Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Ministar zdravstva Vili Beroš od ravnatelje bolnica u ponedjeljak je zatražio da djelatnicima ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju, poručivši kako je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu. U dopisu Beroš, vezano uz važnost profesionalnog ponašanja i kvalitetnu komunikaciju zdravstvenih radnika prema pacijentima i njihovoj pratnji, upućuje na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite, kao i Etičkog kodeksa svake zdravstvene ustanove te ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji reguliraju tu tematiku.
Ravnatelje je pozvao da svim radnicima, a napose zdravstvenima, ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa prilikom ponašanja na radnom mjestu. Kvalitetnom komunikacijom i ljubaznim ponašanjem pri liječenju pacijenata može se umanjiti njihov strah i anksioznost te steći njihovo povjerenje i podržati volja za liječenjem i nada u njegov uspješan ishod, “a čime se zasigurno dobivaju bolji ishodi liječenja”, ističe ministar u dopisu.
Stoga ravnateljima preporuča da ulože “dodatne napore u povećanje svijesti o važnosti kvalitetne komunikacije prema pacijentima i njihovoj pratnji” te da povratno izvijeste ako su njihovi radnici u posljednje dvije godine prisustvovali edukaciji o pravima pacijenata i/ili komunikacijskim vještinama.
Najsloženiji medicinski postupak jednako je važan kao topla ljudska riječ
U izjavi u povodu dopisa koji je poslao, Beroš naglašava da je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.”Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj – zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija covid-19, potresi i ostali popratnih ‘okidači’ ostavili su traga na svima nama, no – pacijent nam mora ostati u fokusu čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava”, naglasio je.
Stoga je, kaže, skrenuo pažnju ravnateljima bolnica na važnost provođenja edukacija zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika usmjerenih na komunikaciju s pacijentima te zatražio podatke o dosadašnjim aktivnostima u tom području kako bi djelatnici zdravstvenog sustava stekli nove vještine i dodatno se osnažili tehnikama empatičnog i razumljivog komuniciranja s oboljelima i njihovim bližnjima.
“Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti ‘teret’ bolesti zajedno s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ‘ulica’ i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici – pacijentima radi kojih postojimo”, poručuje ministar zdravstva.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
razgovor
Plenković razgovarao s Trumpom o bilateralnim odnosima i Ukrajini
Nogomet
Azijska LP
Cristiano Ronaldo zabio dva gola u azijskoj Ligi prvaka, Marcelo Brozović odigrao cijeli susret
Hrvatska
PREMIJER
Plenković: Ne postoje nikakvi ‘tajni letovi’, radi se o provedbi Dublinskog režima
Crna Kronika
pljačka
Uz prijetnju vatrenim oružjem opljačkao banku na Središću
Hrvatska
ALARMANTNO
Zrak u Sarajevu najzagađeniji na svijetu među glavnim gradovima
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadar
glazbena diva
[FOTO] Doris Dragović napravila pravi spektakl na Višnjiku
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima