Srijeda, 18. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

VLASNIK O NAGRADI

RENTLIO Marko Mišulić: U desetljeću rasta uvijek smo stavljali ljude na prvo mjesto

Autor: Nikolina Lucić

18.12.2024. 11:42
RENTLIO Marko Mišulić: U desetljeću rasta uvijek smo stavljali ljude na prvo mjesto

Foto: Rentlio



Laskava titula najboljeg domaćeg poslodavca otišla je u ruke Marka Mišulića, koji već deset godina gradi uspješnu poslovnu priču u svojoj tvrtki »Rentlio« – specijaliziranoj za razvoj softvera u hotelskoj industriji i industriji upravljanja privatnim smještajem. Čak četiri prestižne nagrade na dodjeli priznanja za najbolje poslodavce u Hrvatskoj, rezultat su godišnjeg istraživanja portala »MojPosao«, na čak deset tisuća ispitanika iz više od 60 kompanija.




»Rentlio« je proglašen najboljim u kategorijama najboljeg poslodavca u maloj tvrtki do 50 zaposlenika; IT industriji, a i najbolje je rangirana kompanija koja je prvi put sudjelovala u istraživanju i kompanija s najboljim ukupnim rezultatima u svim kategorijama.


Prvi je ovo put da se jedan poslodavac okitio tolikim priznanjima, ali i prva pobjeda za zadarske poslodavce.


Bio je povod za razgovor s Markom Mišulićem, vezano za uspjeh »Rentlia«, koji ove godine slavi i desetu godišnjicu postojanja. Turizam kao naša najvažnija gospodarska grana zahtijeva konstantna ulaganja u kvalitetu proizvoda, ali i sustave koji cijeli sektor drže na nogama.




Hotelijerstvo u toj jednadžbi ima veliku ulogu, a upravo je to sektor najmanje zahvaćen modernim tehnološkim rješenjima, što zadarska tvrtka »Rentlio« već cijelo desetljeće mijenja nabolje.


Lider


»Rentlio« je organski rastao kroz godine, od 2015. godine, kada je na tržištu predstavljena prva verzija platforme, koja se kroz godine mijenjala, rasla i prilagođavala potrebama turističke industrije.




Softveri za turizam jedni su od najvažnijih potki modernog poslovanja, bilo da se radi o property kompanijama, velikim hotelskim kućama ili pak privatnim iznajmljivačima.


– Priznanje za najboljeg poslodavca u IT sektoru i u kategoriji tvrtki od 20 do 50 zaposlenika je potvrda našeg dugogodišnjeg pristupa izgradnji kompanije kroz zdravu radnu okolinu. Kroz 10 godina organskog rasta, uvijek smo stavljali ljude na prvo mjesto – kako naše zaposlenike, tako i korisnike.


Da to nije floskula, potvrđuju i ove nagrade. Potvrđuju da smo uspjeli stvoriti okruženje u kojem ljudi mogu rasti, razvijati se i ostvarivati svoj puni potencijal.


Za mene one imaju posebnu težinu jer nisu rezultat neke vanjske procjene već su plod anonimnog i detaljnog istraživanja provedenog među zaposlenicima – ljudima koji s kompanijom prolaze njezine najbolje i najteže trenutke.


Ponosan sam i zahvalan što s takvim ljudima imam priliku svakodnevno raditi, kazao je Mišulić, naglasivši kako ni u snu nisu mogli predvidjeti sve što će »Rentlio« postati.


– Ali od prvog smo dana vjerovali u našu viziju modernizacije hospitality industrije. Tada nismo razmišljali o poziciji lidera, već o rješavanju realnih problema s kojima se susreću hotelijeri i iznajmljivači.


Upravo taj fokus na stvarne potrebe korisnika nas je doveo do današnje pozicije. Uspjeh nije došao preko noći – rastao je zajedno s našim razumijevanjem industrije i potreba naših korisnika, kazao je Mišulić.


U mnogo aspekata hotelsko poslovanje nije usuglašeno s modernim tehnološkim trendovima, stilovima života i interesima modernog turista. Hotelijeri se susreću s nekoliko velikih izazova.


Ponajprije je to pitanje nedostatka kvalitetne radne snage, jer se veliki dio kvalificiranih radnika, naročito tijekom pandemije, odlučio prekvalificirati i napustiti hospitality industriju. Digitalizacija i automatizacija jedan su od načina da se doskoči tom problemu.


