Subota, 23. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

2 C°

modernizacija lučke infrastrukture

Zadarska županija u proteklih nekoliko godina u središtu je ulaganja europskih sredstava

Autor: Sponzorirani sadržaj

08.12.2023. 08:03
Zadarska županija u proteklih nekoliko godina u središtu je ulaganja europskih sredstava

Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kroz nacionalna i europska sredstva ulaže u projekte lučke infrastrukture na području Zadarske županije čime nastavljamo val investicija diljem Jadrana i renesansu na našoj obali

Razvoj potencijala pomorskih luka te jačanje povezivanja obale i otoka jedan je od ključnih strateških ulaganja posljednjih nekoliko godina u Republici Hrvatskoj. U tu svrhu Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u razdoblju od 2014. do 2020. godine osiguralo je sredstva iz OPKK 2014. – 2020. te je potpisano 25 ugovora za projekte lučke infrastrukture čija je ukupna vrijednost iznosila gotovo 165 milijuna eura.


Ovakav investicijski zamah, osim prometnog povezivanja, poboljšava demografsku, ekološku i gospodarsku samoodrživost hrvatskih otoka te daljnju modernizaciju kopnenih pomorskih luka.


Investiranjem u lučku infrastrukturu stanovnici naših otoka kvalitetnije i sigurnije su povezani s obalom čime im je olakšan svakodnevni život


Ulaganjem kroz EU sredstva iz OPKK realizirano je niz projekata nadogradnje i izgradnje luka diljem Jadrana, čime se osiguralo povećanje kapaciteta prihvata brodova, kvaliteta i sigurnost linijskog prijevoza na državnim brodskim i brzobrodskim linijama tijekom cijele godine, bez obzira na turistički pritisak ili vremenske uvjete.


Jedan od ključnih projekata Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na području Zadarske županije bila je obnova zadarske rive, koja je nakon tri godine intenzivnih radova ovo ljeto i službeno otvorena. Kroz projekt Rekonstrukcije i izgradnje lučke infrastrukture Grad Zadar – Poluotok obuhvaćena je rekonstrukcija Obale kralja Petra Krešimira IV, rekonstrukcija i dogradnju pripadajućeg gata te rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale.


Projekt je objedinio rekonstrukciju Obale kralja Petra Krešimira IV., duljine 905,82 m te širine od 5 do 5,6 m, kao i rekonstrukciju (cca. 64,5 m) i dogradnju (u dužini od 15 metara) gata. Vraćene su dimenzije od prije stotinjak godina kada je gat izgrađen kao brodsko pristanište te njegova konačna dimenzija, zahvaljujući ovom projektu iznosi 80×15 m.



Radovi su uključivali i rekonstrukciju zaobalnog dijela Liburnske obale, duljine 600 te širine 5 metara. Na vrhu gata izgrađen je i objekt sigurnosti plovila (lanterna), po uzoru na nekadašnji koji je srušen u Drugom svjetskom ratu.


Zahvaljujući europskim sredstvima koja su iznosila preko 7,5 milijuna u odnosu na ukupnu vrijednost projekta od gotovo 9 milijuna eura, jednoj od najstarijih i najprometnijih riva u Republici Hrvatskoj dan je nov sjaj koji će zasigurno privući mnoštvo lokalnog stanovništva kao i turista koji vole Zadar te upravo ovaj grad i županiju biraju za svoj godišnji odmor.


Ujedno, zahvaljujući ovom projektu, izmještena je najprometnija državna brodska linija 409 Zadar-Preko te se time omogućilo pristajanje većeg broja trajekata i bolja povezanost Zadra i okolnih otoka. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture realiziralo je ovaj projekt u suradnji s Lučkom upravom Zadar, kao korisnikom projekta.


Uspješno je završen i projekt Izgradnje trajektne luke Tkon – Faza I, Podfaza II kroz koji je nadograđeno postojeće trajektno pristanište u luci Tkon na otoku Pašmanu. Kako bi se putnicima olakšao tranzit uređen je plato pristaništa, ukrcajno čekalište i parkiralište te su obostrano uređene površine uz pristup trajektnom pristaništu, kao i autobusno stajalište.


U sklopu projekta izgrađen je i podmorski propust za cirkulaciju mora između vanjskog i unutarnjeg akvatorija luke. Projektom, koji je realiziran u 2022. godini, ukupne vrijednosti 4,3 milijuna eura od čega je dio europskih sredstava iznosio preko 3,6 milijuna eura, povećan je kapacitet, kvaliteta i sigurnost linijskog prijevoza na državnoj trajektnoj liniji Tkon – Biograd.



Unapređenjem lučke infrastrukture jača se lokalna ekonomija i dugoročna održivost


Investiranjem u razvoj luka na Jadranu utječe se na lokalnu ekonomiju, ali i dugoročnu održivost otoka, osiguravanjem preduvjeta za veću mobilnost stanovništva kroz bolju prometnu povezanost s kopnom. Ovaj čimbenik posebice je važan kod otoka kojima vremenski uvjeti ne dopuštaju prihvat brodova. Jedna od takvih luka je i luka Sali na Dugom otoku.


Zahvaljujući projektu proširenja luke koji je u tijeku, realizirat će se povećanje kapaciteta, kvalitete i sigurnosti priveza za smještaj brodova. Kroz projekt osigurat će se i zaštita od djelovanja vjetra i valova, što će omogućiti prihvat brodova i u lošijim vremenskim uvjetima. Korisnik projekta vrijednog 12 milijuna eura je Županijska lučka uprava Zadar, a za provedbu ove investicije osigurana su i europska sredstva u visini preko 10 milijuna eura.


Navedene investicije, kao i one koje se planiraju u narednom financijskom razdoblju, pridonose ne samo kvaliteti života građana već otvaraju i nove razvojne perspektive za cijelu županiju kroz pozicioniranje Zadra i Zadarske županije u sklopu jedinstvenog europskog prostora.


Daljnjim osiguravanjem europskih sredstava te ulaganjem u lučku infrastrukturu Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nastavlja povezivati Hrvatsku, stvarajući financijske okvire za sigurniji i učinkovitiji tranzit svih građana.