Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

mještani murvice ogorčeni

KOBNO RASKRIŽJE Lončar: Namjerno odugovlače s prometnom studijom za D8

Autor: Doris Babić

22.08.2024. 14:08
KOBNO RASKRIŽJE Lončar: Namjerno odugovlače s prometnom studijom za D8

Foto: Luka Jeličić



Redukcija vode već više od mjesec dana nije jedino što muči žitelje Murvice, kako nam kažu, škripanje kočnica, sirena kola Hitne pomoći i prometne nesreće ovdje su nažalost svakodnevica.


Naime, riječ je o problemu državne ceste D8, od izlaza s autoceste Zadar 1, Crno do ulaza u naselje Crno, na što načelnik Općine Poličnik, Davor Lončar, upozorava već više od deset godina.


Najkritičnija točka


– Najkritičnija točka je upravo križanje u Murvici, to je križanje koje je u ovom trenutku najcrnja točka u Hrvatskoj. Neću više ponavljati, svi znaju što godinama govorim o tom problemu, doslovno svi. Nema dana kada tamo nije neka opasnost, a posebice u vrijeme turističke sezone, dnevno prođe između 20.000 i 25.000 automobila.




Našem strpljenju, vapajima i molbama Hrvatskim cestama u Zagrebu, napominjem da naši iz Zadra nisu ništa krivi, došao je kraj. Izričito tražim od Hrvatskih cesta u Zagrebu da istog trena provedu postupak javne nabave za izgradnju rotora na tom križanju.


Rotor mora biti gotov do sljedeće sezone, jednostavno mora. Imam saznanja da je građevinska dozvola za rotor u Murvici gotova, stoga tražim da se sad, odmah pokrene postupak javne nabave.


To će biti rješenje privremenog karaktera, a dugoročno rješenje pokazat će prometna studija koja će pokazati što je problem na tom dijelu dionice, to očekujem u dvije godine, govori Lončar koji smatra da se namjerno odugovlači s prometnom studijom.



– Razlog zašto sumnjam da je to namjerno je taj što je dionica koja se proteže od Crnog do Metroa sve državno zemljište, doslovno sve državno zemljište, do milimetra kvadratnog. Tu dionicu treba napraviti četverotračnu, a ostalo kako studija pokaže, naglašava Lončar.


Logično, ako se izgrade rotor i četverotračna dionica od križanja u Murvici, omogućit će se lakši i brži protok vozila, neće biti ovolikog prometnog čepa.


Valja naglasiti da ovo nije problem samo Murvice i mještana općine Poličnik, već svih koji prolaze tom dionicom, područjem državne ceste i županijskih cesta koje vode prema Zemuniku, odnosno prema Briševu i dalje prema Ninu.


Prosvjed za rotor


– Svi mi se žale, od Nina do Benkovca, baš svi. I svima je puna kapa obećanja i priča, rezultat nije vidljiv, zato sam ja ljut na pojedince u Hrvatskim cestama u Zagrebu, ogorčen i ljut. Ako se rotor ne napravi do iduće sezone, ja ću organizirati prosvjed, za ovaj problem odavno svi znaju.



Nije moguće da je toliko skupo da je neizvedivo, nema nikakvog opravdanja što to još nije napravljeno. Imali smo koordinaciju prije godinu dana, bili su prisutni svi mjerodavni s područja županije, izričito smo tražili da se to riješi, ovo je velik problem i Zadra i Županija i svih općina, zaključuje Lončar.


S navedenim su u potpunosti suglasni, premda je problem svakako širi, i svi mještani Murvice koji ističu nedostatnu prometnu infrastrukturu kao uzrok mnogobrojnih prometnih nesreća i nesigurnost u svakodnevnom životu.


Riječ je o toliko opasnom raskrižju, objašnjava nam Damir Surać, da on ni ne ide kroz njega, već starim ulicama mjesta izlazi na cestu.


– Neki dan je tu stradao naš čovjek, iz Gornje Murvice. Nema prometnih znakova ni ograničenja kako bi trebalo biti, trebalo bi staviti još jednu kameru na ulaz, kao i sa strane, od pravca Vira.


Od početka Murvice ograničenje brzine je 90 km/h, to jednostavno ne ide, tu ima male djece, nogostupa, nitko ne pazi dovoljno, pogotovo mladi vozači, kazuje Damir Surać i naglašava da se nesreće događaju zbog neprilagođene brzine, nepažnje vozača i manjka signalizacije.



Opasno i za pješake


Smatra da bi bilo pametno staviti rotor te potkrjepljuje mišljenje primjerom iz Zagreba gdje se takva prometna rješenja odavno koriste.


