Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Ministar zdravstva Vili Beroš od ravnatelje bolnica u ponedjeljak je zatražio da djelatnicima ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju, poručivši kako je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu. U dopisu Beroš, vezano uz važnost profesionalnog ponašanja i kvalitetnu komunikaciju zdravstvenih radnika prema pacijentima i njihovoj pratnji, upućuje na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite, kao i Etičkog kodeksa svake zdravstvene ustanove te ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji reguliraju tu tematiku.
Ravnatelje je pozvao da svim radnicima, a napose zdravstvenima, ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa prilikom ponašanja na radnom mjestu. Kvalitetnom komunikacijom i ljubaznim ponašanjem pri liječenju pacijenata može se umanjiti njihov strah i anksioznost te steći njihovo povjerenje i podržati volja za liječenjem i nada u njegov uspješan ishod, “a čime se zasigurno dobivaju bolji ishodi liječenja”, ističe ministar u dopisu.
Stoga ravnateljima preporuča da ulože “dodatne napore u povećanje svijesti o važnosti kvalitetne komunikacije prema pacijentima i njihovoj pratnji” te da povratno izvijeste ako su njihovi radnici u posljednje dvije godine prisustvovali edukaciji o pravima pacijenata i/ili komunikacijskim vještinama.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Najsloženiji medicinski postupak jednako je važan kao topla ljudska riječ
U izjavi u povodu dopisa koji je poslao, Beroš naglašava da je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.”Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj – zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija covid-19, potresi i ostali popratnih ‘okidači’ ostavili su traga na svima nama, no – pacijent nam mora ostati u fokusu čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava”, naglasio je.
Stoga je, kaže, skrenuo pažnju ravnateljima bolnica na važnost provođenja edukacija zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika usmjerenih na komunikaciju s pacijentima te zatražio podatke o dosadašnjim aktivnostima u tom području kako bi djelatnici zdravstvenog sustava stekli nove vještine i dodatno se osnažili tehnikama empatičnog i razumljivog komuniciranja s oboljelima i njihovim bližnjima.
“Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti ‘teret’ bolesti zajedno s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ‘ulica’ i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici – pacijentima radi kojih postojimo”, poručuje ministar zdravstva.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
Na Sveučilištu u Zadru
Promovirano 35 prvostupnika Odjela za psihologiju: ‘Možda nećete imati milijune pratitelja, ali ćete imati nešto važnije…’
Crna Kronika
Kaznena prijava
Spriječeno krijumčarenje stranih državljana na području Gračaca
Zadar
Zimski park
Škola klizanja na klizalištu ICE PARK Zadar u sklopu ŠC-a Višnjik
Crna Kronika
Kriminalističko istraživanje
Sin zadarske gradske vijećnice prebio oca na spavanju, želio ga natjerati da mu prepiše dio kuće
Hrvatska
Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova
Ljubičić: ‘Femicid je predvidljiv i sprječiv, ovo je 17. u Hrvatskoj ove godine’
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