Foto: Arhiva ZL
Nešto manje od 200 tisuća eura (199. 084) po listi, odnosno kandidatu, u svakoj izbornoj jedinici, iznos je koji se smije potrošiti na promidžbu za predstojeće parlamentarne izbore, 17. travnja, a iznos se nije mijenjao u odnosu na posljednje izbore.
To konkretno znači da će politička stranka, ili koalicija, koja svoje izborne liste istakne u svih deset izbornih jedinica u Hrvatskoj, na promidžbu ukupno moći potrošiti gotovo dva milijuna eura.
‘Granica’ potrošnje nije se mijenjala u odnosu na onu od prije četiri godine, jedina je razlika što su sada dopušteni iznosi izraženi u eurima, umjesto u kunama.
Pogled unatrag otkriva da se s novim izborima troši više, pa je tako na onima 2016.godine, potrošeno 35, 3 milijuna eura (4, 7 milijuna eura), a na onima 2020. oko 44 milijuna kuna (5, 8 milijuna eura).
Vlastita sredstva i donacije
Parlamentarni izbori se financiraju iz dva izvora, iz vlastitih sredstava i donacija tj. dobrovoljnih uplata građana, obrta, tvrtki u novcu, uslugama i proizvodima, npr. usluga snimanja video spota, hrane za predizborno druženje, kapa , šalovima i sl.
Vlastita sredstva političke stranke su ona koja stranka sa svog središnjeg računa uplati na posebni, za izbore otvoreni račun, a vlastita sredstva neovisne liste su osobna sredstva pojedinaca, kandidata na listi.
Donatori, neovisno jesu li fizičke ili pravne osobe, dužni su primatelju donacije dostaviti izjavu da se protiv njih ne vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom, odnosno lokalnom proračunu ili zaposlenicima.
Za donacije vrijednije od 663,61 eura, donator s primateljem mora zaključiti ugovor i uz njega priložiti ranije spomenutu izjavu, nema li ugovora, takva se donacija mora prijaviti Državnom izbornom povjerenstvu (DIP), a iznos uplatiti u državni proračun, najkasnije u roku od 15 dana od dana primljene uplate.
Pravna osoba pojedinoj političkoj stranci, koaliciji, neovisnoj listi i kandidatu za promidžbu može donirati najviše 26.544 eura, a fizička, uključujući i obrte, 3.981 eura.
Za aktualne parlamentarne izbore donacije se mogu prikupljati najkasnije do završetka izborne promidžbe, dakle do 15. travnja u ponoć.
Prvo izvješće o troškovima 9. travnja
Izborni sudionici u dva će navrata izvijestiti DIP, a time i široku javnost, o načinu na koji financiraju svoju promidžbu, prvi put sedam dana prije izbora, tj. 9. travnja, a drugi put 30 dana nakon održanih izbora, tj. 17. svibnja.
To znači da će DIP-u dostaviti svoja financijska izvješća na način da će ih unijeti u njegov informacijski sustav za nadzor financiranja, nakon čega će ih DIP objaviti na svojoj mrežnoj stranici prvog radnog dana od dana unosa.
U ‘pokrivanju’ izbornih troškova političkim strankama, koalicijama i kandidatima, ali samo onima koji u konačnici izbore mjesto u Hrvatskom saboru, pomoći će naknada koju će dobiti od države.
Za svako osvojeno zastupničko mjesto, država je spremna dati 17. 918 eura, ukupno 2,76 milijuna eura.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Zadar & Županija
NEZAVISNI
Erlić neće imati problema s “rukama” na proračunskoj sjednici. Podržat će ga i – Denis Barić
Zadar & Županija
most
Ivan Matić vraća se u Sabor i poručuje: Nastavit ću biti glasan oko intervencija u prostoru!
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!