Foto: Mislav Klanac
Trajektna linija Preko – Zadar jedna je od najprometnijih linija na Jadranu. Linija je to koja se svakodnevno koristi, ne samo u sezoni već tijekom cijele godine, osobito radi blizine otoka Ugljana i Pašmana. Otkad je otvorena trajektna luka Gaženica, koja je povezna s autocestom, unaprijeđen je promet i zamjetan je porast broja putnika, a iz Jadrolinije ističu kako se radi na poboljšanju poslovanja, na svim razinama.
Bitna je povezanost
Zapovjednik na trajektu »Ugljan« koji vozi na liniji Zadar – Preko, Mario Ivanov iz Poljane na otoku Ugljanu, istaknuo je kako je zamjetan porast prometa tijekom cijele godine.
– Ovo je jedna od najprometnijih linija, svake godine kapaciteti rastu, ne samo u sezoni već i u zimskom periodu, trajekti su više – manje puni. Zadnjih godina, radi ekspanzije gradnje i turizma, prevozimo i dosta građevinskih kamiona. Što se tiče prometa, govorimo o konstantnom porastu. Primjećujemo da turizam kreće dosta ranije, praktički ne staje. Evo i u zimskom periodu dolaze turisti, domaći i strani pa je bitno da smo dobro povezani linijama, a trenutne linije zadovoljavaju potrebe otočnog stanovništva, rekao je Ivanov dodavši kako u ljetnim mjesecima uvode i dodatne linije radi povećanog broja putnika.
– Trudimo se udovoljiti maksimalno svima koji koriste naše usluge, čak po potrebi u ljetnim mjesecima uvodimo i neke dodatne linije, izvan ovog rasporeda, tako da svi putnici budu sigurno prevezeni do odredišta. Mi pomorci i Uprava Jadrolinije, činimo sve da pružimo maksimum koji možemo, trudimo se održavati trajekt i pružiti udobnost putnicima. Ono što bih istaknuo kao nekakav problem su ljetne gužve. Luka u Preku je postala mala za količinu prometa, dosta je blokiran plato od parkinga, trebalo bi to proširiti u dogledno vrijeme, kao i poraditi na sigurnosti rive u Preku koja se do sad nije ni obnavljala ni produžavala. To su te dvije stvari koje takoreći bodu oči, kazao je Ivanov.

Mario Ivanov, zapovjednik na trajektu »Ugljan«, Foto: Mislav Klanac
Sedmodnevne smjene
Razgovarali smo i s pomorcima na brodu, koji su dosta zaposleni, s obzirom na to da vožnja od Zadra do Preka ne traje toliko dugo, a trebaju osigurati sve potrebno za sigurno pristajanje. Pomorci imaju sedmodnevne smjene, sedam dana plove, a sedam su slobodni.
Ante Kalac kazao nam je kako je to cjelodnevni posao, koji svi skupa žele odraditi najbolje što mogu, da bi svima na brodu bilo ugodno.
– Vidite sami, nije to lak posao, ali smo naučili na taj ritam. Olakšava i to kad su kolege dobre, kad je ekipa dobra sve je lakše. Na ovom brodu je uvijek ista ekipa i stvarno se slažemo dobro. Što se tiče putnika, ima svega, ali mi se trudimo udovoljiti im i obavljati profesionalno svoj posao, kazao je Kalac.
Barbara Kurtin, iz Kali često putuje ovom linijom, te je zadovoljna udobnošću salona i brojem linija. Međutim, također napominje kako bi trebalo poraditi i na problemima pristaništa u Preku.
– S obzirom na broj linija prema drugim otocima, mislim da bi svi mogli biti zadovoljni. Jedino je to pristanište u Preku problem, s obzirom na to da nije baš za prihvat velikog broja automobila ljeti pa se stvaraju gužve. Također, kad je ružno vrime fali lukobran da bi trajekt mogao pristati kako triba, to bih jedino istaknula, kazala je Kurtin.

Ante Kalac, Foto: Mislav Klanac
»Vlajo iz Poličnika«
Gospodin Mate Zdrilić, kako kaže »Vlajo iz Poličnika, sretno udan u Ždrelac« sa svojom ženom u salonu je ispijao kavu. Često putuju ovom linijom kako bi obrađivali voćke u Zadru, a također su zadovoljni uslugama.
– Primjedbi negativnih na ova putovanja nemamo, pozitivnih itekako da. Ako bi i bila kakva primjedba, to bi bio izuzetak, stvarno rijetko, istaknuo je Zdrilić pozivajući nas da se pridružimo na kavi.
Razgovarajući s posadom i putnicima, stekli smo dojam kako se ovdje rađaju i prijateljstva, što nam je pokazao i Zdrilić sa svojom suprugom. Putnici u salonu krate vrijeme na razne načine, u razgovoru, uz knjigu, uz mobitele, u tišini, ili vani uz zvukove mora i brujanje brodskog motora. Za neke je ova vožnja prilika da odmore, odahnu prije ili poslije posla, da se pripreme za ispite, obave telefonske razgovore.
Život na otoku, usko je vezan uz putovanje trajektom te otočani ovise o linijama. Jedna od putnica koja putuje redovito na posao, rekla nam je kako su prošli svašta tijekom godina, no kako je zadovoljna i uslugom i linijama, ali da uvijek ima mjesta za napredak.

Barbara Kurtin, Foto: Mislav Klanac
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
Na Sveučilištu u Zadru
Promovirano 35 prvostupnika Odjela za psihologiju: ‘Možda nećete imati milijune pratitelja, ali ćete imati nešto važnije…’
Crna Kronika
Kaznena prijava
Spriječeno krijumčarenje stranih državljana na području Gračaca
Zadar
Zimski park
Škola klizanja na klizalištu ICE PARK Zadar u sklopu ŠC-a Višnjik
Crna Kronika
Kriminalističko istraživanje
Sin zadarske gradske vijećnice prebio oca na spavanju, želio ga natjerati da mu prepiše dio kuće
Hrvatska
Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova
Ljubičić: ‘Femicid je predvidljiv i sprječiv, ovo je 17. u Hrvatskoj ove godine’
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