Foto: Pexels
Španjolsku industriju automobila treba hitno reorganizirati kako bi uhvatila korak s europskim konkurentima i ubrzala proces elektrifikacije, upozorila je najveća udruga proizvođača, zatraživši pomoć države.
Kao i u drugim europskim zemljama, i u Španjolskoj su proizvodnju automobila u proteklim godinama omele nestašica čipova, privremena zatvaranja tvornica i uska grla u lancima opskrbe nakon što se 2020. svijetom proširila koronavirusna zaraza.
“Više ne možemo gubiti vrijeme”, rekao je Wayne Griffiths, šef udruge ANFAC i izvršni direktor Volkswagenove španjolske jedinice SEAT, predstavljajući plan koncerna do 2025. godine.
“Ne možemo si dopustiti da 2023. prođe bez ambicioznih odluka. Kozmetičke mjere više nisu dovoljne”, dodao je.
Španjolska autoindustrija suočava se izazovima, rekao je Griffiths, objasnivši da je prodaja električnih vozila (EV) slabija no što se očekivalo, vozni park zastario i koči ciljeve smanjenja emisija i sigurnosti, a struktura punionica još nije izgrađena.
Lani je u Španjolskoj prodano oko 78.000 plug-in hibridnih i baterijskih električnih vozila (BEV), a ostvarenje ciljeva o smanjenju emisije štetnih plinova iziskuje brojku od 120 tisuća.
Električna vozila čine 9,2 posto ukupne prodaje automobila, dok je prosjek Europske unije veći od 20 posto.
“Europa je podijeljena na dva dijela, a Španjolska sve više zaostaje za vodećim zemljama” kao što su Njemačka ili Portugal, rekao je Griffiths.
ANFAC je među mjerama za poticanje sektora predložio reviziju subvencija za kupce električnih vozila koje bi se, smatraju, trebale izravno primjenjivati na kupovnu cijenu.
Sugeriraju i racionalizaciju relevantnih poreza na promet, na prihode i na dobit i utvrđivanje obvezujućih ciljeva gradnje javne infrastrukture za brzo punjenje EV-a.
Građane bi na kupnju električnih vozila u konačnici trebala potaknuti autoindustrija, naglasio je šef udruge, dodavši da je svjestan da njihove općenito visoke cijene odbijaju neke potencijalne kupce.
“Mislim da će se elektromobilnost ipak postupno demokratizirati. U 2024. i 2025. izaći će novi, cjenovno pristupačniji modeli (EV)”, poručio je.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
NEZAVISNI
Erlić neće imati problema s “rukama” na proračunskoj sjednici. Podržat će ga i – Denis Barić
Zadar & Županija
most
Ivan Matić vraća se u Sabor i poručuje: Nastavit ću biti glasan oko intervencija u prostoru!
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Ostali sportovi
Trenerica JK-a Uskok
Daniela Gluhan: ‘Jedrenje nauči dijete kako samostalno donositi odluke’
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!