Foto: Morski.hr
Prošlo je nekoliko dana od stravičnog sudara jahte s ribaricom na Murterskom moru u kojem je smrtno stradao 61-godišnji brodski kuhar Vratislav Ugrinić. Kapetanu jahte, Žarku Mrkušiću, koji je izazvao sudar, sudac Županijskog suda u Šibeniku odredio je 30 dana pritvora dok se istraže sve okolnosti tragedije.
Pridržavanje sigurnosnih propisa
Zasad je otkriveno da kapetan jahte nije primijetio ribaricu na vrijeme i nije poduzeo potrebne mjere kako bi izbjegao sudar, što je dovelo do tragičnih posljedica. Ova nesreća je podsjetnik na važnost pridržavanja sigurnosnih propisa i pravila na moru. Svaki kapetan plovila mora biti svjestan svoje odgovornosti prema putnicima i drugim sudionicima u prometu kako bi se izbjegle ovakve tragične situacije. Zbog prekomjerne brzine i nepoštivanja pomorskih propisa, posljedice mogu biti pogubne, kao što je pokazao ovaj tragični slučaj.
Kontaktirali smo kapetana ribarice, Tomislava Jakovljeva, kako bi nam opisao ovu nesreću iz svoje perspektive.
– Ja sam netom prije nesreće bio na pozivu sa svojim kolegom te izlazio kroz svoja desna vrata i pogledao nazad, u tom trenutku sam vidio jahtu kako nenormalnom brzinom ide prema nama, ispustio sam mobitel i krenuo vikati »Bježite ljudi, ubit će nas«. Već nakon deset sekundi je jahta udarila u nas, nije bilo vremena za drugačiju reakciju. Također, nitko od moje posade ga nije uspio vidjeti jer su svi bili na lijevoj strani broda, a jahta je udarila u nas s desne strane pod kutom od 35 do 40 stupnjeva, započeo je Jakovljev.
– Na jahti nije bilo nikoga na timunu, brod je bio pod autopilotom tako da nije došlo do nikakvog izbjegavanja, već do samog udarca. Kapetan jahte se nije nikome obratio nakon nesreće, ni meni ni mojim ljudima na brodu, dok smo mi odmah nakon nesreće stupili u pomoć njemu i njegovoj obitelji, nastavio je Jakovljev dodajući da je na mjesto nesreće prva stigla Kapetanija nakon sat vremena i dvadeset minuta, a policija je stigla nekih deset minuta nakon Kapetanije.
Plovila bez nadzora
– Kasnije sam saznao da je kapetan jahte nakon nesreće tvrdio da on nije kriv i da nas nije vidio na radaru. No, da je bio na svojoj poziciji, vidio bi nas, međutim on se nalazio na nekom dijelu broda gdje nije trebao biti. Danas je najveći problem što brojne jahte plove pod autopilotom, dakle nema nikakvog zapovjednika ili skipera, što predstavlja veliki rizik jer su plovila praktički bez nadzora. Na ovaj način se i događa većina nesreća na moru jer svatko misli da zna upravljati brodom, zaključio je Jakovljev.
Očekuje se da će istražni postupak otkriti sve relevantne činjenice, a sada je ključno podsjetiti se na važnost stroge primjene sigurnosnih propisa i pažljivog ponašanja na moru kako bi se spriječile buduće slične nesreće.
najnovije
najčitanije
Scena
RASPRODAO VIŠNJIK
FOTO Thompson objavio niz fotografija sa zadarskog koncerta
Zadar
PORAST
Plaće rastu Erliću, Ćurkoviću, tajnicima: ‘Gdje ćete pronaći ljude koji će primjerice…’
Županija
PLANIRANI ZAHVAT
OPĆINA PREKO Uredit će se plaža Jugo i sanirati pomorsko dobro: ‘Projektom je planirana…’
Nogomet
potencijalni transfer
Juventus zainteresiran za Frattesija, koji je nezadovoljan minutažom u Interu
Hrvatska
RAST
Na poštanskom tržištu u trećem tromjesečju ostvaren rast prihoda i usluga
Nogomet
Županijski hit-trener
Matej Čulina: “Tužno je vidjeti kad ambicije kluba guše djecu u njihovoj kreativnosti”
Zadar
12. i 13. prosinca
Iz Višnjika uputili dvije važne obavijesti uoči Thompsonovih koncerata
Zadar
KONCERT
VIŠNJIK SE NAPUNIO! Donosimo fotke iz dvorane
Županija
Pustolovni turizam
Zadarska županija traži koncesionara koji će izgraditi zip-line kod Paškog mosta
Zadar
VIŠNJIK RASPRODAN