Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Ministar zdravstva Vili Beroš od ravnatelje bolnica u ponedjeljak je zatražio da djelatnicima ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju, poručivši kako je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu. U dopisu Beroš, vezano uz važnost profesionalnog ponašanja i kvalitetnu komunikaciju zdravstvenih radnika prema pacijentima i njihovoj pratnji, upućuje na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite, kao i Etičkog kodeksa svake zdravstvene ustanove te ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji reguliraju tu tematiku.
Ravnatelje je pozvao da svim radnicima, a napose zdravstvenima, ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa prilikom ponašanja na radnom mjestu. Kvalitetnom komunikacijom i ljubaznim ponašanjem pri liječenju pacijenata može se umanjiti njihov strah i anksioznost te steći njihovo povjerenje i podržati volja za liječenjem i nada u njegov uspješan ishod, “a čime se zasigurno dobivaju bolji ishodi liječenja”, ističe ministar u dopisu.
Stoga ravnateljima preporuča da ulože “dodatne napore u povećanje svijesti o važnosti kvalitetne komunikacije prema pacijentima i njihovoj pratnji” te da povratno izvijeste ako su njihovi radnici u posljednje dvije godine prisustvovali edukaciji o pravima pacijenata i/ili komunikacijskim vještinama.
Najsloženiji medicinski postupak jednako je važan kao topla ljudska riječ
U izjavi u povodu dopisa koji je poslao, Beroš naglašava da je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.”Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj – zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija covid-19, potresi i ostali popratnih ‘okidači’ ostavili su traga na svima nama, no – pacijent nam mora ostati u fokusu čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava”, naglasio je.
Stoga je, kaže, skrenuo pažnju ravnateljima bolnica na važnost provođenja edukacija zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika usmjerenih na komunikaciju s pacijentima te zatražio podatke o dosadašnjim aktivnostima u tom području kako bi djelatnici zdravstvenog sustava stekli nove vještine i dodatno se osnažili tehnikama empatičnog i razumljivog komuniciranja s oboljelima i njihovim bližnjima.
“Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti ‘teret’ bolesti zajedno s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ‘ulica’ i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici – pacijentima radi kojih postojimo”, poručuje ministar zdravstva.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
pronađena i marihuana
Po Bulevaru vozio bez vozačke dozvole, suvozač vrijeđao policajce
Nogomet
SHNL
Šibenik uzeo bod pogotkom u 88. minuti
Moda
praktični savjeti
Nove jesenske čizme su vam prevelike? Imamo nekoliko trikova
Nogomet
četvorica favorita
U ponedjeljak dodjela Zlatne lopte u Parizu
Hrvatska
žestoka REAKCIJA SUSJEDA
Zbog Anušićevih izjava Mađari pozvali hrvatskog veleposlanika na razgovor
Županija
ČESTITAMO
Svečano u Zemuniku Donjem! Nadbiskup Zgrablić krstio peto dijete u obitelji Dundović
Nogomet
Sjajna sezona Biograjca
Vice Birkić obilježio (malo)nogometnu lokalnu scenu: “Dolazak u Raštane je pun pogodak…”
Hrvatska
SRETNI DOBITNIK
‘SRIĆA MI SE NASMIJALA’ Dobitnik Jackpota u Lotu 7: ‘Odmah sam javio svojima da sam milijunaš’
Zadar
BLIŽE SE SVI SVETI
Mnogi Zadrani već počeli s prigodnom kupnjom cvijeća i lampina, evo kako se kreću cijene
Hrvatska
U 52. godini