Subota, 14. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Nekadašnji prvak Hrvatske

Petrov: Autosport je sve popularniji u Hrvatskoj, ali Zadar kasni

Autor: Alen Plahinek

30.03.2023. 17:08
Petrov: Autosport je sve popularniji u Hrvatskoj, ali Zadar kasni

Foto: Luka Jeličić



Najbolji zadarski automobilist, Natanael Petrov, sa svojom Zastavom 101, popularnom Plavušom proteklog se vikenda okrunio titulom pobjednika 3. Nagrade Grada Zadra, održane na parkiralištu ŠC Višnjik. Natjecalo se u kronometar vožnji za automobile i kartinge, A11 i K11 koje se boduju za Prvenstvo Regije Jug, a održano je i Promotivno natjecanje grada Zadra.


– Nastojimo svake godine ići prema naprijed, pa ćemo vidjeti dokle možemo. Imali smo kronometar, A11 i K11 utrke. To su oznake automobilističkog saveza. Što se kronometra tiče, dobra je stvar jer ga organiziramo u sklopu Regije Jug, tako da mogu voziti i kartinzi, dok u Prvenstvu Hrvatske ne mogu jer su potpuno drugačija pravila – kazao je Petrov te nastavlja kako se tu javlja problem.


– Cilj nam je u Regiji Jug dopustiti svima da se natječu, s naglaskom na najmlađe. U Dalmaciji, koliko ja znam, nema nijedna karting staza, tako da najmlađi na nekoliko natjecanja u ovoj Regiji mogu voziti i steći određeno iskustvo te samim time napredovati. Za automobile imamo Otvoreno Prvenstvo, dakle apsolutno bilo tko s važećom vozačkom i registriranim autom, može platiti kotizaciju i natjecati se. Na Višnjiku je bilo mnogo ljudi koji su se prvi puta natjecali i postoji šansa da se u dogledno vrijeme uključe u autosport – objašnjava Petrov.


Manjak sluha




Nekoliko prijatelja je krajem 2009. godine osnovalo Racing Team Zadar, do sada jedini autoklub u Zadru čiji se broj članova svakim danom povećava čemu su uvelike doprinijele i Nagrade Grada Zadra.


– Nas nekoliko cijeli život je u automobilima, volimo aute i normalni slijed događaja bio je bavljenje auto – utrkama. Počeli smo se družiti s ljudima iz Šibenika koji su već vozili neke utrke, pa smo i mi htjeli i mi početi. Ukratko, nakon toga je došla ideja da otvorimo naš zadarski autoklub. U suštini smo jedini klub u Zadru, postojao je još jedan klub, ali nije nažalost nikada napravljen ozbiljniji iskorak. Kada smo osnovali klub, odmah smo i imali javno predstavljanje javnosti. Nakon toga smo u Vrsima na karting stazi napravili utrku na kronometar i onda smo stali s događajima. Imali smo ideje i volje, ali tek je 2019. sve sjelo na svoje – kazao je Petrov dodajući kako su te 2019. imali petoricu vozača koji su nastupali za RTZ Zadar, a ove je to naraslo na 15.



Velik potencijal za autosportove postoji u Hrvatskoj, što potvrđuje i dolazak WRC-a u Hrvatsku. Automobilizam je u razvoju, no postoji još mnogo toga za napraviti, ali Zadarska županija kaska u odnosu na ostale.


– Smatram da je u našoj županiji najmanje rasprostranjeno u odnosu na sve ostale. Mi do 2009. nismo imali ni autoklub, dok su ostale županije manje – više imale i više desetaka takvih klubova. Nadam se da ćemo u budućnosti ili mi još rasti ili da će nastati još klubova jer potencijal postoji. Kao što smo vidjeli i na posljednjem natjecanju imamo dosta domaćih vozača, ali ima i potencijala u kontekstu prostora, međutim za to treba puno uložiti. Imamo veliku županiju, čisto primjera radi mogla bi se organizirati neka brdska utrka u mjestima oko Velebita – istaknuo je Petrov,dodajući kako je dolazak najvećeg reli spektakla u Hrvatsku, potaknuo veliko zanimanje za ovaj sport.


– Općenito autosport u Hrvatskoj dobro napreduje, dobro je rasprostranjen. Praktički po cijeloj državi se održavaju utrke, ljudi postaju sve zainteresiraniji, a dolazak WRC-a je vrhunska stvar za Hrvatsku i općenito, ali naročito da približi ljudima ovaj naš sport. Puno ljudi prije nije čulo ni znalo za ništa osim Formule 1, MotoGP-a i relija, no sada ljudi odu pogledati WRC negdje, pa vide da je u sklopu automobilističkog saveza, vida i da postoje niže kategorije u koje se i oni mogu uključiti i lančanom reakcijom dolazi do sve veće popularnosti – objašnjava Petrov.


Skup sport


Natanael je bivši državni prvak u nekoliko disciplina, tako da se suočio s mnogo izazova koje nosi ovaj sport, a najveći problem su financije i usuglašavanje s poslovnim životom.


– Prilično je teško, pogotovo kad radite za nekoga. Imao sam sreće što je moj šef uvijek izašao u susret i imao razumijevanja za moje utrke. Sada sam svoj šef, pa je recimo malo lakše. Isto tako ovo je prilično skup sport u kojeg se konstantno treba ulagati i baš zbog toga većina nas trkača su zapravo automehaničari, tako da si sami popravljate, uređujete i sređujete automobile. Uglavnom, kako se kaže u narodu, ako ima volje, ima i načina.


Petrov vozi brdske utrke, kronometre i autoslalome, ali bi se rado okušao i u drugim disciplinama.


– Htio bih, naravno. Imam takvo nešto i u planu u budućnosti. Čak sam i kupio jedan auto za reli, krenuo ga pripremati, ali za sada neka stoji. U budućnosti ću zasigurno probati reli, rado bih probao i kružne utrke. Sutra da mi netko da priliku da vozim nešto, bilo što, ja bi sjeo za volan i vozio, to je jednostavno tako – zaključuje Petrov.