Zahvaljujujći svim svojim karakteristikama u koje uključujemo i cijenu kao i popularnosti ishodišnog modela, Peugeot 2008 mogao bi postati najvećom zvijezdom dominatnog trenda malih crossovera
Najnovija Peugeotova kreacija, crossover 2008 prošlog je tjedna predstavljena u francuskoj regiji Alsace. Uz živopisnost te dinamičnost prometnica, ta je regija izabrana i kako bi naglasilo “jedinstvo raznolikosti”, poznate su naime ratoborne mjene kroz koje je ova pogranična francusko/njemačka zona prolazila da bi danas živjela u potpunoj slozi, automobila čije su dominantne karakteristike “izvučene” iz prodajno vrlo uspješnog modela 208. CUV (crossover utility vehicle) 2008 je dizajnom zapravo idealni spoj onih elementa koje jedan takav automobil mora imati. Robusnost, odginutost od tla – u ovom slučaju ona iznosi punih 200 mm, naglašenu masku. Mada, jasno je da osim u rijetkim prigodama takvi automobili ne izlaze u teže offroaderske testove. S druge strane, ugrađeni su materijali vrlo kvalitetni dok je estetika unutrašnjosti na razini 208.
Neupitna je i funkcionalnost. Na stražnjim klupama vrlo se ugodno mogu smjestiti i odrasli putnici, a prtljažnik prima četiri kofera standardnih dimenzija, uz mogućnost ubacivanja i nešto sitnije prtljage.
U samom su Peugeotu vrlo zadovoljni s konačnim rješenjem tako da je na press konferenciji istaknuto kako vjeruju da će im globalne ambicije biti ispunjene. Plan pridaje u punoj godini je 200 tisuća komada, no kako se 2014. pokreće proizvodnja u Kini, a godinu kasnije i u Brazilu, ukupno će se na tržište godišnje plasirati čak 400 tisuća 2008.
Kada ostavimo po strani “teoriju” i impresije s konferencije za novinare, ostaje nam ono najvažnije – iskustva s prvih testnih vožnji. A ona su u najmanju ruku zanimljiva. Ponajprije, teren Alsacea je kao “izmišljen” za isprobavanje manjih crossovera. Brdovit, ali ne s pretjeranim usponima kakve susrećemo na mediteranskim prostorima, taman onoliko zahtjevan koliko to od Peugeota 2008 mogu poželjeti njegovi vlasnici. Ukupne su vožnje dosezale do 250 kilometara tako da su “statistički dovoljne” za sasvim dobre zaključke. Ponajprije: najjači modeli s benzinskim motorom snage 120 KS odnosno 115 dizelskih “konja” i više su nego dobri za jedno ne pretjerano teško tijelo čija se težina, ovisno o motoru, vrti oko 1,1 tone. U svim situacijama snage je dovoljno, a čak i kad se dođe u konfiguraciju s naglašenim serpentinama, problema nema.
S druge strane, vozili smo i bazni benzinac snage 82 KS, odnosno mali dizelaš sa svega 68 KS. Oni su pouzdani, malo troše i postižu pristojnu dinamiku. Ali im u ne ekstremnijim, već i u samo težim situacijama treba dosta “gasa” da bi s uspjehom nosili 2008-icu. Naravno to za sobom povlači povećanu potrošnju što je na neki način u suprotnosti s proklamiranom štedljivosti. Primjerice, s 68 KS snažnim dizelašem, na usponu koji se kretao između 5 i 10 posto prosječna nam je potrošnja bila 7,8 litara. Kako je nakon toga logički uslijedio spust, krajnji nam je prosjek bio 6,4 litre. Nije mnogo, ali nije ni malo u odnosu na ono što to ističu kataloški podaci, a to je prosjek od samo 4 litre.
Peugeot 2008 na hrvatsko tržište stiže sredinom lipnja, a za sada je jedino poznata cijena za baznu, cjelovito opremljenu verziju s najmanjim benzinskim motorom: 113 tisuća kuna. Vrlo konkurentno, a s obzirom na visoku kvalitetu materijala i cjelokupne izvedbe te neupitnu funkcionalnost čak i povoljno.
Zanimljivo je bilo iskustvo i s korištenjem “grip controla”. Uronjeni u duboko blato, u jednoj uistinu nezavidnoj situaciji, s dosta “gasa” i uključenjem sustava kontrole proklizavanja, bez problema smo se izvukli. Preduvjet da taj sustav bude učinkovit je korištenje zimskih M+S guma, a jedini problem s “gripom” mogao bi biti u tome što će se kao dodatna opcija isporučivati samo uz najjače motore. Što znači da će sasvim sigurno dosezati nekih 150 tisuća kuna. A to je za crossover B segmenta ipak ozbiljni novac.
Gospodarska kriza već duže vrijeme potresa i automobilsku industriju pa su mjere štednje redovita pojava. U 2008 one se ogledaju u činjenici da u automobilu, na pozicijama iznad vratiju nema ni jedne ručke za koju se putnici mogu uhvatiti prigodom jačeg zanošenja vozila. Mada se rijetko koriste, u nekim trenucima baš nedostaju.
najnovije
najčitanije
Košarka
Euroliga košarkaša
Real Madrid i trećom pobjedom protiv Baskonije osigurao završni turnir Eurolige
Nogomet
Liga prvaka
Niclas Fullkrug donio minimalnu prednost Borussiji, Parižani dvaput pogodili vratnicu
Hrvatska
PETAR VUŠKOVIĆ
Analitičar: Milanoviću smo dno dna EU!? Pa ljudi moji, pretekli smo Rumunjsku, Slovačku i Grčku!
Svijet
BEOGRAD
Budući premijer Srbije želi bolje odnose s Hrvatskom, Žigmanov opet u vladi
Nogomet
Županijski kup
Škabrnja ’91 i Hrvatski vitez nakon drame u finalu
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA
Snažan potres magnitude 4,3 kod Slunja, osjetio se i u Zagrebu i u BiH
Županija
voda