ponedjeljak, 25. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

19. listopada

Mala Filozofija predstavlja dva EU obrazovno-odgoja projekta

Autor: Portal ZL

17.10.2023. 16:15
Mala Filozofija predstavlja dva EU obrazovno-odgoja projekta

Foto: Facebook Full STEaM Ahead

Udruga “Mala filozofija” predstavlja dva izvrsna EU odgojno-obrazovna projekta – Full STEaM Ahead i Plato’s EU’s. Oba projekta su namijenjena srednjoškolskim nastavnicima i učenicima, oba projekta su i međunarodni ErasmusPlus projekti. Full STEaM Ahead odgovara na pitanje kako upotrijebiti kreativno mišljenje i STE(A)M u popularizaciji STEM područja među učenicama. Plato’s EU’s EU odgovara na pitanja kako nam filozofija može pomoći u digitalnom svijetu.




PLATO’S EU, nosi iza sebe ideju da je EU izgrađena na filozofskom, kulturnom i društvenom naslijeđu s kontinuiranom tradicijom koja se proteže sve do antičke Grčke.  Ideja projekta je iskoristiti filozofsko nasljeđe i prilagoditi gasuvremenom kontekstu – vratiti se korijenima demokracije (i posljedično korijenima EU) kako bi se revidirala osnova deliberativnih procesa. U projektu naglašavamo kako je svrha filozofije učiti ljude kako misliti, a ne što misliti. Slično, kao što je izazov filozofije učiti ‘kako’, a ne ‘što’ misliti, izazovi digitalnog doba mogu se više usmjeriti prema tome ‘kako’ pravilno koristiti resurse, a ne ‘koje’ resurse koristiti.


Stoga, PLATO’S EU obostrano kombinira filozofsko naslijeđe sa suvremenim potrebama – korištenje digitalnih resursa za podučavanje filozofije, te korištenje filozofije za suočavanje s izazovima
digitalne ere. Na promociji će predstaviti kreirane radionice, kao i dva vodiča: Priručnik za učitelje za korištenje filozofskih metoda u digitalnom svijetu, Filozofska kuharica: Recepti koji će vam pomoći da ostanete sigurni i zdravi u digitalnom svijetu


FULL STEAM AHEAD (Punom parom naprijed) projekt je koji povezuje neutralno rodni pristup nastavi s međupredmetnom metodologijom u STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika) srednjoškolskom obrazovanju.




Istraživanja pokazuju da djevojke postupno gube interes za STEM u dobi od 12 do 15 godina i kasnije, što se proteže i na tercijarno obrazovanje te izbor karijere.


Iz tog razloga naš je glavni cilj podržati nastavnike u motiviranju mladih djevojaka za znanost kroz STEAM (znanost, tehnologija, inženjerstvo, UMJETNOST, matematika) spajanjem prirodoslovnih i humanističkih predmeta s praktičnim i inovativnim metodama obrazovanja.


Projekt također ima za cilj umanjiti rodne stereotipe nudeći alate i aktivnosti za razvoj kritičkog i kreativnog mišljenja učenika/ca, te njihove samosvijesti i sposobnosti izgradnje karaktera.


Projektni partneri iz Hrvatske, Grčke, Italije i Španjolske, dizajnirali su potpuno besplatne nastavne materijale za srednjoškolske nastavnike/ce, ali i niz aktivnosti za roditelje kako bi se i u obiteljskom okruženju poticali afiniteti ka STEAM-u te osvještavali i mijenjali rodni stereotipi.


Na predstavljanju projekta prezentirati će se svi rezultati projekta kao i WEB PLATFORMA s besplatnim nastavnim materijalima.