Foto: LUKA JELIČIĆ
Javni prijevoz generalno ima, ili bi trebao imati, ključnu ulogu u svakodnevnom životu građana, povezujući gradske četvrti, okolna naselja i važne javne ustanove. Osim što je neophodan za svakodnevne aktivnosti stanovnika, doprinosi smanjenju prometnih gužvi, očuvanju okoliša i poboljšanju kvalitete života u cijelom gradu.
Nastojanja svih jedinica lokalne samouprave, u skladu sa sve zastupljenijim zelenim i održivim politikama, upravo su poticanje građana da što više koriste javni prijevoz, a u Zadru bi se takve (nove) navike građana ponajprije odrazile na često nesnosne prometne gužve.
Broj putnika
Baš zato, s direktorom Liburnije Edvinom Šimunovom analizirali smo ključne aspekte poslovanja tvrtke tijekom prošle godine, osvrćući se na izazove i postignuća u javnom prijevozu. Provjerili smo broj prevezenih putnika, financijske učinke prodaje karata te utjecaj modernizacije kroz uvođenje elektroničkog sustava. Također, istražili smo i potencijal za proširenje linija temeljem potražnje, trenutne izazove vezane uz radnu snagu i kako tvrtka planira odgovoriti na poteškoće uzrokovane ponovnom blokadom gradskog proračuna.
Najprije, u Liburniji procjenjuju da su u 2023. godini prevezli 4.783.000 putnika, dok broj prevezenih putnika u 2024. iznosi 3.699.000. Šimunov napominje da je uvođenje elektroničnog sustava prodaje karata omogućilo precizno praćenje broja prevezenih putnika.
– Nakon uvođenja elektroničkog sustava, odmah su uočeni pozitivni efekti što je rezultiralo povećanjem prihoda od karata kupljenih u autobusu za oko šest posto na godišnjem nivou. Prihodi od prodaje karata, uključujući ugovorene i posebne vožnje, u 2024. godini iznose 5.232.950,96 eura, a u 2023. godini iznosili su 4.872.175,89 eura, odnosno povećani su za 7,4 %, govori Šimunov.
Radna snaga
S obzirom na poboljšanje poslovanja, nameće se pitanje razmišlja li se, temeljem broja putnika, o uvođenju novih linija.
– O tome ćemo svakako razmišljati u skoroj budućnosti, ali ne prije dovršetka velikog broja građevinskih radova na cestovnoj infrastrukturi koja je preduvjet za normalno odvijanje prometa, odgovara direktor Šimunov.
Sve se gradske i ostale firme suočavaju s izazovima osiguravanja dostatne radne snage, no u Liburniji je situacija trenutno povoljnija zbog zimskog razdoblja rada, zapošljavanja novih ljudi, dijelom i stranaca.
Na koncu, neophodno je napomenuti kako se blokada gradskog proračuna, već treća u nizu, vrlo negativno odražava na funkcioniranje ove tvrtke.
– Posebno se negativno odražava s obzirom na okolnost da su krajem godine donesene dvije odluke čije će provođenje dodatno smanjiti prihode. Radi se o pravu na besplatni gradski prijevoz svih umirovljenika i osoba starijih od 65 godina koji ne ostvaruju pravo na mirovinu i određivanju povlaštene cijene pokaza za gradski prijevoz srednjoškolaca u visini od 50 % iznosa pune cijene, ističe Šimunov.
Zaključno, modernizacija, poput uvođenja elektroničkog sustava, pozitivno se odrazila na učinkovitost i financijske rezultate, no istovremeno napredak usporavaju izazovi zbog opetovane blokade gradskog proračuna.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
NEZAVISNI
Erlić neće imati problema s “rukama” na proračunskoj sjednici. Podržat će ga i – Denis Barić
Zadar & Županija
most
Ivan Matić vraća se u Sabor i poručuje: Nastavit ću biti glasan oko intervencija u prostoru!
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Ostali sportovi
Trenerica JK-a Uskok
Daniela Gluhan: ‘Jedrenje nauči dijete kako samostalno donositi odluke’
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!