Kada se neispravan dio pošalje na popravak, on treba kupcu biti vraćen u “razumnom roku”. No, najveći problem je taj što nigdje nije navedeno niti definirano koji je to razumni rok, ističe Knežević
Udruga za zaštitu prava potrošača koja u Zadru djeluje već četvrtu godinu, nastoji građanima pomoći svojim savjetima, upućujući ih na načine kako ostvariti svoja prava koja su im zakonom zajamčena na području svih usluga koje plaćaju. Problemi s kojima im se potrošači obraćaju brojni su – od neispravnih proizvoda pa do zbunjujućih cijena – jedne su, kažu kupci, istaknute na policama, a sasvim drugačije znaju biti na blagajni.
S problemom nam se nedavno javio i jedan građanin, nezadovoljan zbog situacije u kojoj je izdvojio veliku svotu novca za kupnju prijenosnog računala koje se pokazalo neispravnim. Popravak se odužio, a u međuvremenu nije dobio nikakav zamjenski proizvod.
– Punjač računala radio je svega nekoliko dana. Kada sam ga otišao reklamirati, rekli su mi da će ga poslati na popravak u Zagreb. Nisu mi rekli niti koliko ću morati čekati, već samo da će mi se javiti, kaže kupac, koji je, s obzirom da mu je računalo neophodno za posao, čak želio kupiti novi punjač. No, kako ističe, u trgovini su mu rekli da ga ne mogu naručiti.
– Puste reklame vrte se na televiziji. Privlači se kupce, a na kraju se ispostavi da se ono što je potrebno nema gdje kupiti, nezadovoljan je potrošač.
Da ovakve situacije kada je u pitanju popravak neispravnog proizvoda, nisu rijetkost potrvrđuje nam i Zoran Knežević, član Nadzornoga odbora udruge Zadarski potrošač. Popravci se znaju čekati i mjesecima, a Udruga ne može ništa napraviti jer nije precizirano u kojem se roku ispravan proizvod mora vratiti kupcu.
– Kada se neispravan dio pošalje na popravak, on treba kupcu biti vraćen u “razumnom roku”. No, najveći problem je taj što nigdje nije navedeno niti definirano koji je to razumni rok. Ljudi su stoga nezadovoljni, a pogotovo zbog toga što im u trgovinama najčešće ne daju ni zamjenski proizvod koji bi mogli koristiti u međuvremenu, kaže Knežević, ističući da su tražili da se rok za popravak odredi na 15 do 20 dana. Nažalost, ta nedefiniranost može se protegnuti i na godinu dana.
– Trgovci najčešće imaju problema sa servisiranjem i skladištenjem neispravnih proizvoda pa se takve stvari redovito šalju u Zagreb. Tamo se opet čekaju dijelovi iz Švedske ili Japana, ističe Knežević, zaključujući da su potrošači tu zaista u lošoj situaciji, čak do te mjere da moraju dokazivati da nisu krivi za kvar na određenom proizvodu koji su kupili.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
PROPALI POGON
Vlasnik nekadašnje tvornice: Pag plastika nikad nije ponovo proradila, a godišnje me stoji 50.000 eura
Zadar & Županija
PRVOMAJSKI PRAZNICI
Iskusite vrhunski “Pag na meniju” doživljaj
Zadar & Županija
RELIKVIJA
Svečana proslava Svetog Trna u Pagu ove subote
Zadar & Županija
JAVLJA HEP
Brojne ulice u Zadru i županiji dio utorka bez struje
Hrvatska
FINANCIJSKO TRŽIŠTE
Hrvati i dalje više vjeruju bankama nego dionicama. Ulagačke alternative ih baš i ne zanimaju
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Crna Kronika
KRAĐA
BIZARNA KRAĐA U LISIČIĆU Zatečen kako vadi i krade kamene ploče
Županija
MAMAC MANIFESTACIJA