
Foto: Grad Zadar
Iako je Grad Zadar, po provedenom javnom natječaju, još u studenom 2023. godine izabrao izvođača radova na projektu rekonstrukcije dijela prometnice, Krešimirove obale u Diklu u četiri faze, naknadno je Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije za ovaj projekt podnio i zahtjev o potrebi procjene utjecaja na okoliš. Taj zahtjev morali su podnijeti zbog toga što je projektom predviđeno i djelomično nasipanje morskog dna uz obalu. Uz taj zahtjev priložili su i elaborat zaštite okoliša koji je izradila tvrtka Zeleni servis d. o. o. iz Splita.
Proširenje kolnika
Rekonstrukcija će obuhvatiti dio Krešimirove obale u duljini 897,5 metara, od jedne trgovine smještene u južnom dijelu Dikla, do spomen-obilježja neposredno prije raskrižja s Ulicom Barešića smještenog u sjeverozapadnom dijelu naselja. Postojeći koridor prometnice proširuje se na jugozapad, djelomično ulazi u more, izvodi se sustav oborinske odvodnje s prometnice, mjesta za parkiranje uz prometnicu te javna rasvjeta. Projekt se provodi na temelju Urbanističkog plana uređenja »Obalnog pojasa Diklo«, prema čemu je idejni projekt izradila tvrtka D & Z d. o. o. iz Zadra.
Prostor unutar obuhvata je u potpunosti izgrađen, postojeća mjesna prometnica ima kolnik širine oko šest metara s dva vozna traka, uz njen rub se mjestimično nalazi zeleni pojas, mjestimično nogostup i javna rasvjeta. Oborinske vode se s postojeće prometnice slijevaju izravno u more, budući da nema fizičke barijere, uzdignutog nogostupa, s jugozapadne strane ceste.
Rekonstrukcijom prometnice proširio bi se postojeći kolnik na šest metara s dodatnim proširenjima u horizontalnim zavojima manjeg radijusa, kako bi se olakšalo kretanje i mimoilaženje vozila. Trećom fazom će se, uz ostalo, zauzeti 177 metara četvornih morskog dna, a četvrtom fazom dodatnih 24 m2 morskog dna. Za izvedbu nasipa koristit će se 2.200 metara kubnih materijala iz iskopa, od ukupno 4.900 m3 materijala iz iskopa. S obzirom na to da će se postojeći koridor prometnice proširiti na jugozapad te djelomično ulaziti u more, u sklopu zahvata izgradit će se kaskadni potporni armiranobetonski zidovi te obalni gravitacijski zidovi.
Nogostup unutar koridora bit će promjenjive širine, od sjeveroistočnog od minimalnih 0,70 metara do četiri metra do postojećih ogradnih zidova, do jugozapadnog širine od 1,25 – 3 metra. Zelene površine unutar koridora uredit će se sadnjom autohtonih biljnih vrsta.
Nova 64 parkirna mjesta
Uz koridor prometnice predviđena su tri parkirališta, dva za okomito parkiranje vozila s ukupno 48 parkirnih mjesta i jedno parkiralište s uzdužnim parkiranjem sa 16 parkirnih mjesta.
Sukladno vodopravnim uvjetima izdanim od tvrtke Vodovod Zadar planirani zahvat je usklađen s postojećom projektnom dokumentacijom u sklopu integralnog sustava odvodnje aglomeracije Zadar – Petrčane. Sustav oborinske odvodnje bit će riješen postavljanjem drenažnih cijevi u zelenom pojasu uz prometnicu, a oborine s parkinga prihvatit će se slivnicima i putem kolektora transportirati do separatora ulja, nakon čega će se pročišćena voda ispustiti u more. Duljina kolektora oborinske odvodnje iznosi 241 metar.
S obzirom na planirana rješenja odvodnje oborinskih voda i nasipanje 201 m2 morskog dna, ne očekuju se značajni utjecaji na kvalitetu mora.
Premda je gradonačelnik Branko Dukić, na prijedlog stručnog povjerenstva, još prije godinu i pol donio odluku o izboru ekonomski najpovoljnije ponude za radove na četirima fazama rekonstrukcije ovog dijela Krešimirove obale, ovaj projekt je na čekanju do dovršetka dijela projekta aglomeracije na koji se naslanja. Tada je izabrana ponuda zajednice ponuditelja Colas Hrvatska d.d. iz Varaždina i Diklo gradnja d.o.o. iz Zadra u iznosu 1.224.184,36 eura.
Rok završetka izvođenja ugovorenih radova je devet mjeseci od dana uvođenja u posao, odnosno 12 mjeseci od potpisa ugovora.
najnovije
najčitanije
Zadar
PRIVREMENO
Ryanair ukida gotovo 300 letova iz Zadra
Svijet
ŠIRENJE
Izrael proširuje vojne operacije i zauzima dijelove Gaze
Zadar
JAVLJA HEP
NIZ ULICA BEZ STRUJE! Dijelovi Zadra i okolice u četvrtak ostaju bez električne energije
Svijet
NA SKIJANJU
Javio se Ivica Kostelić: “Bio sam na bazenu kad me zatekla čudna vijest”
Svijet
U PROBLEMU
Oštar pad prodaje Tesle, najdrastičnije u Europi
Zadar
ostaju bez dozvole
Poznati zadarski plažni kafići i štandovi bi se mogli – zatvoriti
Županija
velika analiza
IMA SE, MOŽE SE Direktorima komunalnih tvrtki u županiji plaće vrtoglavo narasle, donosimo iznose
Županija
reportaža
MISTO MOJE (16) Premda u Smilčiću “niko nikog ne dira”, ipak nema tko obnoviti razrušene kuće
Scena
NAVALA
U Zadru najviše prodanih ulaznica za Thompsonov koncert nakon Zagreba
Crna Kronika
69-godišnjak