Foto: SOLANA NIN
Iako je među najmanjim hrvatskim solanama, Solana Nin sve uspješnije iskoračuje i na svjetsko tržište. Ova mala tvrtka bila je među samo deset hrvatskih izlagača koji su se predstavili na jubilarnom 60. izdanju sajma SIAL u Parizu, jednom od najvećih međunarodnih sajmova prehrane, na kojem je od 19. do 23. listopada sudjelovalo više od 7.500 izlagača iz 130 zemalja, a posjetilo ga je više od 250 tisuća posjetitelja.
Hrvatska gospodarska komora je po osmi put organizirala zajednički nastup hrvatskih tvrtki na SIAL-u, sajmu koji je tijekom godina postao svjetski standard za igrače u prehrambenom, maloprodajnom i ugostiteljskom sektoru. To je globalni izlog koji okuplja ključne proizvođače i kupce s fokusom na glavne svjetske izazove.
Veliki troškovi
– Prvi put smo sudjelovali na jednom od najvećih europskih sajmova prehrane, SIAL u Parizu, predstavili smo našu firmu, izložili smo našu ekološku sol za koju imamo ekološki certifikat. To je sajam za Horecu, za trgovačke lance… Jedan od naših ciljeva je da počnemo više izvoziti, od čega trenutačno ostvarujemo deset posto ukupnog prihoda. U Pariz smo krenuli kako bismo predstavili našu malu tvrtku koja je među jedine tri u Europi koja ima ekološki certifikat za proizvode od soli, kaže nam direktorica marketinga Solane Nin Sanja Stamenić Oštrić, dodajući kako na sajmovima izlagači nikada ne znaju kakav će biti rezultat.
– Troškovi takvih sajmova su dosta veliki, osobito za male firme kao što je naša. No, ako ne izađeš na sajam i ne pokažeš se, ne možeš ništa ni očekivati. Imali smo na sajmu jako puno upita, puno interesa, primjerice iz Japana, Kine… No, oni koji su se interesirali za naše proizvode većinom dolaze iz europskih zemalja, Bugarske, Austrije… Vidjet ćemo kakav će biti rezultat tog zanimanja za naše proizvode i razgovora s potencijalnim partnerima koje smo obavili. Imali smo s nekoliko kupaca i B2B sastanke, otkriva Stamenić Oštrić. B2B sastanci su vrsta transakcije koja se odvija između dvije tvrtke, kao što su proizvođač i veletrgovac ili veletrgovac i trgovac na malo.
Povećati prodaju
– U Solani Nin bismo bili zadovoljni da otvorimo barem jedno novo tržište. Različiti kupci naših proizvoda imaju različite interese za naše pojedine proizvode, svako tržište ima svoje zahtjeve. Inače, najviše izvozimo cvijet soli i ekološku sol. Trenutačno izvozimo u Njemačku, Japan, Veliku Britaniju, Sloveniju i BiH. Prodajemo rasutu sol i onu u pakiranju, ističe direktorica marketinga ove tvrtke, dodajući kako bi im moguće potpisivanje ugovora s potencijalnim partnerima sa sajma povećalo prodaju.
– U Hrvatskoj smo prisutni u svim trgovačkim lancima. Od hrvatskog tržišta, koje je jako ograničeno, ne može se očekivati neki veći rast prodaje. Bilo bi lijepo kad bi se neki od naših proizvoda vidjeli i na policama drugih zemalja. To nije lako ostvariti, budući da je na sajmu SIAL bilo više od 30 tvrtki, izlagača koji se bave samo solju. Nije jednostavan posao dogovoriti neki ugovor, no ako to ne probaš izlažući na sajmu, nećeš ni uspjeti, poručuje Stamenić Oštrić koja je rekla kako im je nastup na SIAL-u bio već treći inozemni sajam prehrane na kojem izlažu.
najnovije
najčitanije
Novosti
DJELO VANDALA
Tito ostao bez glave
Crna Kronika
kriminalistička istraga
Muškarac (49) u Benkovcu ukrao katalizator, a djevojka (20) u Zatonu pumpu za vodu
Crna Kronika
POLICIJA IMALA POSLA
Pijani muškarac radio nered na Adventu, a žena opljačkala trgovinu na Bulevaru
Sport
ATLETSKA UTRKA
Sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam dogurao do 28. izdanja
Crna Kronika
Tragedija
Ubijena žena je majka troje djece, a uz to je bila i trudna
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!