Petak, 12. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

4 C°

Županijska skupština

Pupić Bakrač propituje koncesije u Gaženici: 'Ispunjava li turski koncesionar uvjete iz ugovora?'

Autor: K.I.

11.12.2025. 11:00
Pupić Bakrač propituje koncesije u Gaženici: 'Ispunjava li turski koncesionar uvjete iz ugovora?'

Foto: Luka Jeličić



Na današnjem aktualnom satu 4. sjednice Županijske skupštine Zadarske županije vijećnik Marko Pupić Bakrač imao je brojna pitanja o koncesiji luke Gaženica.




– U prošlom mandatu na jednoj sjednici u Poličniku župan Longin me nazvao osuđenim klevetnikom, a drugostupanjski sud je poništio odluku u sporu u kojem me Longin optužio za klevetu. Razlog tužbe bilo je davanje u koncesiju luke Gaženica turskom koncesionaru, rekao je na početku svog izlaganja, a zatim je prešao na pitanja o koncesiji luke Gaženica .


– Je li prihod od koncesijske naknade, 15 do 20 milijuna kuna ili 2 do 3 milijuna eura, kako je Longin tvrdio da će biti? A ako nije, kolika je koncesijska naknada? Zanima me da li je Luka Gaženica postala home port, ako nije, zašto nije? Ispunjava li turski koncesionar uvjete iz ugovora, a jedan od uvjeta je bio home port? Ako nije, hoće li se s njime raskinuti ugovore? Koliko su lokalni OPG-ovim prodali krumpira, pomidora i janjetine na kruzere jer je Longin tvrdio da će toga biti na tone i tone i da će to biti zamašnjak razvoja poljoprivrede u Ravnim kotarima i šire? Longin je imenovan specijalnim savjetnikom glupljima od sebe. Najveći oksimoron je njegova plaća, on dobiva plaću od 1000 eura za specijalno savjetovanje. Veću plaću od tog savjetnika imaju klauni u cirkusu, to je klauniziranje uloge specijalnog savjetnika, rekao je Pupić Bakrač.


Župan Josip Bilaver odgovorio mu je kako je Luka Gaženica “prije dva dana opet dobila nagradu za najbolju luku u Europi”.




– To je već druga nagrada u četiri godine i mislim da je to pohvalno. S obzirom da sam bio u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, mogu reći da, što se tiče plaćanja naknada i ulaganja, ispunjavaju se svi uvjeti za koncesiju. Moram vidjeti u ugovoru je li bio uvjet da će Gaženica biti home port, a naravno da bi nas veselilo da bude. Međutim, imajte na umu da kad je luka otvorena je bio i koronavirus, te da dvije godine praktički nije bilo ikakvog prometa. Nekakve najveće zamjerke su vezane za kruzere i ispunjavanje svih važni ekološki standardi. Nama dolazi 150 tisuća turista i to najčešće u predsezoni i po sezoni, ja ne znam tko je protiv toga. I zašto bi bili protiv toga? Nama bi bilo najbolje da turistima odmah naplatimo paušale, da uzmemo novaci i kažemo vratite se doma. Jer ne valja kad dođu kruzeri, ne valja kad imamo koncesije. Jesmo li za njih ili nismo za njih? Mi bi najradije da nam Austrijanci, Nijemci, Šveđani, Česi šalju doznake ovdje za to što mi imamo lijepu zemlju i more, te da od toga živimo, a da oni ne dolaze u ovu zemlju, rekao je Bilaver.


Pitanja Pupića Bakrača dolaze nakon što je nedavno Lučka uprava Zadar raskinula milijunsku koncesiju s tvrtkom Luka Zadar d.d. Koncesija je raskinuta zbog neispunjenja glavnog ugovora i nedostatnih ulaganja, a Luka Zadar mora napustiti prostor Gaženice. Luka Zadar, prema ugovoru kojeg je sklopila s Lučkom upravom Zadar, imala je obavezu u periodu od 25 godina uložiti 215.750.000 kuna, odnosno 28.635.648,26 eura. U očitovanju dioničarima iz 2017. godine, Uprava ističe kako nisu uspjeli ostvariti predviđeno ulaganje u prošloj, a neće ni u ovoj godini investirati u lučku infrastrukturu u teretnom dijelu Gaženice „zbog velikog pritiska troška koncesijskih naknada koje su previsoke za poslovanje Društva”.