Petak, 27. rujna 2024

Weather icon

Vrijeme danas

26 C°

osvrt na film

Prošlogodišnji horor triler 'Smrtonosni susret' dobro će vas uzdrmati

Autor: Ivica Perinović

23.09.2024. 20:10
Prošlogodišnji horor triler 'Smrtonosni susret' dobro će vas uzdrmati

Foto: Strange Darling



Izraz ‘čudni su putevi distributerski’ znao sam koristiti već više puta, a nekim spomenutim čudom se na programu naših multipleksa ovih dana ukazao i na ‘Fantastic Festu’ pustim hvalospjevima ovjenčani prošlogodišnji horor triler ‘’Smrtonosni susret’’. Kad čovjek na prvu baci pogled na sam plakat filma, ne otkriva suviše izuzev za sam žanr poprilično generički kreiranu profilnu siluete žene niz čije se jarkom bojom obojene pramenove slijevaju kapi krvi, no nemojte se dati zavarati tako slabo razrađenom kampanjom.


Ovaj film će vas dobro uzdrmati i zabaviti, nerijetke sablazniti i (ne)ugodno iznenaditi, a upravo je takav emotivni spoj nužan za žanr koji iz godine u godinu i dalje ne prestaje oduševljavati.


Igra mačke i miša


I dok mi je većinu takvih filmova posve lako predstaviti kroz njihov sinopsis, ovaj pak čini pravu iznimku uz koju se ‘lijepi’ mogućnost nepoželjnog spojlanja radnje, ako ne i kompletne ideje koja je jednom riječju – izvanredna. Kako bi preskočio takve neugodnosti, a opet vas donekle zaintrigirao samom pričom, dozvolite mi da je pojednostavnim kroz par šturo napisanih rečenica. Negdje u ruralnom području države Oregon, Dama (Willa Fitzgerald) jedne noći upozna Demona (Kyle Gallner). Privučeni jedno drugim, Dama i Demon nakon seksualnog ‘innuenda’ završe u motelskoj sobi gdje nastave sa svojim igrama zavođenja koje ubrzo prerastu u nešto sasvim ekstremno i izopačeno. Seks za jednu noć pretvori se u pravu igru ‘mačke i miša’, točnije, borbu za preživljavanjem, a s kojim to točno ishodom, morat ćete otkriti sami.




Sam spomen imena JT Mollner niti najupućenijim filmofilima neće značiti suviše što i ne čudi pretjerano pošto spomenuti za sobom osim nekoliko slabo zapaženih kratkometražnih filmova ima tek jedan dugometražni, od kritike i publike ne pretjerano voljeni kaubojac ‘’Otpadnici i anđeli’’ iz 2016. Dotičnog ta okrutna spoznaja srećom nije obeshrabrila, kvragu, u šoubiznisu je još odmalena i svjestan je kako uspjeh ne dolazi preko noći. Iz ladice s već hrpom prethodno ispisanih scenarija izvukao je i onaj za ‘’Strange Darling’’ (op.a. prijevode domaćih distributera više nije ni potrebno komentirati). Ideju za isti pronašao je u jednom, za horore posve tipičnom kadru – prestravljena i krvava djevojka panično trči šumom u nadi kako će uspjeti pobjeći svojem progonitelju. Takav prizor smo dakako vidjeli već na stotine, ako ne i tisuće puta, no što mu je prethodilo i kakav ishod tog bijega nas očekuje – e to je već područje s kojim bi se valjalo iznova poigrati.


