Nedjelja, 22. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

0 C°

božićno-novogodišnji turizam

Blagdansko vrijeme i niže cijene u Zadar će dovesti brojne goste

Autor: Nikolina Lucić

21.12.2024. 16:30
Blagdansko vrijeme i niže cijene u Zadar će dovesti brojne goste

Foto: Luka Jeličić



Kraj ljeta u zadarskom turizmu najčešće znači i kraj prenapuhanih cijena, koje su, kako pokazuju zadnje analize HNB-a u Hrvatskoj ovog ljeta rasle duplo više nego u ostalim nama konkurentskim mediteranskim zemljama. Iako turiste na gradskim ulicama vidimo cijele jeseni, a naročito u blagdansko i adventsko doba, kada mnogi upravo naš grad odabiru kao destinaciju gdje će dočekati Novu godinu, cijene u turizmu u kontinuiranom su opadanju, do buđenja na proljeće, kada najčešće ponovno rastu.


Provjerili smo zato koliko bi trebalo izdvojiti za odmor u Zadru za božićno-novogodišnje blagdane, znajući da se sve više posjetitelja odlučuje za Božić u Dalmaciji.


Puno povoljnije


Ono što ne iznenađuje, oštri je pad cijena u smještaju, pa se smještaj za sedmodnevni odmor u apartmanima s tri ili četiri zvjezdice može naći već od tristotinjak eura, dok je prosječna cijena duplo niža od one ljetne, kada se smještaj u apartmanima redovito dizao iznad tisuću eura.




Usporedili smo cijene na dvjema najpopularnijim platformama za najam smještaja – »Booking.comu« i »AirB’n’B-u« te uočili kako su prosječne cijene apartmana ipak niže na prvoj, dok se na potonjoj platformi mogu naći nešto skuplje cijene, no one su ipak daleko niže od onih ljetnih.


Isto tako, na stranicama »Booking.coma« jasno su istaknuti, pa čak i naglašeni oni objekti koji imaju posebne blagdanske ponude i sniženu cijenu smještaja.


Što se pak tiče hotelskog smještaja, koji je ipak nešto popularniji tijekom zime, turisti u Zadru namučit će se da uspiju rezervirati sobu u nekom od zadarskih hotela.


Sve više njih upravo je zbog velikog interesa u jesenskom i zimskom periodu sada napokon otvoreno tijekom cijele godine, orjetiravši se nakon naporne ljetne sezone prvo na kongresne i poslovne turiste, a u blagdanskom periodu na tradicionalne turiste, mameći ih posebnim wellness, božićnim i novogodišnjim paketima, koji, osim spa iskustva, najčešće uključuju i svečani novogodišnji program.


Dugogodišnji obiteljski iznajmljivač Klaudio Grdović kazao nam je kako je nerealni rast cijena usluga u turizmu dvosjekli mač – jer, ako kvaliteta ne opravdava cijenu, objekt će vrlo vjerojatno zjapiti prazan.


Zamka visokih cijena


– Svaka roba na tržištu, pa tako i ona turistička, ima svoju cijenu. One jesu rasle, istina, brže nego u nama konkurentnim zemljama, ali zabrinutost ne drži vodu dok je potražnja stabilna.



Kontraefekt manjeg prometa, s druge je pak strane, realna posljedica kontinuiranog rasta cijena, na što se također treba obratiti pozornost. No, brojke će na kraju godine ipak pokazati pravo stanje i utvrditi je li rast cijena u turizmu negativno utjecao na turistički promet, kazao je Grdović.


Za komentar zimskog cjenika turističkog smještaja upitali smo i iskusnog zadarskog hotelijera Vjekoslava Bobića, generalnog menadžera hotela »Almayer«, koji nam je kazao kako je njihov cjenik, s obzirom da rade cijele godine podijeljen na četiri perioda.


U tzv. zimskom periodu od siječnja do početka ožujka cijene su prilagođene ponajviše domaćem, hrvatskom tržištu, te su 50 – ak posto niže od cijena u visokoj sezoni, koja im traje od kraja lipnja do kraja rujna, a u predsezoni cijene su 30 posto niže od onih u visokoj.


– Ponosimo se našom visokopersonaliziranom uslugom koju prilagođavamo svakom pojedinom gostu. Za njih organiziramo razglede grada, izlete u nacionalne parkove i parkove prirode u bližoj i daljnjoj okolici, najam bicikala, te vinske ture u suradnji s našim partnerima. I naš »Corte« restoran se ponudom i cjenovno prilagođava pred i posezoni, rezimirao je Bobić.


Pozitivan trend


Za doček Nove godine organiziraju svečanu večeru u »Corte« restoranu, i u ovom trenutku ostale su im samo još dvije slobodne sobe za koje vjeruje da će biti popunjene u nekoliko narednih dana.


– »Almayer Art & Heritage« hotel svoje cijene nije mijenjao. Kako se radi o boutique objektu visoke kategorije, smještenom u srcu Zadra, cijene odgovaraju ponudi, odnosno vrijednosti za novac.


Činjenica da imamo izrazito veliki broj gostiju koji nam se vraćaju u hotel, te da je vršna popunjenost hotela u 2024. godini bila preko 90 posto od travnja do kraja listopada govori u prilog tome da su cijene pravilno plasirane.


U suradnji s vodećim hrvatskim i svjetskim turističkim agencijama i turoperatorima, očekujemo nastavak ovakvog pozitivnog trenda punjenja hotela na što ukazuju i rezervacije za 2025. godinu u kojoj ne očekujemo pad potražnje za našim objektom, zaključio je Bobić.


Kako su nam već kazali zadarski hotelijeri, iza njih je iznimno uspješna poslovna godina, koju na najbolji način žele zaključiti upravo popunjenim kapacitetima za Božić i Novu godinu.


Izvrstan je to znak dobre popunjenosti hotela u Zadru u blagdanskom periodu, koji je, s bogatim adventskim programom koji traje sve do 2. siječnja, mamac brojnim posjetiteljima koji vole dalmatinsku zimu.