Foto: Arhiva ZL
Samo u ovom tjednu, od 21. do 24 kolovoza 2023. godine, na hrvatskim prometnicama u prometnim je nesrećama smrtno stradalo čak šest vozača i putnika na motociklima odnosno mopedima. Ponovno su brzina, nepažnja i grubo kršenje prometnih propisa nepotrebno i besmisleno uzeli nekoliko ljudskih života. Žrtve su raznih životnih dobi, što pokazuje i dokazuje kako nitko nije zaštićen od stradavanja u prometu ukoliko se ne poštuje propisano.
Uzmemo li u obzir da je u sedam mjeseci ove godine smrtno stradalo 38 vozača i putnika na mopedima i motociklima, što je povećanje 22,6% u odnosu na isto razdoblje prošle, 2022. godine, potrebno je ponoviti već nebrojeno puta ponovljeno.
Vozači i putnici na motociklima pa i na mopedima specifična su grupa sudionika u prometu na cestama. Upravljaju ili se prevoze izuzetno brzim vozilima, uživaju u vožnji na dva kotača koja pokreću moćni motori i pri tom, nažalost, često teško stradavaju.
Zbog toga ponovimo (ne)poželjna ponašanja svih sudionika u prometu u korelaciji s motociklistima i mopedistima, kao i njih samih, a sve s ciljem preveniranja teških stradavanja svih sudionika prometa na cestama.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste i mopediste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
najnovije
najčitanije
Zadar
Helen Doron Zadar
150 malih trkača u velikoj dječjoj utrci na Višnjiku
Zadar
OB ZADAR
U četvrtak s radom počinje Farmakološka ambulanta
Hrvatska
POTPREDSJEDNIK HDZ-a
Anušić: Nazire se kraj i HDZ će vrlo brzo sastaviti Vladu
Županija
MAMAC MANIFESTACIJA
U Salima na Dugom otoku uživaju i žive održivi turizam
Hrvatska
ACI MARINA
Najveći lanac marina na Mediteranu nastavio s rastom
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Crna Kronika
Osuđen je
Pijan vrijeđao suprugu, a kasnije tvrdio: “Rekla mi je da imam malo spolovilo i da sam – kit!”
Moda
analiza subotnjeg đira