Otkačena vožnja


Mollner nam već u samom prologu ‘baca kost’ s kojom nas navodi na krive zaključke, no to je tek početak. Očekuje nas do kraja ove totalno lude i nepredvidljivo otkačene vožnje šest poglavlja i epilog koji – pazite sad ovo – nisu linearno posloženi! Upravo s takvom smjelom idejom, redatelj kupuje apsolutnu gledateljsku pozornost, konstantno nas obmanjuje i intrigira, a nerijetko se i drsko poigrava s nama. Nije sa mnom u dvorani nažalost bilo mnogo ljudi koje je proživljavalo isto kinematografsko iskustvo, ali i onih 10-15 gledatelja s kojima sam bio okružen, bili su na rubu svojih sjedala i zabezeknuto su zurili u ekran. Začuo bi se tu i tamo pokoji smiješak na određene suludo smišljene prizore, ali svi smo manje-više disali poput jednog entiteta.


Mollnerovi roditelji su prekaljeni vegaški zabavljači, a on je dijelom tog cirkusa postao još kao mali dječak. Dobro je svih tih godina naučio kako uzbuditi, prestrašiti i zadiviti publiku, a filmsku čaroliju je kao strastveni filmofil još u formativnim godinama upio od najvećih – Kubricka, Polanskog, Fellinija i njima sličnih. Obožavao je možda i najkreativniji holivudski period svih vremena, kasne 60. i 70., a to nam je natuknuo i korištenjem bezvremenske 35 milimetarske kamere koja stvara fotografiju posebnog kolorita i atmosfere. A znate tko je na ovom filmu ‘baratao’ s njom? Ni manje ni više već znameniti holivudski glumac Giovanni Ribisi! Za njegov glumački talent čuli su vjerujem mnogi, ali da je čovjek vrhunski snimatelj, u ovom slučaju i producent, prepoznali su tek njegovi najzagriženiji fanovi upoznati s radom na nekolicini glazbenih video spotova koje je snimio kroz proteklih par godina. Kohezija ova dva kreativca posve je vidljiva i opipljiva. Stvorena je jedna posebna atmosfera koja nas vraća u eksploatacijske žanrovske vode 70-ih, jarkih boja i zrnaste slike. Priča se poigrava s dobro znanim konceptom serijskih ubojica i žrtava, a naglašena je i parabola o spolnoj ranjivosti i povjerenju.


Glumačka postava


Posebnoj kvaliteti filma ovdje doprinosi i glumačka postava, a uzevši u obzir činjenicu kako ogroman teret na svojim leđima iznosi njih dvoje, rezultat pogođenog castinga je tim i naglašeniji. Willa Fitzgerald i Kyle Gallner – vauuu! Ovako uvrnut filmski par nisam već dugo gledao, a kemiju koju imaju je teško opisati. Premda je ovo jedan uistinu ‘bolestan’ film o predatorima i žrtvama, na neki posve ‘iščašen’ način, on je i ljubavna priča. Ne bi to sve držalo vodu da ne postoji nužne kemije među glavnim akterima, ali spomenuti par jednostavno pršti od energije. Ne bi bilo pošteno zaboraviti spomenuti i onaj drugi, veteranski glumački par koji kroz epizodne, ali svejedno zapažene epizode čine pomalo zaboravljena Barbara Hershey i Ed Begley Jr. koji tumače stare hipije ‘pojedene’ kojekakvim drogama, teorijama zavjere i radikalnim idejama. Kad njih spojite s dvoje prethodno navedenih, situacija jednostavno mora eskalirati.


Gotovo je teško za povjerovati, no u vrlo kratkom periodu su našim kinima ‘prodefilirala’ ne jedan, ne dva već čak tri (op.a. prisjetimo se filmova ‘’Longlegs’’ i ‘’Supstanca’’) žanrovska bisera. Tri totalno ispaljena i posebna horor filma koja će vam se s lakoćom duboko urezati u pamćenje i izazvati divljenje ili pak gađenje, ovisno o vašem osobnom guštu, ali prije svega – tri žanrovska predstavnika koja nam čvrsto daju do znanja kako među novim naraštajima filmaša ne nedostaje kreativnosti i znanja, ideja i poruka, a ‘’Smrtonosni susret’’ je živi dokaz takve moje teze. A sad – svi trk u kino!