Foto: Arhiva ZL
Samo u ovom tjednu, od 21. do 24 kolovoza 2023. godine, na hrvatskim prometnicama u prometnim je nesrećama smrtno stradalo čak šest vozača i putnika na motociklima odnosno mopedima. Ponovno su brzina, nepažnja i grubo kršenje prometnih propisa nepotrebno i besmisleno uzeli nekoliko ljudskih života. Žrtve su raznih životnih dobi, što pokazuje i dokazuje kako nitko nije zaštićen od stradavanja u prometu ukoliko se ne poštuje propisano.
Uzmemo li u obzir da je u sedam mjeseci ove godine smrtno stradalo 38 vozača i putnika na mopedima i motociklima, što je povećanje 22,6% u odnosu na isto razdoblje prošle, 2022. godine, potrebno je ponoviti već nebrojeno puta ponovljeno.
Vozači i putnici na motociklima pa i na mopedima specifična su grupa sudionika u prometu na cestama. Upravljaju ili se prevoze izuzetno brzim vozilima, uživaju u vožnji na dva kotača koja pokreću moćni motori i pri tom, nažalost, često teško stradavaju.
Zbog toga ponovimo (ne)poželjna ponašanja svih sudionika u prometu u korelaciji s motociklistima i mopedistima, kao i njih samih, a sve s ciljem preveniranja teških stradavanja svih sudionika prometa na cestama.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste i mopediste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
najnovije
najčitanije
Kultura
Od 20. do 22. studenog
Dvanaesto izdanje Večeri plesne minijature donosi tri dana vrhunskog plesa povodom Dana grada Zadra
Kultura
U crkvi Sv. Nikole
Otvara se izložba povodom 20 godina Morskih orgulja: ‘Doživit spoj zvuka, slike i ambijenta…’
Crna Kronika
Nasilničko ponašanje
Uhićen je trojac koji je pretukao dječake u Zagrebu, za četvrtom osobom se još traga
Zadar & Županija
Darko Marušić
Zadarski svećenik osuđen zbog spolne zlouporabe djeteta! Evo koliku je kaznu zatvora dobio
Scena
Kraj ljubavi
Razvodi se Meri Goldašić: ‘Dugo smo pokušavali…’
Županija
mučno svjedočanstvo
Svjedočanstvo Škabrnjanke koja je u masakru izgubila muža i tri sina: ‘Neka in dragi Bog sudi’
Županija
Zapovjednik obrane
Marko Miljanić: ‘I danas mi je nejasno zašto su civili vraćeni u Škabrnju, u klaonicu…’
Županija
Zapovjednik obrane Škabrnje
Marko Miljanić: ‘Nije u redu da o Domovinskom ratu govore oni čija su braća ovdje radila zločine’
Zadar & Županija
Darko Marušić
Zadarski svećenik osuđen zbog spolne zlouporabe djeteta! Evo koliku je kaznu zatvora dobio
Zadar & Županija
Ministar pravosuđa