Kako su u sličnom (gubitaškom) položaju i sve druge domaća veze (Pula, Split, Dubrovnik) vjerojatno će se Vlada i Croatia Airlines dogovoriti
Vijest plasirana putem dijela nacionalnih medija, očito iz Croatia Airlinesa, o mogućnosti ukidanja ili reduciranja dijela domaćih zrakoplovnih linija tiče se i Zadra i ovdašnje Zračne luke. Znamo da je Zadar ionako zbog premalog prometa spojen s Pulom te su domaći letovi i njima i nama za Zagreb povezani, no i time – gubitaški.
Istodobno, uz sav procvat Zračne luke Zadar posljednjih godina i sezanje do rekorda svih vremena u broju putnika, redovne linije koja prometuje cijelu godinu, osim te preko Pule (ili obrnuto), za Zagreb ova zračna luka i ova županija – nemaju.
Iako je dovršetak autoceste sveo promet na ovoj liniji na simboliku ipak ozbiljnost jednog grada i Zračne luke ogleda se i u održavanju redovne linije, nekim je ljudima i potrebna, a ima i značenje u tranzitu (za ljude koji iz puno daljih pa i prekomorskih destinacija žele na kraju zrakoplovom doći do Zadra). Zadar bi bez nje bio bitno siromašniji.
Uglavnom vijest o mogućem ukidanju ili reduciranju domaćih zračnih linija plasirana je jer je upravo istekao ugovor kojim je Vlada odnosno državni Proračun sufinancirao Croatia Airlinesu domaće linije odnosno naknađivao dio ili cijele gubitke na tome. Za novo razdoblje natječaj za koncesiju, a temeljem koje država osigurava desetke milijuna za naknadu gubitaka.
– Nadam se da do toga neće doći. Moje je saznanje da je u ovom Proračunu države osiguran novac za Croatia Airlines istina manji za 10-15 posto nego prethodnih godina ali to je u duhu i drugih stavki u Proračunu, kazuje nam Katica Pupić Bakrač, direktorica Zračne luke Zadar, uvjerena da do prestanka ili bitnog reduciranja letova neće doći. Navodno je Proračun predvidio 76 milijuna kuna.
Istina je da Croatia Airlines navodno i za dosadašnje gubitke potražuje čak i više od tog iznosa, kao i to da se ugovor i koncesija, uz državnu naknadu razlika, raspisuje na četiri godine i da je izvorno bila teška oko 400 milijuna.
U svakom slučaju, dogovor se očekuje ovih dana, a uvjerenje je da država neće dozvoliti da do ukidanja ili bitnog reduciranja linija dođe. U krajnjoj liniji riječ je o državnoj kompaniji. Croatia je inače za prošlu godinu bitno smanjila odnosno gotovo prepolovila gubitke. Konačno stoji da bi CA na međunarodnom prometu mogla proći bolje ali – ljeti. U ovom periodu kada im ovi zrakoplovi stvaraju gubitke održavanjem nacionalnih linija teško bi imali što raditi.
najnovije
najčitanije
Zadar
dan crvenog križa
Radeljić: Stalno raste potreba socijalne pomoći siromašnim
Svijet
objavio trump
SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo postigli dogovor o trgovinskom sporazumu
Zadar
prepirka protukandidata
Zubčić: “Zanimljivo je kako Bilaver nije odgovorio podržava li kandidate s aferama i kaznenim prijavama”
Crna Kronika
Bijelo u žutom
Među bonitama skriveno 85 kilograma kokaina
Svijet
sve bliža eskalacija
Indijski i pakistanski vojnici opet razmijenili vatru
Crna Kronika
PRIPAZITE!
‘NE PANIČARITE’ Zadarska policija objavila važan apel: ‘Uglavnom rade u skupinama…’
Zadar
ZABRINUTI GRAĐANIN
‘JEL STVARNO TEŠKO?’ Prijedlog Zadranina izazvao reakcije: ‘Svaki put kad prođem ovuda…’
Crna Kronika
GOTOV OČEVID
Završen očevid nakon sudara jedrilice i broda u Zadarskom kanalu, evo što je utvrđeno
Zadar
predstavnik stanara
ODGOVOR ODVJETNICI Alen Lazanja: ‘Želim istjerati na čistac sva muljanja u vezi s obnovom’
Scena
POPULARNI SHOW