ponedjeljak je zatražio da djelatnicima ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju, poručivši kako je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu. U dopisu Beroš, vezano uz važnost profesionalnog ponašanja i kvalitetnu komunikaciju zdravstvenih radnika prema pacijentima i njihovoj pratnji, upućuje na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite, kao i Etičkog kodeksa svake zdravstvene ustanove te ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji reguliraju tu tematiku.
Ravnatelje je pozvao da svim radnicima, a napose zdravstvenima, ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa prilikom ponašanja na radnom mjestu. Kvalitetnom komunikacijom i ljubaznim ponašanjem pri liječenju pacijenata može se umanjiti njihov strah i anksioznost te steći njihovo povjerenje i podržati volja za liječenjem i nada u njegov uspješan ishod, “a čime se zasigurno dobivaju bolji ishodi liječenja”, ističe ministar u dopisu.
Stoga ravnateljima preporuča da ulože “dodatne napore u povećanje svijesti o važnosti kvalitetne komunikacije prema pacijentima i njihovoj pratnji” te da povratno izvijeste ako su njihovi radnici u posljednje dvije godine prisustvovali edukaciji o pravima pacijenata i/ili komunikacijskim vještinama.
Najsloženiji medicinski postupak jednako je važan kao topla ljudska riječ
U izjavi u povodu dopisa koji je poslao, Beroš naglašava da je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.”Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj – zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija covid-19, potresi i ostali popratnih ‘okidači’ ostavili su traga na svima nama, no – pacijent nam mora ostati u fokusu čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava”, naglasio je.
Stoga je, kaže, skrenuo pažnju ravnateljima bolnica na važnost provođenja edukacija zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika usmjerenih na komunikaciju s pacijentima te zatražio podatke o dosadašnjim aktivnostima u tom području kako bi djelatnici zdravstvenog sustava stekli nove vještine i dodatno se osnažili tehnikama empatičnog i razumljivog komuniciranja s oboljelima i njihovim bližnjima.
“Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti ‘teret’ bolesti zajedno s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ‘ulica’ i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici – pacijentima radi kojih postojimo”, poručuje ministar zdravstva.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Ligue 1
PSG je ponovo francuski prvak! Pobjeda Lyona donijela je veliko slavlje Parižanima
Svijet
IZDANA UPOZORENJA
Azija na udaru toplinskog vala, temperatura doseže 45 stupnjeva, škole zatvorene
Crna Kronika
TRAGEDIJA NA CESTI
Motociklist poginuo u sudaru s automobilom u Samoboru
Hrvatska
formiranje vlade
Nova runda pregovora u ponedjeljak, DP se sastaje sa SDP-om i HDZ-om
Košarka
Završila Prva ženska liga
FANTASTIČAN UČINAK Sjajna sezona Zadranki, 20 utakmica, 20 pobjeda
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Crna Kronika
Osuđen je
Pijan vrijeđao suprugu, a kasnije tvrdio: “Rekla mi je da imam malo spolovilo i da sam – kit!”
Zadar
KUPNJA NEDJELJOM
Evo u kojim trgovinama u Zadru danas možete obaviti kupnju
Crna Kronika
1,59 promila
U Zadru vidno pijan vikao na ulici, policija ga uhitila
Moda
analiza subotnjeg đira