– A govore zadnjih deset godina da će biti rotor, pa još ništa, naš načelnik Lončar itekako se zalaže, ali ne može bez drugih, treba uključiti i gradonačelnika Zadra Dukića i župana Longina.


Uglavnom, rekonstrukcija ove raskrsnice treba biti potpuna, ovo je katastrofa, kaže Damir Surać i napominje da pješaci uglavnom prelaze cestu nadvožnjakom pored škole i crkve, sve ostalo bilo bi preopasno.


Njegov prezimenjak Martin ide u grad samo kad baš mora, na primjer kod liječnika, a ni tada ne koristi raskrižje, već, kako kaže, ide preko sela u grad.


– Imam ja vinograd s druge strane ceste, ali od sedam do 11 sati ujutro, kada bi se radilo, ne može se proći, jednostavno se ne može proći i zbog toga sam zapustio svoj vinograd, priča Martin Surać.


I Stoja Matijević prelazi opasno raskrižje kako bi došla u svoje polje, nadvožnjakom joj je znatno dalje.



– Opasno je preći cestu, ja kad moram u polje, gledam gore-dolje, od stra’ ne možeš proći. Nema tu pješačkog, brzo se vozi, sekunda je dovoljna za nesreću. Nesreća je toliko jer cesta nije uredno napravljena.


Rekli su napraviti rotor, ali otkad to govore, pa nitko ništa, svako malo je tu sudar, govori Matijević, a njena prijateljica Zorka Zdrilić dodaje da svaki dan čuje sirenu kola Hitne pomoći.


Katastrofalno stanje cesta


– Ja sam ovdje rođena, nije to ništa novo, prije je bio još i gore, sad svi imaju automobile, pa ne idu pješice, a koliko je prije tu žena poginulo i ostavilo po četvero male djece, prisjeća se Zdrilić koja izbjegava spornu cestu kad god je to moguće.


Denis Batur zvan Rade također ističe da je riječ o višegodišnjem problemu koji, usprkos načelnikovom zalaganju, još nije riješen.


– Izgleda da smo dobili lokacijsku dozvolu za rotor, ali tko će to financirati, kad će to biti, tko to zna? Evo, ja mislim da je u zadnjih mjesec dana bilo šest sudara, prije par dana čovjek je jedva ostao živ, kaže Batur i dodaje da na posao ide 15, 20 minuta ranije upravo zbog ovog križanja.


Kao problem svih cesta, ove posebice, naglašava iznimno velik broj vozila u odnosu na vrijeme kada su ceste građene, a napomenimo da je ova izgrađena oko 1955. godine.


– Svake je godine sve više automobila na cesti, prije je svaka obitelj imala jedno ili nijedno, a naše su ceste jako loše. Mi smo zagušeni prometom, a ovo križanje je križanje smrti, to odgovorno tvrdim, stanje je katastrofalno.


Načelnik radi, stvarno se trudi, govori, ali izgleda da je neka veća situacija. Jednostavno, kad nisi blizu oltara, ne možeš, vjerojatno postoje drugi prioriteti, netko je jači, ali ovdje je nebitna politika, treba sačuvati živote!, zaključuje Batur.


Hrvatske ceste


Sukladno Planu nabave Hrvatskih cesta d.o.o. postupak javne nabave za rekonstrukciju raskrižja državne ceste DC8 i županijske ceste ŽC6011 u Murvici pokrenut će se ove jeseni, a očekivani završetak planiranih radova je naredne godine.


– Postupak pripreme projektne dokumentacije te ishođenja potrebnih dozvola uz rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na području katastarske općine Murvica, koja je trenutno u fazi nove izmjere, zahvaljujući dodatnom angažmanu predstavnika Općine Poličnik i Zadarske županije, završio se brže nego li je uobičajeno za infrastrukturne projekte na područjima s neusklađenim katastarskim podacima.


Zahvaljujući spomenutoj dobroj suradnji s predstavnicima lokalne zajednice, a temeljem dosadašnjeg pozitivnog iskustva, vjerujemo u uspješni završetak ovog, ali i ostalih projekata na širem zadarskom području, uključujući i dogradnju dodatnih prometnih traka na državnoj cesti DC8.


Izrada Studije varijantnih rješenja dogradnje drugog kolnika DC8: čvor Zadar – Zadar (Crno) u završnoj je fazi, točnije završetak je planiran u 11. mjesecu 2024. godine. Po završetku, nastavit će se izrada daljnje projektne dokumentacije slijedom određenih dionica unutar navedene Studije, odgovaraju iz Hrvatskih cesta.