Odgovor na izazove


U deset su godina okupili veliki broj korisnika iz sektora turizma i u »Rentliju« se s pravom smatraju liderima u pružanju tehnoloških rješenja i softvera koji pružaju automatizaciju i olakšavaju posao profesionalcima u turizmu. Zadnje su dvije godine zato intenzivno radili na vlastitim ponudama, specifikaciji i prilagođavanju.


– ‘Rentlio’ se kroz godine razvijao prateći potrebe tržišta i naših korisnika. Od inicijalnog proizvoda za male iznajmljivače, danas imamo tri specijalizirana rješenja: ‘Rentlio One’ za iznajmljivače, ‘Rentlio Plus’ za property management kompanije i ‘Rentlio Pro’ za hotele.


Tvrtku sam odlučio zadržati u Zadru prvenstveno jer sam Zadranin koji istinski voli i poštuje ovaj grad i u njemu želi graditi priču moderne tehnološke kompanije.


Zasigurno tu postoji i doza dišpeta da se dokaže kako je moguće stvoriti zdrave i uspješne priče izvan nekih ustaljenih normi, naglasio je Mišulić i dodao kako je hospitality sektor dugi niz godina tradicionalno bio fokusiran na osobni pristup gostima, što je često značilo oslanjanje na ustaljene načine rada.


Međutim, današnji gosti očekuju digitalna iskustva na razini na koju su naviknuli u drugim industrijama.


– ‘Rentlio’ im zato nudi sveobuhvatno rješenje koje pojednostavljuje svakodnevne operacije – od upravljanja rezervacijama i kanalima prodaje do automatizacije cjelokupnog niza procesa u različitim turističkim objektima.


Naša platforma omogućava hotelijerima, iznajmljivačima i property management kompanijama da se više fokusiraju na goste, a manje na administrativne zadatke dok istovremeno, a opet uz pomoć tehnologije, ostvaruju bolje prodajne rezultate.


Iznadprosječna primanja


Glavni izazovi hospitality industrije su efikasno upravljanje operacijama, optimizacija prihoda i pružanje personaliziranog iskustva gostima. Upravo zato razvijamo rješenja koja će pomoći našim korisnicima da budu konkurentniji na tržištu, uz istovremeno pojednostavljenje njihovog svakodnevnog poslovanja.


Poseban fokus stavljamo na integraciju AI tehnologija koje će donijeti cijeli niz novih mogućnosti poput prediktivnog određivanja cijena i personaliziranih preporuka za goste, pojasnio je Mišulić.


Kroz interna istraživanja i mjesečne razgovore sa zaposlenicima, dodao je Mišulić, nastoje prikupiti što više povratnih informacija pa tako i informacije o zadovoljstvu radnom okolinom i obvezama.


Kod radne okoline su pitanja fokusirana na same uvjete rada poput kvalitete opreme, mogućnosti rada bez distrakcija i slično, dok se kod radnih obaveza fokusiraju na percepciju zaposlenika o balansu između poslovnih obaveza i privatnog života i općenito radnog opterećenja, utjecaju svakodnevnih radnih zadataka na stres, ali i izazovnost samih zadataka u smislu osobnog razvoja.


Pitanje za najboljeg domaćeg poslodavca zato nije samo kako prate potrebe i zadovoljstvo kolega, već i koje povlastice i uvjete nude potencijalnim budućim partnerima.


– Neki od benefita koje nudimo zaposlenicima su, osim konkurentnih i iznadprosječnih primanja, produženi vikendi kada praznici i blagdani spadaju usred tjedna, budžet za životno blagostanje, sto posto plaćeno bolovanje, dodatno zdravstveno osiguranje i sudjelovanje u dioničarskom vlasništvu i planu kompanije.


No, možda važnije od svega navedenog je taj neopipljiviji, ljudski, normalni pristup koji gajimo od prvog dana postojanja kompanije, istaknuo je Mišulić, kazavši nam na kraju kako budućnost svoje kompanije vidi u razvoju novih i postojećih proizvoda, uz istovremeno praćenje globalnih trendova.


– Veliku priliku vidimo i u primjeni umjetne inteligencije u rješavanju problema kojima se mi bavimo i sasvim sigurno ćemo razvijati proizvode i u tom segmentu.


U budućnosti ćemo zato nastaviti razvijati naše platforme i proizvode prateći dva ključna smjera – automatizaciju rutinskih procesa i personalizaciju iskustva gostiju, zaključio je Mišulić.