Petak, 27. rujna 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

MODNA POSLASTICA

VELIKI MODNI SPEKTAKL! Biograd na Moru priprema poslasticu za sve ljubitelje mode

Autor: Antonia Vodan

24.09.2024. 10:23
VELIKI MODNI SPEKTAKL! Biograd na Moru priprema poslasticu za sve ljubitelje mode

Foto: Danijela Pedišić



Nakon iznimnog uspjeha pilot izdanja manifestacije ModernA, koje je ovog proljeća u Biogradu na Moru okupilo brojne predstavnike domaće dizajnerske scene, na jesen se ModernA vraća – nikad veća, glamuroznija, svježija. Hrvatski kreativci i trendseteri, a i poneki inozemni gosti, promovirat će svoje kreacije za jesen/zimu 2025. Dizajneri i brendovi koji će se predstaviti su Ivan Alduk, DeLight, Natalija Smogor, Jet Lag, Charm&S i BiteMyStyle by Zoran Aragović iz Hrvatske te Atelier Igor Todorović iz Srbije.




Modna će se revija održati 3. listopada 2024. u Bure centru u Biogradu na Moru, a već se očekuje oko šest stotina posjetitelja, među kojima će biti i poznata lica iz javnog života.


Strast prema modi


Moglo bi se reći da polako, ali sigurno, ModernA postaje najvažniji modni događaj na ovim prostorima. Za ideju, razradu i uspjeh projekta zaslužni su osnivači i organizatori manifestacije Anita Maričić i Alen Ljubić. Ovaj dinamičan dvojac, uz dobar stil, dijeli i strast prema modi te goruću želju za stvaranjem platforme koja povezuje dizajnere, modele i ljubitelje mode, slaveći kreativnost. Ova ambiciozna ideja rođena je, otkrivaju nam Anita i Alen, sasvim spontano, na jednoj kavi.


– Sama ideja projekta se dogodila na kavi u Zagrebu. Nas dvoje smo se pogledali i zaključili da je to to. Primarni nam je cilj bio stvoriti platformu koja bi okupila dizajnere, modele i ljubitelje mode na jednom mjestu te pružila priliku za kreativno izražavanje i povezivanje unutar modne industrije. Kao i svaki projekt, na početku je najveći izazov bio logistika: od pronalaska sponzora, do koordinacije sa dizajnerima i osiguravanja profesionalnosti. Najveći trud usmjeravamo na promociju naših dizajnera te nam je želja da ModernA postane mjesto koje će okupljati modnu scenu. Iako smo u ranoj fazi razvoja, sretni smo što smo u svega par mjeseci uspjeli doprijeti do struke i ciljane publike. Veliki interes dizajnera nam daje dodatnu podršku jer pokazuje da je ModernA na dobrom putu da izgradi ugled i postane stalan događaj na modnoj sceni, rekao je Alen, dok se Anita prisjetila početnih izazova organizacije događaja ovih razmjera.


Rijeka ljudi




– Prva ModernA je zaista bila za nas jako stresna jer tolika je želja u nama bila da naš projekt uspije i da dovedemo u županiju društveni projekt o kojem će se pričati. Uspjeli smo u tome. Već druga velika revija dokazuje da zaista volimo to što radimo, živimo za taj projekt i, što je najbitnije, uživamo u njemu. Vidimo da polako, ali sigurno, raste u nešto zaista veliko. Sjećam se u jednom trenutku da smo izašli na balkon Bure centra prije same revije i da smo vidjeli tu rijeku ljudi koja dolazi pogledati što smo im priredili. Vjerujte nam, suze su nam krenule jer to smo i htjeli: da svi građani Zadarske županije i njihovi gosti dobiju modni spektakl koji zaslužuju, prisjetila se s Anita, dok je Alen najavio kakva modna iznenađenja očekuju posjetitelje početkom listopada.


– Ove jeseni možemo očekivati naglasak na kreacijama koje spajaju eleganciju, ženstvenost i praktičnost, s posebnim fokusom na slojevitost, teksture i tonove, od neutralnih, do boja. Jako smo ponosni što će u jednom od modnih izlaza biti predstavljene sunčane naočale optike Visus, koja će predstaviti najnovije kolekcije za jesen/zimu 2025. Za sve naše predivne modele Tihane Harapin Zalepugin, u backstageu će biti zaslužni make up artisti CHIX Threading bara koji će koristiti make up proizvode talijanskog branda Collistar. Za lijepu i zdravu kožu svih modela, bit će zaslužni skin care eksperti Dermalogice. ModernA beauty timovi također će biti velika podrška organizatorima koji će dodatno pomoći svima da sve bude savršeno i besprijekorno u backstageu, izjavio je Alen.




Anita je istaknula kako je u procesu pripreme događaja osluškivala želje tržišta, a osvrnula se i na »uspavanost« zadarske modne scene koju ModernA nastoji probuditi i prodrmati.


FOTO: MATE KOMINA


Na svačiji prag


– Naše Dalmatinke jako vole hrvatske dizajnere. Osluškivali smo želje naših sugrađanki, koje su izrazile želju da im upravo ova modna karavana dizajnera predstavi svoje nove modne kolekcije. Što se tiče modne scene u županiji, možemo reći da modna industrija nije prepoznata kao značajan dio lokalne kulture, što mi želimo promijeniti. Ima mjesta za naš projekt koji je, od samog starta, prepoznat od strane dizajnera, medija i ljubitelja mode kao nešto što treba podržati. On dovodi modni spektakl u županiju te predstavlja dizajnere koje možda neki od nas inače nikada ne bi imali prilike vidjeti i upoznati. Ovako velikog projekta, kao što je naš, u županiji, koliko mi znamo, nema, kao što ga, nažalost, nema ni u Hrvatskoj, ispričala je Anita, a Alen je komentirao problematiku centraliziranosti modne industrije.


– Svijet mode u Hrvatskoj je svakako centraliziran, a uvijek su Zagreb i Split dominirali modnom scenom. ModernA može pomoći poticanju kreativnosti gdje god da dođe jer nije ograničena na velike gradove. Interes za dizajnere zaista vlada svugdje, a naš je cilj približiti modu svima, jer svi zajedno trebamo postati svjesni vrijednosti hrvatskih dizajnera te podržavati i nositi domaće. To je ono čemu težimo, rekao je Alen. Anita je istaknula kako budućnost projekta vidi upravo u njenom »nomadskom« karakteru koji bi joj omogućio da modu dovede na svačiji prag.


– ModernA će zasigurno svoju priču nastavljati i dalje jer naš projekt postaje važan događaj modne scene u županiji koja to zaslužuje, ali cilj nam je dovesti projekt i u Zagreb. Osobno smatram da ima još jako puno prostora za hrvatske dizajnere da se približe publici, a upravo će ModernA, koja će u budućnosti putovati Hrvatskom, dati priliku svim građanima da upoznaju naše dizajnere i njihov rad. Nažalost, svi znamo da danas, kada šetate gradom, skoro svi izgledaju isto jer u poplavi trgovina jeftine odjeće ne postoje ni stil ni autentičnost. To za naše dizajnere predstavlja izazov jer upravo oni rade suprotno, nudeći kvalitetu, autentičnost i dugoročnu vrijednost svojih proizvoda, zaključila je Anita.