Dopadljiv izgled koji kombinira eleganciju i agresivnost, bogata ponuda motora i opreme od Audijevog karavana stvaraju predmet želja mnogih. I tako već godinama
Desetljećima jedan od najljepših karavana na maski nosi simbol olimpijskih krugova a u sistemu označavanja matične tvrtke oznaku A4. S prepoznatljivim dodatkom “avant”. Godine prolaze, generacije se mijenjaju a automobil s tom oznakom odolijeva konkurenciji i dalje se ponoseći činjenicom da je jedna od – najljepših.
Nova generacija Audija A4 avant nedavno je stigla i na hrvatske prostore tako da upravo svjedočimo njezinom premijernom pohodu na ovdašnje kupce. I – ništa se bitno nije promijenilo. Audi je i s ovom generacijom karavana smještenog u možda najtraženiji, D, segment kada su karavani u pitanju na putu ponavlja uspjeha s kakvim se malo tko može pohvaliti.
Estetika vanjštine prije svega je – evolucija. Središnji dio maske je još izraženiji, naglašeniji te je stoga i utisak agresivnosti pojačan. Rešetka je još više spuštena a njezin završetak dobio je rebrasti dodatak. Malo novih poteza ali mnogo više efikasnosti. Stražnji, karavanski produžetak skladno je utopljen u cjelinu ali ni tu se ne pronalaze neki novi, revolucionarni potezi dizajnerske olovke. Sve što ističemo za vanjštinu vrijedi i za – unutrašnjost. Vrhunska ergonomija i oku ugodni oblici ali bez pretjerivanja. Baš onako kao je i zamišljeno: Audi je po svemu u sredini njemačkog premium trojca.
Dimenzije automobila pomalo iznenađuju. Skladna vizura naime ne najavljuje brojke koje su skoro pa impresivne: 4703 mm dužine, 1826 mm širine te 1436 mm visine uz odlični međuosovinski razmak od 2808 mm. Zapremina prtljažnika je 490 litara što pak nije baš za rubriku “rekordi” ali je zato taj odjeljak automobila brižljivo isplaniran, do te mjere da se pokrivka prtljažnika unutar šina pomiče na više kako bi olakšala vađenje stvari ali bez udaranja ili nepredviđenog “letenja”.
Ponuda benzinskih motora starta s 1,8 litrenim TFSI-jem čija je snaga 160 KS, slijedi 2-litreni sa 180 KS i automatskim bezstupanjskim mjenjačem te isti s manualnim. 6-stupanjskim ali snažan 211 KS. Vrh benzinske ponude čini 3,2 litreni FSI koji u šest cilindara stvara snagu od 265 KS a dolazi i s integralnim, “quatro” pogonom. Kod dizela su tri zapremine – 2, 2,7 i 3 litre – te snagom koja se kreće od 120 preko 143 ili 170 KS pa sve do 190 te najvećih 240 KS. U svakom slučaju impresivno a mi smo na kraćem testu upoznavanja imali dizelsku varijantu s 2 litre i 143 KS koja će prema predviđanjima i navikama hrvatskih kupaca biti i najtraženija. Audi A4 Avant se u toj varijanti odlikuje odličnom zvučnom izolacijom, iznimnom poslušnošću te zadovoljavajućim dinamičkim karakteristikama: maksimalna brzina 208 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,7 sekundi. Kako bismo potcrtali brzinu ali i jednostavnost vožnje, ističemo da je maksimalni okretnim moment 320 Nm dostupan već pri 1750 okretaja motora. Podaci o potrošnji su svakako ona presudna točka koja će većinu kupaca natjerati upravo na odabir ovog motora: na otvorenoj cesti prosjek na 100 kilometara je svega 4,5 litara, u gradu ili na autocesti penje se na 7 a prosjek s kojim možete računati je 5,4 litre. S obzirom da se radi o vrlo moćnom i ne baš laganom automobilu (1595 kilograma), zadivio nas je podatak kako je emisija CO2 svega 143 g/km.
Zanimljivo je također kako A4 Avant dolazi u samo jednoj, baznoj razini opreme ali vrlo bogatoj (ABS, automatska klima, ESP,…) tako da se dodavati ništa ne mora ali isto tako – postoji golema lista dodatne opreme koja svakom budućem vlasniku ovog karavana omogućava personalizaciju automobila. Biti jedan od mnogih a opet samo svoj: čini se kako i u ovakvoj maksimi krije razlog zbog kojeg se mnoštvo odlučuje upravo za karavanski Audi A4.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
VOŽNJA U PIJANOM STANJU
VOZIO ‘MRTAV PIJAN’ U Gornjem Karinu vozio pod utjecajem alkohola od 2,40 promila
Hrvatska
DOMOVINSKI POKRET
Penava: Ako se ne dogovorimo s HDZ-om, otvoreni smo i za nove izbore
Zadar
IZLOŽBA
GRAFIČKA IGRA 18+ Otvorena izložba srednjoškolskih profesora u Kapetanovoj kuli
Hrvatska
PODACI HNB-A
Hrvati sve više štede. U bankama oročili više od 10 milijardi eura
Hrvatska
MINISTRICA KULTURE I MEDIJA
Obuljen Koržinek: “Mi smo spriječili prevaru. Odgovornost na pojedincima”
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA