Foto: Pixabay
Iz hrvatskih kućanstava godišnje se baci više od 86 tona ostataka hrane koji su mogli biti pojedeni, što je 22 kilograma jestive hrane po stanovniku, zato je smanjenje otpada od hrane u fokusu treće sezone kampanje „Biraj Zeleno”, priopćili su u utorak iz tvrtke Nestle Hrvatska.
Prema rezultatima istraživanja koje je prošle godine provelo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, najviše se baca meso, iza kojeg slijede voće, povrće i krumpir.
Ako se izuzme bacanje nejestivog dijela hrane, glavni je razlog bacanja u malo više od polovine kućanstva prevelika količina kupljene ili pripremljene hrane, a na drugom je mjestu istek roka trajanja.
Hrana koja je mogla biti konzumirana, ali je na kraju završila u smeću, čini 40 posto ukupnog otpada od hrane. Preostalih 60 posto otpada na nejestivi dio hrane, kao što su ljuske od jaja, kora krumpira, kosti i sl.
U hrvatskim kućanstvima godišnje se baci nešto više od 216.000 tona otpada od hrane, odnosno 53,6 kilograma po stanovniku. Od toga se 86,7 tona odnosi na jestivi dio, na hranu čije se bacanje moglo izbjeći, a po stanovniku to iznosi 22 kilograma.
Najviše otpada od hrane baca se u Primorju i Gorskom kotaru te u Dalmaciji i Istri
Najviše otpada od hrane baca se u Primorju i Gorskom kotaru (61 kilogram) te u Dalmaciji i Istri (57 kilograma), pokazuju podaci Ministarstva gospodarstva. Stanovništvo dviju primorskih regija rjeđe iskorištava ostatke obroka za pripremu novoga te značajno češće baca hranu s istekom roka trajanja.
Smanjenje te vrste otpada znači i smanjenje izrazito štetnih utjecaja na zemlju, vodu i zrak. Oko 34 posto svih emisija stakleničkih plinova koje je stvorio čovjek proizvod je trenutnog prehrambenog sustava.
„Otpad od hrane odgovoran je za prosječno dvije tone ekvivalentna ugljičnog dioksida po osobi svake godine. Svaki čovjek utječe na razinu ugljičnog dioksida u okolišu“, objasnila je profesorica i prehrambeno-tehnološka inženjerka Anet Režek Jambrak.
Zato će se kampanja „Biraj Zeleno”, u organizaciji Nestle Hrvatska, ove godine posvetiti edukaciji o štetnosti bacanja hrane.
„Sigurna sam da će se brojni građani složiti da se treba fokusirati na ljubav i dijeljenje, umjesto na bespotrebno trošenje resursa i hrane. Slogan kampanje ‘Više ljubavi, manje otpada od hrane’ odnosi se upravo na važnost solidarnosti i dijeljenja”, rekla je voditeljica Nestlé korporativnih poslova za Hrvatsku, Sloveniju i BiH Ivana Jeleč.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ALARMANTNO
Zrak u Sarajevu najzagađeniji na svijetu među glavnim gradovima
Hrvatska
RELI
Rovanpera iduće sezone nastupa na svim WRC relijima
Crna Kronika
TEŠKE OZLJEDE
Troje mladih stradalih u eksploziji u Kninu, stabilnih vitalnih funkcija
Nogomet
EGIPATSKA ZVIJEZDA
Salah razočaran Liverpoolom i bliže je odlasku nego ostanku
Hrvatska
BIVŠI MINISTAR
Beroš pušten iz istražnog zatvora! ‘Na nikog nisam ljut, zahvaljujem institucijama što rade svoj posao’
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadar
glazbena diva
[FOTO] Doris Dragović napravila pravi spektakl na Višnjiku
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima