Foto: Vedran SITNICA
Iz Europe je to jako sitan broj i to neće biti povlačenje vozila u tvornice, nego dorade kroz servise. Upoznati smo s detektiranjem i popravcima, prvo ćemo napraviti mjerenje po točkama koje nam je tvornica odredila i ukoliko utvrdimo da mjerenja nisu povoljna mjenjamo papučicu gasa ili sklop, bez obzira je li auto pod garancijom ili servisiran u ovlaštenom servisu, stranka ima pravo na zamjenu toga, kaže Mitrović
Nakon što je na nekim Toyotinim vozilima pronađena greška s papučicom gasa, diglo se puno prašine, a cijelu situaciju smiruje Marko Mitrović direktor Trofej auta, zadarskog zastupnika Toyote. Naime, kako tvrdi Mitrović u pitanju je zavjera jer je Toyota proizvođač broj 1 u svijetu te kako je ovo prvi put da se zbog kvara nekog automobila u istragu uključila i CIA. Kupci Toyote ne trebaju se brinuti jer problema sa sigurnošću nema, kazao nam je Mitrović i dodao kako će svi dobiti pozive na kućne adrese da dođu na pregled automobila, a sama greška, ukoliko postoji, otkriva se i otklanja u vrlo kratkom vremenu.
Podsjetimo kako je problem s gasom otkriven prije nekog vremena, a radi se o Toyotinim modelima koji su nastali od veljače 2005. do siječnja 2010. godine: Aygo, Yaris, iQ, Corolla, Auris, Avensis, Verso i RAV4. Mitrović kaže kako vlasnici ne trebaju paničariti, u vrlo malo slučajeva su zamijećeni kvarovi koji se vrlo lako otklanjaju.
– U cijeloj Europi zabilježeno je samo 26 slučajeva. Zamislite kolika je pompa nastala iz ničega. Problem je nastao iz toga vraća li se papučica gasa sporo ili ne, a automobil nije teško iskontrolirati. Sporijim vraćanjem papučice, kada kočnice rade kako treba, nema straha za sigurnost, kazao je Mitrović te dodao da se još uvijek istražuje točan broj kvarova i da će svaki kupac dobiti pismenu obavijest na kućnu adresu treba li doći na pregled i eventualnu doradu ili ne.
Toyotin potpredsjednik Shinichi Sasaki ispričao se kupcima zbog greške.
– Naravno da se ispričao jer je i njega to zadesilo, uvjeren sam da je cijeli problem nastao zbog političke zavjere. Toyota je proizvođač broj 1 i po količini i po kvaliteti. Njemački ADAC i engleski JD Power ocijenili su kako su Toyota i Lexus najmanje kvarljiva vozila i naravno da treba velikog zgaziti. Normalni ljudi ovo će shvatiti kao brigu za kvalitetu i kupca, a oni koji budu površno gledali shvatit će drukčije, kazao je Mitrović dodajući da se ovdje radi o preventivi.
Osam milijuna vozila povlači se iz cijelog svijeta od čega je čak sedam iz Amerike.
– Iz Europe je to jako sitan broj i to neće biti povlačenje vozila u tvornice, nego dorade kroz servise. Upoznati smo s detektiranjem i popravcima, prvo ćemo napraviti mjerenje po točkama koje nam je tvornica odredila i ukoliko utvrdimo da mjerenja nisu povoljna mjenjamo papučicu gasa ili sklop, bez obzira je li auto pod garancijom ili servisiran u ovlaštenom servisu, stranka ima pravo na zamjenu toga, kaže Mitrović.
Još uvijek nije poznat točan broj onih koji će biti pozvani u Toyotin servis u Zadru.
– Još uvijek ne znamo točan broj onih koji će dobiti poziv da svoje automobile dovezu na pregled u naš servis. Već sam rekao da je u Europi zabilježeno samo 26 automobila i ako godišnje prodajemo 1,5 milijuna automobila, a prošle su četiri godine s tim modelima, broj s kvarom je zanemariv. Koliko će zapravo biti dorada nije još poznato, možda jedan posto od svega toga, kazao je Mitrović i dodao kako je normalno da neki automobili idu na doradu nakon proizvodnje.
– Svi proizvođači automobila nakon proizvodnje, na neki način na tržištu ispituju kvalitetu i u slučaju nekakvog postotka kvarova prelazi se na doradu. Kako imam iskustva i s drugim automobilima, a ne samo s Toyotom, znam da je toga bilo uvijek. U svakom slučaju, proizvođač je pripremljen na doradu i ukoliko se primijeti da je neki kvar na jedan posto automobila, svim kupcima određene serije šalju se pozivi na dodatne preglede. Od tih pregleda najčešće se događa da se u jednom slučaju nešto promjeni, a u 10 ostalih samo se provjeri je li sve u redu, kazao je Mitrović.
TEORIJA ZAVJERE
Marko Mitrović, direktor Trofej auta, zadarskog zastupnika za Toyotu kazao nam je kako je prema njegovom mišljenju ovo jedna velika korporacijska zavjera.
– Toyota je globalno broj 1 među svjetskim proizvođačima automobila, a problem dolazi iz SAD-a gdje je preuzeto 40 posto tržišnog udjela i s tim postala najjači proizvođač. Amerikanci domaće brendove u smislu General motorsa, Buicka i Chevorleta ne cijene i kako je GM propao, američka vlada je postala većinski vlasnik. Prodavači automobila, koje subvencionira Vlada, svakom kupcu koji prijeđe s Toyote na američki automobil plaćaju 2500 $. Ovo je prvi put u povijesti da je kvar na nekom automobilu istraživala CIA, kazao je Mitrović ističući kako su prijašnje zavjere bile između država, a sada je to prešlo među kompanije.
– Većina država zaštićuje svoju proizvodnju subvencioniranjem kupnje Renaulta i Peugota, kao i Italija za Fiat, zaključio je Mitrović.
OTKLANJANJE KVARA U OVLAŠTENOM SERVISU
Kako nam je kazao Mitrović, radi se o kvaru koji ne utječe na sigurnost vozača te da ukoliko se u servisu otkrije da se radi o kvaru on se u vrlo kratkom vremenu otklanja.
– Mijenja se papučica gasa, sklop papučice ili sajla. Konkretno mi smo već dobili naputke što trebamo pregledati i mjeriti. Ukoliko se kupci potuže i dođu prije nego što dobiju pismo, mi već imamo uputstvo i spremni smo. Samo otklanjanje kvara, ukoliko ga ima, traje jako kratko i ponavljam kako vozači ne trebaju strahovati za svoju sigurnost, kazao je Mitrović.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
EPPO
Trupkovića “kupili” za 39.000 eura i pametni sat? Evo što europski tužitelji uhićenima stavljaju na teret
Zadar
OBAVIJEST
Zbog “Nagrade grada Zadra” privremeno će se zatvoriti Ulica Slavka Perovića
Ostali sportovi
ATP Madrid
Drugi tenisač na svijetu i prvi nositelj se zbog ozljede povukao s turnira u Madridu
Nogomet
Nitko neće
Nakon Xabi Alonsa i Juliana Nagelsmanna ponudu za klupu Bayerna odbio je i Ralf Rangnick
Rukomet
BIOGRAD
Biograjka Veronika Babara prvakinja je Hrvatske: ‘Iako je rukomet dosta grub, za mene nije bilo dvojbi’
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA