Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

735 učenika u klupama OŠ Petra Preradovića

Autor: Velimir Brkić

02.09.2008. 22:00
735 učenika u klupama OŠ Petra Preradovića

Foto: Adam VIDAS



Točno 735 učenika OŠ “Petar Preradović” na Poluotoku i pripadajućih područnih škola u Kožinu i Zatonu u ponedjeljak se vratilo u školske klupe, najranije nego ikad dosad. Unatoč neslavnom trendu, negativnim demografskim kretanjima, ove školske godine u školske klupe krenulo je sedam učenika više od prošle godine kad ih je bilo 728
Školske hodnike, školska dvorišta i učionice u ponedjeljak je ponovno ispunio dječji žamor i smijeh, a školsko zvono koje se oglasilo u osam ujutro označilo je početak nove školske godine. Prvi dan škole najviše je razveselio prvašiće kojima je to bio prvi susret sa školom, učiteljicom i novim prijateljima s kojima će sljedeće četiri godine dijeliti školske klupe.
Točno 735 učenika OŠ “Petar Preradović” na Poluotoku i pripadajućih područnih škola u Kožinu i Zatonu u ponedjeljak se vratilo u školske klupe, najranije nego ikad dosad. Unatoč neslavnom trendu, negativnim demografskim kretanjima, ove školske godine u školske klupe krenulo je sedam učenika više od prošle godine kad ih je bilo 728. Nastavu pohađaju u dvije smjene.
– Imamo sveukupno 77 prvašića. U četiri prva razreda u matičnoj školi polazit će 65 prvašića, u Kožinu 7, a u Petrčanima pet učenika-prvaša. Polazak u školu značajan je za cijelu obitelj. Izuzetno je značajan i za dijete, i za roditelje, mnogo značajniji nego što se to obično misli. O prvim danima školovanja, o prvim susretima djeteta sa školom najčešće uvelike ovisi uspješnost njegovog cijelog daljnjeg školovanja, pa to možemo smatrati presudnim trenutkom za budući život djeteta, istaknuo je Milan Marasović, ravnatelj OŠ “Petar Preradović”.
– Prvi dan nastave i za nas je posebno iskustvo. Već pri prvom susretu djeteta sa školom moguće je primijetiti da je za jedne taj trenutak neobično sretan. U školu ulaze ozarena lica, nestrpljivi da što prije upoznaju svoju novu okolinu i učiteljicu. Ali ima i djece koja dolaze sa suzama u očima, puna straha i neizvjesnosti, naglasio je Marasović dodajući kako jedan odjel prvašića ima organiziran cjelodnevni boravak u školi.
Nakon pozdravnog govora dobrodošlice ispred školske zgrade, koji je održao ravnatelj Marasović, prvašići su se u pratnji roditelja sa zvukom školskog zvona, zajedno sa svojim učiteljicama prvi put uputili u svoje učionice.
Početak nove školske godine vezan je s podjelom besplatnih udžbenika u školi i iščekivanjem kako će se te knjige sačuvati i vratiti školi. Učenici prvih razreda svoje prve školske dane započeli su u društvu i pratnji roditelja ili staratelja, a učiteljice Ljiljana Surić, Branka Milardović, Kristina Jurana i Milena Maračić su ih upoznale s početkom nove školske godine, s nastavnim planom i programom, s knjiga i udžbenicima, bilježnicima i školskim priborom. Djeci i roditeljima napomenuto je da se po knjigama ne smije šarati.


Luka teži 25, a torba pet kilograma
Prvašić Luka Prtenjača (7) iz Zadra svaki će dan u Osnovnu školu “Petar Preradović” na Poluotoku na malim leđima nositi petinu svoje težine. Prvašić teži 25 kilograma, a njegova torba sa svim knjigama, bilježnicama i priborom teži oko pet kilograma. Tako će Luka gotovo svaki dan na leđima nositi točno 20 posto svoje težine. Kaže da ga škola veseli, ali ne i torba koju će nositi svaki dan.
– Jedva sam čekao da započne škola. Torba je baš teška. A što ću, kad se mora nije teško, vragolasto će Luka dok mu majka Ivana pridržava torbu punu knjiga, bilježnica i školskog pribora.
Eminentni stručnjaci putem medija više puta su upozoravali da dijete ne bi smjelo nositi više od 10 posto svoje težine jer kasnije može imati problema, naročito s kralježnicom.


Tri škole s cjelodnevnim boravkom
Nastava s produženim boravkom organizirana je u OŠ Petra Preradovića na Poluotoku i OŠ Kruna Krstića u Arbanasima kao pomoć onim roditeljima koji rade, a pri tom nemaju velika primanja, kao i onim roditeljima koji nemaju na raspolaganju “baka servis”, a ne žele dijete ostavljati samo kod kuće ili na ulici. Cjelodnevni boravak, odnosno cjelodnevni odgojno-obrazovni rad, podrazumijeva dnevni boravak djece u školi, u kojemu se izmjenjuju cjelodnevna nastava i organizirano slobodno vrijeme. Do prije nekoliko godina na području Zadra, odnosno Zadarske županije, nije bilo nijedne škole s produženim ili cjelodnevnim boravkom osim u zadarskoj Privatnoj školi “Nova”.
Glavni problem cjelodnevnog boravka u OŠ “Petar Preradović” je u tome da je cjelodnevni boravak organiziran samo u jednom odjeljenju prvaša te da u drugom, trećem ili četvrtom razredu nemamo organiziran produženi boravak. Roditelji bi željeli da im dijete nastavi i drugu godinu školovanja u produženom boravku, a mi to nismo u mogućnosti pružiti. Koliko znam, ti su se roditelji onda uputili u OŠ Kruna Krstića u Arbanasima, jer ta škola ima puno prostora i svoju kuhinju, a radi se u jednoj smjeni, pa postoje daleko veće mogućnosti da se organizira i drugi razred s produženim boravkom, a možda i više od toga. Bili bismo sretni da i mi to možemo, ali za sada još nemamo odgovarajuće uvjete. Nedostaje nam prostor za veću blagovaonicu, a i razrede bi bilo teže organizirati zbog rada u smjenama, rekao je ravnatelj Marasović.