Petak, 5. srpnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

ŠKOLA PREDVODNICA

U Novigradu rezultatima cjelodnevne nastave zadovoljni nastavnici, učenici i roditelji

Autor: Nikolina Lucić

25.06.2024. 13:17
U Novigradu rezultatima cjelodnevne nastave zadovoljni nastavnici, učenici i roditelji

Foto: Mislav Klanac



Iza djelatnika i učenika Osnovne škole Novigrad, ali i njihovih roditelja, početak je ljetnih praznika, ali i kraj prve školske godine u eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave, koji Ministarstvo znanosti i obrazovanja u petogodišnjem pilot projektu provodi na nacionalnoj razini. Osnovna škola u Novigradu sa svojom podružnicom u Paljuvu jedina je škola Zadarske županije koja je dijelom četverogodišnjeg eksperimentalnog projekta cjelodnevne nastave.


Nastavno i stručno osoblje škole s njezinih 25 učenika tako su ovu školsku godinu odradili u novom sustavu i jednoglasno se slažu kako djeluje.


Prvi dojmovi


Nakon dugotrajne pripreme i prijave za projekt, porođajnih muka prilagodbe na novi način rada i učenja, ravnateljica škole Branka Maroja kazala nam je kako su zadovoljni rezultatima i vide pozitivne pomake kod učenika.




U Osnovnu školu u Novigradu tako su, osim učitelja i nastavnika koji su stvarali nove zabavne i edukativne programe i radionice u sklopu »B1« programa, stigli i stručnjaci i treneri raznih sportova, pjevanja i glazbene poduke.


Cjelodnevna je nastava djeci i njihovim roditeljima omogućila lakše planiranje svakodnevice, veći izbor izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, te sigurno mjesto gdje djeca mogu napisati dio zadaće i ponoviti te utvrditi osnovno dnevno gradivo, a potom u opuštenoj atmosferi i u društvu prijatelja brusiti svoje kreativne i sportske vještine i znanja.



– U petak smo u cjelodnevnom programu ugostili stručni tim Ministarstva znanosti i obrazovanja, kojemu smo, zajedno s roditeljima, iznijeli svoje impresije, ideje i želje za sljedeću godinu. Pozitivni su efekti svakako vidljivi, kao i prostor za napredak.


Kolege su svakako bili angažirani podijeliti svoja iskustva kako bi u novu školsku godinu ušli što spremniji, ali i kako bi u Ministarstvu znali što promijeniti i na koje se aspekte rada bolje fokusirati, kazala je Maroja, koja zajedno s učiteljima i stručnim djelatnicima ima još dva tjedna posla prije početka njihovih ljetnih praznika.


Program cjelodnevne nastave cilj je kojemu Ministarstvo teži na nacionalnoj razini, a kroz eksperimentalni se dio ponajprije željelo usredotočiti na njegove pozitivne i negativne dijelove.


– Naši su učitelji u ovoj godini realizirali sve ideje koje smo zacrtali, a detalje su, radi boljeg osmišljavanja programa rada, iznijeli inspekciji Ministarstva. Roditelji su također iznijeli svoja mišljenja, koja su jako pozitivna jer cjelodnevna nastava koristi i njima, naročito ako rade izvan naše općine, istaknula je Maroja.


Još se čeka na kuhinju


Pred njima je i uređenje školske kuhinje u matičnoj školi, gdje sada još uvijek imaju samo čajnu kuhinju. Kuhinja im je i dalje u Područnoj školi Paljuv, odakle djeci svaki dan stiže hrana. Uređenje se financira sredstvima alociranima od strane ministarstva.



No, naišli su na prvi problem pošto se na prvi natječaj koji je raspisala Zadarska županija kao osnivač škole, nitko nije javio. U tijeku je zato ponovljeni natječaj.


Protekle se školske godine povećala satnica hrvatskog jezika i matematike, a engleski jezik i tjelesna kultura, te STEM predmeti također su prepoznati kako sastavnice koje treba dodatno poticati, posebice kroz potpomognuto i obogaćeno učenje te kreativne izvannastavne programe.


U školi su se izmjenjivali treneri, filmski redatelji, pjevači i djecu učili novim vještinama. Osim toga, djeca imaju i jutarnju stanku za fizičku aktivnosti i rastezanje, zdravu marendu i kuhani obrok, tako da roditelji znaju da su na sigurnom i sita.


– Članovima izaslanstva tako smo sve naše uspjehe predstavili kroz objedinjenu brošuru, što ih je pozitivno iznenadilo, kao i činjenica da je naša filmska sekcija ove godine, zajedno s mentorom, sama snimila i montirala film o svom mjestu.


Kad se sve zbroji i oduzme, cjelodnevna je nastava uistinu donijela pozitivne pomake za našu djecu, zaključila je ravnateljica Maroja.