Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

mještani zabrinuti

Vodovod će sanirati zahrđale hidrante na Ugljanu

21.07.2025. 14:17
Vodovod će sanirati zahrđale hidrante na Ugljanu

Foto: Luka Jeličić/Osobna arhiva



Mještani otoka Ugljana na društvenim su mrežama, ali i putem elektroničke pošte naše redakcije, izrazili nezadovoljstvo održavanjem hidranata na otoku zbog straha od požara. Prema priloženim fotografijama, pojedini su hidranti u jako lošem stanju, puni hrđe, što je pobudilo sumnje u njihovu ispravnost u slučaju požara.


Do požara na području otoka je i došlo 15. srpnja, točnije između naselja Sušice i Batalaže. Kako nam je potvrdio županijski vatrogasni zapovjednik Matej Rudić, u gašenju su sudjelovali DVD-ovi Preko, Pašman, pripadnici postrojba na dislokaciji u Ugljanu i Kukljici te kanader i air tractor.


Godišnji nadzor


– Požar je stavljen u manje od sat vremena pod nadzor, a u gašenju nije ni trebala neka velika količina vode. Svakako, zapovjednik DVD-a Preko nam je potvrdio kako su koristili tri hidranta u blizini požarišta, a sva tri su funkcionirala i bila u upotrebi prilikom gašenja, napomenuo je Rudić.




S obzirom na važnost održavanja protupožarne infrastrukture, nakon dojave mještana Ugljana o stanju hidranata kontaktirali smo Vodovod d.o.o. Zadar koji je nadležan za održavanja hidranata na području grada Zadra i dijela Zadarske županije, a tu funkciju obavlja na svom vodoopskrbnom području.


Istaknuli su kako je stanje hidrantske mreže izuzetno važno pitanje u kontekstu zaštite od požara i sigurnosti građana, a prema važećim tehničkim i sigurnosnim propisima, nadzemni i podzemni hidranti moraju se redovito pregledavati i održavati.


– Nadzor se obično provodi jednom godišnje, a uključuje kontrolu tlaka, funkcionalnosti ventila i opće ispravnosti. Isporučitelji vodnih usluga dužni su voditi evidenciju o lokacijama, stanju i održavanju svakog hidranta.


Naglašavamo kako Vodovod d.o.o. Zadar sve hidrante na svom uslužnom području redovito održava, vrši godišnje kontrole njihove ispravnosti te o stanju redovito dostavlja izvješća nadležnim inspekcijskim tijelima i surađuje s vatrogasnim službama, odgovorili su nam iz Vodovoda.


Podsjetimo, društvo Otok Ugljan d.o.o. je odnedavno pripojeno Vodovodu d.o.o. Zadar sukladno zakonskim obvezama i odlukama jedinica lokalne samouprave.


Širenje mreže


– Prilikom preuzimanja sustava vodoopskrbe na tom području, zatečeno je stanje hidrantske mreže koje nije bilo u skladu sa standardima koje provodi naše društvo. Naime, određeni hidranti pokazivali su znakove korozije i dugotrajnog izostanka održavanja.


U vezi konkretnih hidranata na Ugljanu koji su predmet interesa javnosti, provest ćemo dodatnu terensku provjeru i po potrebi hitnu sanaciju. Također ćemo zatražiti očitovanje bivšeg upravitelja sustava, tj. bivšeg direktora Otok Ugljan d.o.o., o razlozima zbog kojih navedeni hidranti nisu bili propisno održavani prije provedbe pripajanja.


Sigurnost vodoopskrbnog sustava i funkcionalnost hidrantske mreže od iznimnog su nam značaja, osobito u ljetnim mjesecima i u kontekstu protupožarne zaštite.


Naš cilj je osigurati da svi dijelovi uslužnog područja, uključujući i otok Ugljan, imaju potpuno funkcionalnu, redovno kontroliranu i pouzdanu hidrantsku mrežu, kazali su nam iz Vodovoda dodavši kako je hidrantska mreža na području cijele Zadarske županije u najvećoj mjeri funkcionalna i da se redovito održava.


Koriste se nadzemni hidranti (vidljivi, jednostavni za pristup vatrogascima) i podzemni hidranti (ugrađeni ispod površine, s poklopcem).


Osim toga, u većim objektima, poput trgovačkih centara i višestambenih zgrada, ugrađeni su i unutarnji hidrantski ormarići s priključkom za crijevo. Periodične kontrole i suradnja s vatrogasnim postrojbama osiguravaju da su hidranti funkcionalni i dostupni u slučaju potrebe.


– S obzirom na urbanizaciju, širenje građevinskih zona i klimatske rizike poput požara, postoje potrebe za proširenjem hidrantske mreže, osobito u ruralnim dijelovima, otocima i novim naseljima, što je prepoznato i u planovima razvoja komunalne infrastrukture, kazali su iz Vodovoda uz poziv građanima da svaku sumnju u ispravnost hidranta prijave nadležnom vodovodu ili lokalnoj vatrogasnoj postrojbi jer sigurnost svih nas ovisi i o pravovremenim informacijama s terena.


 


 



Autor: Nina Vigan