Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

BORBA ZA UGOVOR

ODBIJENE ŽALBE: TP Line će šest godina voziti liniju Zadar - Sali

Autor: Goran Šimunov

13.09.2025. 10:36
ODBIJENE ŽALBE: TP Line će šest godina voziti liniju Zadar - Sali

Foto: TP LINE



Rješenjem drugostupanjskog tijela, Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) završila je velika borba triju zadarskih brodara za šestogodišnji ugovor za održavanje državne brzobrodske linije Zadar – Sali – Zaglav – Iž Mali/Bršanj i obratno, javni natječaj koji je raspisala Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLP).


Ugovor je dodijeljen brodaru TP Lineu, dok su ostale dvije ponude, tvrtki G&V Line Iadera i Miatrade, ocijenjene kao nevaljane.


U opširnim žalbenim navodima i odgovorima nalaze se i informacije o isplativosti ove linije, što je navedeno u Programu državne potpore za usluge od općeg gospodarskog interesa u obliku naknade za obavljanje javne usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza. Procijenjeni godišnji operativni rashodi bez kamata za ovu brzobrodsku liniju iznose 2.682.000 eura, dok su procijenjeni prihodi 261 tisuću eura. To znači kako, ako ne postoji državna potpora, brodar svake godine može računati da će održavajući ovu liniju završiti s 2.681.739 eura minusa. U Programu stoji kako je izračunom utvrđeno da je iznos od 2.639.762,43 eura najveća moguća prihvatljiva naknada koja osigurava razumnu dobit tj. internu stopu rentabilnosti od 3,78 posto tijekom razdoblja od šest godina.


Državna potpora




Brodari koji su slali ponude smjeli su tako navoditi kako traže potpore do iznosa od 2.682.000 milijuna eura godišnje, pa su za manji iznos potpore dobivali više bodova. Odabrani ponuditelj, TP Line je naveo kako traži 798.839 eura, 73 posto projiciranog iznosa u prvoj godini ugovora, dok je najvećih 881.983 eura tražio za zadnju godinu ugovora, što je iznos od 81 posto projiciranog.


Treba reći kako je prethodni ugovor za održanje ove linije sklopljen s brodarom G&V Line Iadera, no održavajući ovu liniju njihov brod Melita je pretrpio havariju, pa je Agencija 1. srpnja s TP Lineom sklopila ugovor o privremenom održavanju linije 9406 s važenjem do okončanja postupka javne nabave.


U žalbenom postupku se G&V Line Iadera žalio na tri stavke ponude TP Linea, a Miatrade na dvije, od kojih je jedna stavka ista kao kod G&V Line Iadera. G&V Line Iadera se još žalila na jedan od razloga odbijanja njihove ponude, a Miatrade na dvije stavke zbog kojih je Agencija odbila njihove ponude. U očitovanju na žalbu iz TP Linea su primijetili kako su se i G&V Line Iadera i Miatrade žalili na sposobnost broda Arta, kojim se održava linija, da održava plovidbu.


– U svrhu dokazivanja svojih navoda priložili su korespondenciju e-poštom s Hrvatskim registrom brodova (HRB) kao tijelom nadležnim za statutarnu certifikaciju brodova koji plove pod hrvatskom zastavom, iz čega je jasno da ta dva ponuditelja zajedno pokušavaju utjecati na ishod žalbenog postupka, što izravno ima materijalni utjecaj na odabir gospodarskog subjekta i dodjelu ugovora, a vjerojatno je takav dogovor postojao već u samoj fazi podnošenja ponude, napominju iz TP Linea.


Brodari, žalitelji su zamjerili da iz Općeg plana broda Arta i iz popratne dokumentacije proizlazi da brod ne udovoljava statutarnim zahtjevima glede smještaja putnika, budući da je za Artu naveden kapacitet od 309 putnika i stoga treba imati pet sanitarnih čvorova, dok su vidljiva samo tri sanitarna čvora.


Sanitarni čvorovi


Iz TP Linea su se stoga obratili HRB-u koji je u priloženom očitovanju naveo kako brod Arta udovoljava statutarnim zahtjevima za smještaj putnika po pitanju broja sanitarnih čvorova na osnovu činjenice da se radi o postojećem brodu, već certificiranom prema HSC Kodeksu od strane prethodne pomorske uprave, a u skladu s Pravilom za statutarnu certifikaciju pomorskih brodova, Prijevoz putnika. Ova pravila se primjenjuju na postojeće putničke brodove koliko je to primjenjivo i praktično izvedivo, s obzirom na način prijevoza putnika, područje plovidbe i duljinu trajanja putovanja. DKOM je ocijenio kako je TP Line dokazao da njegov brod ima dovoljan broj sanitarnih čvorova.


Tvrtka G&V Line Iadera je u žalbi navela kako je naručitelj, Agencija odbila njenu ponudu uz obrazloženje da su ponudili zamjenski brod Paula koji ne može izvršavati liniju sukladno normiranoj brzini od 29,9 čvorova u liniji.


– Brod Paula nikada nije bio predviđen kao zamjenski brod osnovnom brodu, već je naveden samo kao dodatni brod. Maksimalna brzina broda Paula je 25 čvorova, što udovoljava uvjetima natječaja, pojašnjavaju iz G&V Linea Iadera, no iz Agencije su ih upozorili kako je ono što čini Paulu neprihvatljivom činjenica da je G&V Line Iadera u ponudi nominirao brzinu 30 posto veću od minimalne, na što ostvaruje i dodatne bodove. Da bi dobio bodove na takvu brzinu, njoj se prilagođava i red plovidbe, te svi ponuđeni brodovi moraju moći održavati cjelogodišnji red plovidbe, a time i brzinu koju je sam žalitelj nominirao. DKOM je prihvatio ovo objašnjenje Agencije navodeći kako su s pravom ovu ponudu ocijenili kao nevaljanu, budući da ne ispunjava zahtjeve iz dokumentacije o nabavi.


RASHODI


Procijenjeni godišnji operativni rashodi bez kamata za ovu brzobrodsku liniju iznose 2.682.000 eura, dok su procijenjeni prihodi 261 tisuću eura. To znači kako, ako ne postoji državna potpora, brodar svake godine može računati da će održavajući ovu liniju završiti s 2.681.739 eura minusa


OČITOVANJE NA ŽALBU


U očitovanju na žalbu iz TP Linea su primijetili kako su se i G&V Line Iadera i Miatrade žalili na sposobnost broda Arta, kojim se održava linija, da održava plovidbu