Tvornica Maraska desetljećima je jedan od simbola zadarskog identiteta. Prošla je brojne mijene, ali je uvijek ostala sinonim grada koji se diči posebnošću i ustrajnošću svojih žitelja. Danas je u vlasništvu Stanić Beveragesa, a pred stoljetnom zadarskom ljepoticom započinje razdoblje snažnih ulaganja i osuvremenjivanja proizvodnje.
– Tvornica zaista je simbol zadarske upornosti, a u Stanić grupi smo od prvog dana vrlo svjesni kakav dragulj u portfelju imamo i što on znači Zadru i Dalmaciji. No, od povijesti i stare slave se ne živi, treba uhvatiti i zadržati korak sa svjetskim trendovima i po pitanju standarda proizvodnje i po pitanju brendova, kazao je predsjednik Uprave Stanić Beveragesa Ivan Čevra, panelist na konferenciji Zadarskog lista »Premium turizam kao pokretač razvoja Zadarske županije«, koja se održava 26. rujna.
Blago višnjika
Prvi cilj nakon preuzimanja tvornice bila je obnova višnjika, jer bez višnje maraške nema ni Maraske. Budući da je većina stabala pri kraju životnog vijeka, proces obnove započeo je u rujnu 2024. godine krčenjem i pripremom zemljišta za sadnju.
– Krčenje se nastavlja i u 2025. godini jer je planirana nova sadnja u proljeće 2026. godine, te nastavak ciklusa kojim bi u roku od tri do pet godina u potpunosti iskrčili postojeći i posadili novi nasad. Sve navedene aktivnosti provode se uz iznimnu pažnju i stručnost naše agronomke Ivane Lukić, kao i u suradnji s ostalim institucijama i relevantnim stručnjacima, dokazanih baš na uzgoju višnje maraške. No, nismo zaboravili ni na samu proizvodnju, tako da nam dolazi nova linija za proizvodnju alkohola, čime ćemo modernizirati proces proizvodnje, pripremiti »teren« za podizanje kvalitete portfelja i povećati kapacitet proizvodnje na oko šest tisuća litara na sat, što nam daje mogućnost proizvodnje preko 15 milijuna litara godišnje, pojasnio je Čevra.
U narednom razdoblju plan je nastaviti ulagati u inovacije i kvalitetu, kako bi Maraska svojim partnerima u turizmu i ugostiteljstvu ponudila proizvode koji prate svjetske trendove, ali ostaju vjerni jedinstvenom nasljeđu zadarske destilerije.
Pogled iz prve ruke
Paralelno se razvijaju projekti uključivanja Maraske u turističku ponudu, kroz vođene ture i degustacije proizvoda koje će zaživjeti od 2026. godine.
– Time Maraska želi dodatno otvoriti vrata prema domaćim i stranim gostima, približiti im bogatu tradiciju i ponuditi doživljaj koji spaja povijest, inovaciju i vrhunsku uslugu, najavio je Čevra.
Posebno je istaknuo da je Maraska više od destilerije, jer su višnja maraška i likeri poput Maraschina, Cherry Brandyja i Amarenne definirali identitet Zadra i njegove okolice te postali dio kulturnog nasljeđa regije.
– Maraska je više od destilerije. Višnja maraska i likeri kao Maraschino, Cherry Brandy i odnedavno Amarena, definirali su identitet Zadra i njegove okolice i postali su dio nasljeđa i identiteta zadarskog prostora. Današnja Maraska d.d. utemeljena je na toj tradiciji staroj gotovo tri stoljeća i danas je jedan od najvažnijih aktera regionalne destilerske industrije. Povijest tradicije i nasljeđa brenda računa se još od 18. stoljeća, a Maraska trenutno prolazi kroz vlastiti preporod – spajajući nasljeđe, inovaciju i pažljivo konstruiran identitet koji cilja na domaću nostalgiju i globalno tržište orijentirano na iskustvo, stil i tradiciju. U svijetu brendinga, autentičnost i podrijetlo postaju ključne vrijednosti, a Maraska ih ima u izobilju, rezimirao je Čevra.
Piće velikana
Povijest Maraschina prepuna je anegdota koje potvrđuju njegov status »pića velikana«. Bio je omiljen liker na kraljevskim dvorovima diljem Europe, poslužen na večerama na Titanicu, a čak su 1871. godine po nalogu kraljice Viktorije engleski ratni brodovi povučeni iz Sredozemlja kako bi ukrcali Maraschino za potrebe britanskog dvora.
– Sigurni smo da će svi posjetitelji tvornice, a u perspektivi i višnjika, biti oduševljeni onim što vide, čuju i okuse, nada se Čevra.
U protekloj godini Maraska je osvojila niz međunarodnih priznanja, među kojima i zlatnu medalju s 99 od mogućih 100 bodova na prestižnom »International Wine and Spirits competitionu«.
– Izuzetno nam je važna suradnja s ugostiteljima, ne samo zadarskim, i u tom smislu smo upravo započeli suradnju s Ivanom Mlivićem, jednim od najaktivnijih i najpriznatijih hrvatskih barmena s impresivnim međunarodnim iskustvom. Svojim iskustvom, znanjem i ugledom, donosi nam snažnu dodanu vrijednost – njegova je uloga da osmišljava perfect serve rješenja za ključne proizvode, kreira koktele koji ističu karakter Maraskinog portfelja, predstavlja brend i povezuje ga s najvažnijim ljudima na barskoj sceni te, kao ambasador na izvoznim tržištima, pomogne da proizvodi dosegnu puni potencijal i u zemljama okruženja, pojasnio je Čevra, zaključivši kako su upravo kokteli postali zaštitnim znakom ljeta u Zadru.
PIĆE S TITANICA
Povijest Maraschina prepuna je anegdota koje potvrđuju njegov status »pića velikana«. Bio je omiljen liker na kraljevskim dvorovima diljem Europe i poslužen na večerama na Titanicu
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!