Foto: G&V LINE IADERA
Zadarski brodar G&V Line Iadera nije uspio dokazati kako je njihova ponuda na javnom natječaju za obavljanje javne usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza na državnoj brodskoj liniji 614 Orebić – Korčula i obratno, bila u skladu s propisanom dokumentacijom o nabavi, odnosno da je naručitelj, Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLPP) iz Splita, nije smjela proglasiti nepravilnom. AZOLPP je i drugu ponudu na ovom natječaju proglasio nepravilnom te je poništio natječaj, a na tu odluku žalila se G&V Line Iadera. No Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) je njihovu žalbu odbila kao neosnovanu.
Novi brod
Zadarski brodar u žalbi navodi kako je Agencija u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda navela da je osnova za donošenje odluke o poništenju odredba Zakona o javnoj nabavi. Upozoravaju kako je naručitelj utvrdio da su obje ponude nepravilne, no nije donio i odluke kojima se odbijaju ponude niti odluku kojom se isključuju ponuditelji, stoga smatra da nije bilo niti uvjeta za primjenu odredbe zakona na koju se poziva.
– AZOLPP je u odluci o poništenju naveo kako je interna stopa profitabilnosti ponuditelja G&V Line Iadera veća od one propisane dokumentacijom o nabavi. Naglasili su kako za razdoblje od tri godine diskontna stopa iznosi maksimalno 4,04 posto godišnje, a za razdoblje od dodatnih sedam godina iznosi 3,75 posto godišnje. Interna stopa profitabilnosti u ponudi G&V Line Iadere za razdoblje od dodatnih sedam godina iznosi 4,54 posto godišnje, dok je dokumentacijom za nadmetanje propisana maksimalna stopa u visini od 3,75 posto godišnje. Stoga Agencija tvrdi kako je naša ponuda nepravilna, podsjećaju iz zadarskog brodara dodajući kako je zaključak AZOLPP da njihova interna stopi rentabilnosti za razdoblje od dodatnih sedam godina iznosi 4,54 posto netočan i nema uporište niti u dokumentaciji koju su dostavili, niti u zakonu, kao ni u objavljenoj natječajnoj dokumentaciji. G&V Line Iadera je za prve dvije godine ugovornog razdoblja aplicirala sa starim brodom Zvijezda Kvarnera, a nakon toga najavljuju uvođenje novog broda koji se dotad treba izgraditi.
Neosnovani navodi
Ocjenjujući sve navode i dokumente iz DKOM-a su također utvrdili kako je u ponudi G&V Line Iadere interna stopa profitabilnosti za razdoblje od dodatnih sedam godina veća od one propisane dokumentacijom o nabavi.
– S obzirom na ovu internu stopu profitabilnosti ponuda G&V Line Iadere je nepravilna. Ukazujemo i kako su žaliteljevi navodi da naručitelj AZOLPP nije donio odluke kojima se odbijaju ponude, niti odluku kojom se isključuju ponuditelji, neosnovani, iz razloga na koje je naručitelj valjano ukazao, a to je da se u ovom slučaju radi o postupku javne nabave te sukladno odredbama zakona ne postoji obveza donošenja zasebnih odluka o odbijanju, ističu iz Komisije koja je upozorila i na pojašnjenje AZOLPP-a o vrijednosti ulaganja kod uvođenja novog broda. Naručitelj je izričito pojasnio kako »za situaciju uvođenja novog broda u liniju na početku ugovornog razdoblja vrijednost ulaganja na početku razdoblja produžetka ugovora mora biti jednaka ostatku vrijednosti ulaganja na kraju prvog ugovornog razdoblja.« Dakle, ne može biti riječ o istoj vrijednosti ulaganja. Ovo pojašnjenje predstavlja dio dokumentacije o nabavi te je za sve ponuditelje obvezujuće, dodaju.
Provjera izračuna
– Ocjenjujemo kako je AZOLPP pravilno, pri pregledu i ocjeni ponuda, izvršio provjeru žaliteljeva izračuna razumne dobiti za produljeno razdoblje, tako da je kao vrijednost broda uzeo ostatak vrijednosti broda na kraju osnovnog razdoblja, 2.380.000 eura, a ne početnu vrijednost broda, 2.800.000 eura, kako je to učinio žalitelj. Na temelju tako korigiranog izračuna utvrđeno je da interna stopa profitabilnosti iznosi 4,54 posto godišnje, što prelazi maksimalno dopuštenu stopu od 3,75 posto godišnje, propisanu dokumentacijom o nabavi te je time pravilno ocijenio žaliteljevu ponudu nepravilnom. S obzirom na sve navedeno nismo utvrdili propuste u naručiteljevu postupanju, iz kojeg razloga je žalbeni navod ocijenjen neosnovanim, zaključuje DKOM.
Agencija sada može raspisati novi natječaj za ovu liniju. G&V Line Iadera državnu brodsku liniju Orebić – Korčula i obratno održava zadnje četiri godine. Država brodarima subvencionira većinu brodskih linija, a ključni uvjet je da ne ostvaruju prosječni godišnji promet putnika veći od 300.000 u posljednje dvije godine. Prema podacima agencije brodar G&V Line Iadera je na brodskoj liniji 614 Korčula – Orebić u 2024. godini imao 250.889 putnika, što je neznatno manje nego godinu prije.
Programom državne potpore za usluge od općeg gospodarskog interesa u obliku naknade za obavljanje javne usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza na državnoj brodskoj liniji 614 Korčula – Orebić predviđeno je kako godišnja naknada za obavljanje javne usluge u razdoblju od 2024. – 2027. može iznositi najviše 681.146,89 eura, a u slučaju produljenja od 2027. – 2034. najviše može iznositi 665.440,58 eura godišnje.
DRŽAVNA POTPORA
Programom državne potpore za usluge od općeg gospodarskog interesa u obliku naknade za obavljanje usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza na državnoj brodskoj liniji 614 Korčula – Orebić predviđeno je kako godišnja naknada od 2024. – 2027. može iznositi najviše 681.146,89 eura
najnovije
najčitanije
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Hrvatska
predsjednik mosta
Grmoja: Volio bih da je Turudić omogućio cijeloj javnosti uvid u dokument o Matić
Hrvatska
REAKCIJA
Sindikat policije: Napad na policajca tretirati kao napad na pravni poredak
Svijet
izvješće
Milijarderi ove godine naslijedili rekordno bogatstvo
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!