Foto: Arif Sitnica
Danas ističe ugovor vozačima Liburnije koji su zadnjim sporazumom s Upravom postigli povećanje plaće od deset posto. Dogovor je ovo Sindikata prometa i veza RH s direktorom Liburnije Edvinom Šimunovom potpisanim u Zadru 13. listopada za povećanje od deset posto plaća do kraja godine. Time su vozačima gradskog prijevoznika omogućili plaće veće za 600 kuna. Na sastanku se razgovaralo i o novim ugovorima koji bi bili potpisani iduće godine kako se sporazumi o povišicama ne bi morali potpisivati svako tromjesečje.
Zadovoljni dosadašnjim sporazumom
No, predstavnici Sindikata prometa i veza RH iza Nove godine dolaze u Zadar na nove pregovore, a predsjednik Stjepan Lisičak kaže kako se nada da će Uprava imati razumijevanja za njihov zahatjev za povećanjem plaća svim djelatnicima.
– Idemo na to da se više ne potpisuje sporazum, već da se ide na aneks Kolektivng ugovora, što bismo regulirali od 1. siječnja. Sindikati po zakonu imaju pravo dogovarati materijalna prava svojih članova te ćemo prema upravi Liburnije ići s ovim prijedlogom. U aneks ćemo probati uvrstiti i dogovorena materijalna prava, no ono što nam je jako važno je povećanje plaća svim radnicima. Naš je stav da se na povećanje plaća mora ići i za to ćemo se u Zadru boriti da se to aneksom riješi, kaže Lisičak, napominjući kako su zadovoljni dosad postignutim sporazumima.
Ne upliću se u vođenje tvrtke
– Razgovarat ćemo o tome da postojeći sporazum pretvorimo u aneks Kolektivnog ugovora zbog još veće sigurnosti radnika s obzirom na inflaciju. Najnoviji dogovor pokrio je dio troškova uzrokovanih inflacijom, a sada krećemo dalje s pregovorima. U svemu tome mora se voditi računa o prihodima i o poslovanju tvtrke, ali i to da tvrtka ne može sama stvarati dobit. Jasno je da se sindikat ne može upletati u politiku vođenja gradske tvrtke, ali možemo tražiti da radnici budu korektno plaćeni, istaknuo je Lisičak, upozoravajući na problem koji muči ne samo zadarsku Liburniju, već sve prijevozničke tvrtke.
– Imamo manjak vozača ne samo u Hrvatskoj, već i u Europi, a naši vozači sve češće odlaze vani jer tamo i više zarade. To je deficitarni kadar, zbog čega neki od njih rade i dulje od predviđenog, a često se angažiraju i umirovljeni vozači. Riječ je o vrlo odgovornom poslu s obzirom da vozač odgovara i za putnike i za vozilo. Tako su i u Liburniji morali angažirati umirovljenike, kao i u ostalim hrvatskim tvrtkama prijevoznicima, i to ne samo za gradski, već i za međugradske. Smatraju da je bolje uzeti umirovljenog vozača jer je iskusan i može pružiti najkvalitetniju uslugu, ali sve je prisutniji razlog odlazak mladih u inozemstvo, ističe predsjednik nacionalnog Sindikata prometa i veza.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
HUMANITARNA AKCIJA
Počela je nicati vila Ljiljana, majka i kći napokon će imat kuću sa sanitarnim čvorom
Hrvatska
POKUŠAJ KRIJUMČARENJA
U posebno izrađenom bunkeru kombija pokušali prokrijumčariti pet stranaca
Zadar
Muzej antičkog stakla
15. GODIŠNJICA Muzej antičkog stakla pripremio bogat i zabavan program, evo što vas čeka
Hrvatska
MINISTAR
Anušić: Moja prijateljstva nisu ograničena na stranačku pripadnost
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Zadar & Županija
BOGAT PROGRAM
Ne znate gdje za Praznik rada? U Zadarskoj županiji organizirano niz prigodnih događanja
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Scena
ČLAN SASSUOLA
OSVOJIO MNOGE JEDNOSTAVNOŠĆU: Reprezentativac Martin Erlić u sretnoj je vezi sa Zadrankom
Zadar
POTREBA ILI TREND
U Zadru raste broj igraonica i rođendaonica za dječje proslave
Zadar & Županija
PROPALI POGON