Foto: iStock
Službeni izvori navode da je broj SUV vozila u Parizu u posljednjih četiri godine porastao za 60 posto i sad već 15 posto od 1,15 milijuna vozila u Parizu pripada toj skupini
Prošle godine pariške vlasti najavile su da planiraju zabraniti promet osobnim automobilima u strogom centru francuske metropole, točnije u četiri središnja okruga uz Senu, koji pokrivaju oko 16 kilometara kvadratnih površine. Ovim planom, računaju da će iz prometa izbaciti oko 100 tisuća vozila dnevno kako bi se smanjilo zagađenje, ali i nesnosne gužve.
Ovih dana o planu koji bi trebao u primjenu 2024. godine više se ne priča toliko, ali iz Pariza dolazi nova ideja, podjednako radikalna sa stanovišta drugih velikih gradova.
Naime, kako prenosi Guardian, pariške gradske vlasti namjerile su se naplaćivati progresivno parkiranje prema težini vozila. Prema jučer objavljenom tekstu, gradsko vijeće podržalo je jednoglasnu odluku da od 1. siječnja 2024. godine parkiranje za SUV vozila, koja su sve glomaznija, bude skuplje negoli za vlasnike manjih vozila.
“Željeli smo da grad Pariz promijeni cijene parkiranja kako bi bile progresivne prema težini i veličini vozila. Cilj je usredotočiti se na apsurd auto-gojaznosti … neumoljivog rasta težine i veličine vozila koja kruže našim gradovima, a posebno u Parizu” – prenosi Guardian pojašnjenje koje je dao Frédéric Badina-Serpette, vijećnik EELV ekološke stranke koja je predložila ovaj gradski propis.
Službeni izvori navode da je broj SUV vozila u Parizu u posljednjih četiri godine porastao za 60 posto i sad već 15 posto od 1,15 milijuna vozila u Parizu pripada toj skupini.
Gradske vlasti na neki način namjerno kažnjavaju vlasnike ovakvih vozila s jasnim ciljem da nove kupce automobila u Parizu odvrate od kupovine SUV-ova.
Logično pojašnjenje dao je na ovu temu gradski pročelnik za raspolaganje javnim prostorom i mobilnost David Belliard, riječima da u Parizu „nema makadamskih putova i brdskih cesta“ što će reći da su SUV-ovi po njemu „apsolutno besmisleni i, dapače, opasni, glomazni i previše se resursa troši da bi ih se proizvelo“.
S druge pak strane, predstavnici udruga vozača smatraju da ljudi kupuju SUV-ove jer su to obiteljska vozila pogodna i za duža putovanja na odmor i praznike i da mala manjina vrlo urbanog stanovništva želi od SUV vozila napraviti simbol borbe protiv zagađivanja, što je po njima nepravedno i krivo.
Pa ipak, čini se da nisu samo Parižani ti koji misle da SUV vozila nemaju što tražiti u centru grada. Kako piše Guardian, ideju da parkiranje naplaćuju po težini već su sproveli u djelo u trećem gradu po veličini u Francuskoj, Lyonu, a istu mogućnost razmatraju i vlasti u Grenobleu.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!