ponedjeljak, 13. siječnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

JEDNAKI I JEDNAKIJI

Mišlov: Hrvatske ceste stopirale projekt zato što nisam u HDZ-u

Autor: Iva Bucić

13.01.2025. 07:30
Mišlov: Hrvatske ceste stopirale projekt zato što nisam u HDZ-u

Foto: LUKA JELIČIĆ



Načelnik Općine Kali, nezavisni Bruno Mišlov, upozorio je na neodgovorno i nesavjesno postupanje djelatnika zadarske ispostave Hrvatskih cesta (HC), optuživši ih pri tom da zbog političke pristranosti opstruiraju projekte u Kalima i u drugim općinama nisu pod kontrolom HDZ-a.




Projekt semaforizacije raskrižja, koji je usuglašen s HC-om i uvršten u njihov financijski plan za 2021. godinu, Općina Kali naručila je i platila u vrijeme bivšeg načelnika, HDZ-ovog Marka Kolege. No, otkako je HDZ-ovog načelnika na čelu Općine zamijenio nezavisni Mišlov, u HC-u su se predomislili i zaključili da je projekt ipak manjkav i da ne zadovoljava važeće standarde. Potom su krajem prošle godine zaključili da je Općina odustala od projekta što Mišlov negira ističući da je riječ o pogrešnoj interpretaciji njihovog dopisa u kojem su predložili da se umjesto raskrižja, ako je projekt već toliko manjkav, napravi rotor.


Po političkom ključu


Sada, nakon čitavog mandata provedenog u iščekivanju realizacije projekta, načelnik Mišlov zahtijeva da se Općini refundiraju troškovi projektiranja i da u HC-u jasno i javno kažu da postoje općine koje po nečijem sudu nisu podobne i za koje zakon ne vrijedi.


– Duboko sam razočaran tretmanom od strane HC-a i vjerujem da nisam jedini kada kažem da se nešto treba pod hitno mijenjati. Hrvatske ceste samo su jedna u nizu institucija, uprava i državnih poduzeća preko kojih HDZ godinama opstruira razvoj općina i gradova koji nisu pod njihovom političkom čizmom. Da ne pričam o Županijskoj upravi za ceste, Županijskoj lučkoj upravi, HEP-u… Uvjeren sam da svi načelnici i gradonačelnici koji ne sudjeluju u političkom jednoumlju HDZ-a imaju sa spomenutim subjektima neopravdano otežanu suradnju. Tome treba stati na kraj jer vjerujemo da Hrvatska može bolje i ne smije biti država u kojoj su po političkom ključu jedni »jednakiji« od drugih, upozorava načelnik Bruno Mišlov.




Prije pet godina, u mandatu HDZ-ovog načelnika Marka Kolege, Općina Kali je od firme Promel projekt d.o.o. iz Zagreba naručila projekt semaforizacije raskrižja državne ceste D-110 i županijske ceste L-63099, za što je iz općinskog proračuna izdvojeno 47.137,50 kuna (6.256 eura).


U izvješću o obavljanju poslova iz svojeg djelokruga, koje je 2021. godine podnio Mišlovu pri primopredaji vlasti, bivši načelnik Kolega naveo je da je projekt semaforizacije usuglašen i napravljen u suradnji s Hrvatskim cestama te da će HC snositi financiranje radova.




– Projekt je čak uvršten u financijski plan Hrvatskih cesta za 2021. godinu, ali do realizacije nije došlo. Na prvom sastanku u zadarskoj ispostavi HC-a tada mi je rečeno da ne trebam gajiti nekakva očekivanja s obzirom na moju političku (ne)pripadnost, ističe Mišlov.


Odbili prijedlog


I zaista, ni do listopada 2023. godine Hrvatske ceste još nisu napravile ništa po pitanju realizacije projekta semaforizacije, pa im iz Općine Kali šalju upit s projektantskom skicom i prijedlogom da se umjesto semafora na predmetnom raskrižju izgradi rotor radijusa 12 metara. Isti dan, kako govori Mišlov, telefonskim putem stiže mu odbijenica od direktora Poslovne jedinice HC-a u Zadru, Davida Milina i voditelja ispostave Hrvatskih cesta u Zadru, Marija Pinčića.


– Odbili su naš prijedlog rekavši kako na državnim cestama minimalni prihvatljivi radijus za rotor iznosi 16 metara, unatoč inzistiranju našeg projektanta kako je 12 metara dostatno. Tu je priča stala s obzirom na to da na predmetnom raskrižju nipošto nemamo uvjete za rotor radijusa 16 metara, pa smo odlučili pričekati da se HC sjeti realizirati projekt semaforizacije koji im stoji negdje u ladici, govori Mišlov.


Skoro godinu dana kasnije, krajem ljeta 2024. godine, načelnik Mišlov ponovno zove ispostavu Hrvatskih cesta u Zadru.


– Pitao sam gospodina Pinčića što je s realizacijom projekta semaforizacije, na što mi je on rekao kako on »ne zna tko je taj projekt nama radio«, kako je isti »manjkav i ne zadovoljava važeće standarde« i u konačnici da se »projekt takav kakav jest sigurno neće izvoditi«, prepričava.


Na to su iz Općine Kali dopisom od zadarske ispostave Hrvatskih cesta zatražili da se taksativno navedu manjkavosti i standardi koje ne zadovoljava projekt koji je, valja ponoviti, napravljen i usuglašen s Hrvatskim cestama.


Nisu odustali


– U dopisu gospodin Pinčić tvrdi da su krajem 2023. godine zaprimili naš dopis u kojem mi tražimo da oni odustanu od predmetnog projekta. Naravno, gospodin nije priložio naš navodni dopis u kojem odustajemo od projekta, pa smo češljanjem korespondencije utvrdili da se on referira na dopis u kojem smo predložili da se umjesto semafora izgradi rotor – isti onaj dopis u kojem je naš prijedlog odbijen i u kojem apsolutno nigdje ne piše da općina Kali odustaje od izvođenja bilo kakvog projekta, govori kaljski načelnik, pa ponavlja:


– Ako Hrvatske ceste misle da projekt u čijoj su izradi i usuglašavanju oni sudjelovali i kojeg su u konačnici prihvatili – odjednom ne valja, onda neka izvole Općini Kali refundirati sav iznos koji je Općina potrošila na projektiranje i neka jasno i glasno pismenim putem izjave da postoje općine koje po nečijem sudu nisu podobne i za koje zakon ne vrijedi!


Osim semaforizacije, Općina Kali izradila je prije tri godine i projekt autobusne stanice na državnoj cesti D-110 u predjelu Rahorača, za koji HC treba provesti izvlaštenje manje površine zemljišta uz cestu, ali Mišlov ističe da ni u ovom slučaju realizacija nije izgledna u skorije vrijeme.


– Dinamikom njihovog trenutnog angažmana mještani općine Kali mogu očekivati gradnju stanice u sljedećem stoljeću!, zaključuje.


NE MOŽE NI ROTOR


Otkako je HDZ-ovog načelnika na čelu Općine zamijenio nezavisni Mišlov, u HC-u su se predomislili i zaključili da je projekt ipak manjkav i da ne zadovoljava važeće standarde. Potom su krajem prošle godine zaključili da je Općina odustala od projekta što Mišlov negira ističući da je riječ o pogrešnoj interpretaciji njihovog dopisa u kojem su predložili da se umjesto raskrižja, ako je projekt već toliko manjkav, napravi rotor