Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

PANEL RASPRAVA

Andreja Vukojević: 'Turisti su danas razmaženi, mlađe generacije sve manje lojalne...'

Autor: Iva Bucić

26.09.2025. 21:00
Andreja Vukojević: 'Turisti su danas razmaženi, mlađe generacije sve manje lojalne...'

Foto: Luka Jeličić



Na konferenciji Zadarskog lista “Premium turizam kao pokretač razvoja Zadarske županije”, održanoj u hotelu Hyatt Regency Zadar, panel diskusija okupila je niz stručnjaka i lidera turističke industrije. Moderatorica Izabela Vrtar sudionike je predstavila kao vizionare koji svojim djelovanjem mijenjaju okruženje u kojem žive Zadrani i njihova okolica, a rasprava je pokazala koliko je premium segment postao ključan za daljnji razvoj hrvatskog turizma. Panelisti su otvorili niz zanimljivih tema – od financijskog potencijala luksuzne ponude i važnosti standardizacije, do izazova sezonalnosti i potrebe dubljeg povezivanja lokalne zajednice s velikim brendovima. Raspravljalo se i o ulozi novih hotela visoke kategorije u Zadru i okolici, percepciji Hrvatske kao premium destinacije te o prilici da autentični proizvodi poput Maraschina dobiju svoje mjesto u turističkoj priči.


Prostor za razvoj


Panelistica Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za komunikacije i marketing pri HGK, istaknula je da su nedavni rezultati istraživanja Hrvatske gospodarske komore, povodom godišnjice osnivanja platforme Stories – Experience Premium Croatia, pokazali kako je procijenjeni prihod od premium smještajne ponude u Hrvatskoj, uključujući hotele, kampove, vile i marine, prošle godine dosegnuo 1,4 milijarde eura, kazala je Vukojević ocijenivši kako je to dobra polazišna točka.


– Naravno da imamo veliki potencijal za razvoj, a ono što je znakovito je da premium segment čini 22 posto hotelskih kapaciteta, oko 13 posto vila, čak 39 posto marina, 43 posto kampova, restorani su na samo 10 posto – oni imaju najviše potencijala za rast. Dakle možemo zaključiti da nam još uvijek nedostaje ovakvih hotela poput Hyatta, a što se tiče vila, moramo ulagati u kvalitetu. Apartmana imamo koliko imamo, situacija je takva kakva jeste, ali treba dizati kvalitetu i razinu smještaja i same usluge u privatnom smještaju. Što se tiče kampova i nautike, tu smo prepoznati kao premium destinacija. Najveći prostor za razvoj je gastronomija, istaknula je Vukojević pa dodala da je percepcija stručne međunarodne javnosti o Hrvatskoj kao premium destinaciji 3,8 na ljestvici od 1 do 10.




– Premium nije samo luksuz, to je naša kulturna baština i prirodne ljepote. Da bismo bili konkurentni na međunarodnom tržištu, moramo imati jednake standarde i jednaku kategorizaciju jer su naši turisti na to navikli, istakla je Vukojević.


– Mi smo već sada u određenim stvarima premium, važna je stavka storytelling. Treća je stavka standardizacija – naša je kategorizacija rađena davno, vrlo je važno dogovoriti se kako se treba raditi i da uspostavimo međunarodne standarde. Dobro je da nam dolaze veliki svjetski brendovi, oni su benchmark i oni dižu standard u Hrvatskoj – to je velika vrijednost za hrvatski turizam. Turisti su danas razmaženi, sve je dostupno i vidljivo, vrlo su dobro informirani, mlađe su generacije sve manje lojalne, moramo biti vrlo mudri i pametni i imati dobro razrađenu strategiju, kazala je Vukojević.


Cijeni se autentičnost


Valentin Röttger, generalni direktor hotela Hyatt Regency Zadar, prvog urbanog zadarskog hotela s pet zvjezdica, koji je ljetos, u samom vrhuncu sezone, otvoren u impresivnoj zgradi bivše tvornice Maraska.


– Jedan je naših glavnih ciljeva bio je da nas prihvati lokalna zajednica. Želimo biti otvoreni prema svima, jer ova je zgrada na koncu baština ovoga grada i u tom kontekstu imamo određenu odgovornost prema građanima, istaknuo je Röttger.


Iako su hrvatski gosti zasad jako dobro zastupljeni u Hyattu, mnogo je i gostiju koji su prvi put u Hrvatskoj, a neki od njih nikada prije nisu čuli za Zadar.


– Imamo sjajne povratne informacije, najlojalniji gosti kažu da je ovo jedan od najljepših Hyatta u svijetu i da će se sigurno vratiti, kazao je Röttger pa ocijenio da u Zadru ništa drastično ne treba mijenjati. Iako ima prostora za napredak – prvenstveno kada su u pitanju autentični lokalni restorani – njihovi su gosti, kaže, već sada zadovoljni.


– Zadarska regija ima potencijal postati destinacija koja će zadovoljiti visoke standarde luksuza, ali ključ uspjeha leži u kvalitetnoj suradnji s lokalnim restoranima, vinarima i proizvođačima. Time se stvara dodatna vrijednost i autentičnost koju gosti traže, a koja u konačnici pridonosi prepoznatljivosti destinacije, istaknuo je Röttger.


Uoči ljetne sezone ove je godine otvoren i hotel brenda Hilton u Preku, prvi koji je izgrađen na nekom od hrvatskih otoka. Josipa Jutt Ferlan, glavna direktorica Hiltonovih hotela u Hrvatskoj, istakla je da je Ugljan, odnosno Preko kao destinacija, otočno predgrađe Zadra, na čemu grade svoj imidž i pozicioniraju destinaciju.


– Gosti su Hilton u Preku prepoznali kao mjesto u kojem žele boraviti od pet do 15 dana. Mi smo kroz naš brend željeli pokazati da je Preko simpatično mjesto koje je otočno predgrađe, da je dostupno i donosi ono što gradovi nemaju – mir, šetnice, plaže koje su prekrasne i tihe, prirodu, trekking, biciklizam, kazala je Jutt Ferlan pa istaknula da su ostali iznenađeni odazivom gostiju iz europskih zemalja, ali po zastupljenosti ipak prednjače Amerikanci. Velika je, uz to, kako je kazala, i potražnja hrvatskih putnika.


Osluškivati goste


– U ovom dijelu godine koji je pred nama – a cilj nam je, valja naglasiti, raditi cijelu godinu – želimo ponuditi destinaciju i stranim i lokalnim gostima, želimo se približiti i Zadranima, da znaju da mogu doći na obiteljski ručak ili wellness dan, zašto ne bi kod nas došli i na vikend! Već sad radimo na našim paketima koji su u velikoj mjerom usmjereni na naše tržište. Radimo na tome da osmislimo i druga događanja koja će dati vidljivost destinaciji, razmišljamo kako dovesti malo klizalište i napraviti Advent u Preku, koji bi se lijepo mogao nasloniti na zadarski Advent. Otvoreni smo za suradnju, bitno nam je da zajednički izgradimo destinaciju, da svatko da svoj doprinos, koristimo sve kanale koji su nam na raspolaganju i izuzetno je važno da tome pristupimo ozbiljno. Moramo osluškivati goste, oni više nisu lojalni kao prije. Puno im je dostupno, vole istraživati i treba naći način da ih vežemo uz sebe, istakla je Jutt Ferlan.