Foto: Arhiva ZL
Iako se cementara u Kruševu planira već više od dva desetljeća, nove Izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Obrovca podsjetile su ne samo Kruševljane, nego i stanovnike okolnih općina, na to da tvornica ima svu potrebnu dokumentaciju i investitor je – ako tako odluči – može početi graditi već sutra.
Unatoč tome što projekt nije nikakva novost, i dalje je obavijen velom tajne, pa načelnici okolnih jedinica lokalne samouprave najavljuju da će tražiti sastanak s gradonačelnikom Grada Obrovca, Antom Županom, na kojem očekuju odgovore na sva pitanja koja brinu njihove sumještane.
Točne informacije
Na sastanku koji bi se trebao održati krajem sljedećeg tjedna trebali bi sudjelovati načelnici općina Jasenice, Novigrad, Zemunik Donji, Poličnik i Posedarje.
– Mi imamo informacije iz novina, a detalje nitko od nas nije pomno analizirao i mislim da situacija zahtijeva jedan sastanak s gradonačelnikom Obrovca na tu temu, kazuje načelnik Općine Novigrad Joso Klapan.
Iako je interes za sastanak s gradonačelnikom Županom izrazilo više načelnika, službeni zahtjev prema obrovačkoj gradskoj upravi još nije poslan.
– Sastanak je dogovoren interno zadnji put kad smo imali kolegij sa županom Zadarske županije. Želimo iskreno porazgovarati o tome u interesu mještana, saznati što je istina i što se točno događa. Nakon sastanka ćemo imati točne informacije, sumira Klapan.
Više je pitanja na koje načelnici žele odgovore – koliko će kamiona i kojim rutama prometovati iz i prema tvornici, hoće li se graditi nove ceste?
Osim toga, zanima ih i što točno znači spalionica – naime, predložene Izmjene i dopune Prostornog plana Grada Obrovca, koje su na ponovljenoj javnoj raspravi od 15. do 22. srpnja, predviđaju da će se u industrijskoj zoni u kojoj će se graditi tvornica cementa – spaljivati otpad.
Za pretpostaviti je da je riječ o spaljivanju oporabljenog otpada iz Centra za gospodarenje otpadom Biljane Donje, koji bi se mogao koristiti kao gorivo u cementnim pećima.
Od male tvornice do cementare
Talijanski investitor Fassa Bortolo, kako je Mostov gradski vijećnik Ivan Matić upozorio javnost, od 2003. godine do danas ishodio je gotovo svu dokumentaciju potrebnu za otvaranje pogona – nedostaje im još okolišna dozvola te rudokop gline u Ninu. Valja istaknuti da je projekt koji je u početku bio prezentiran kao omanja tvornica žbuke s najmodernijim standardima proizvodnje, do 2010. godine prerastao u ogromnu cementaru od 28 hektara.
Tisuće kamiona
Što se pak tiče transporta – neodgovorena su pitanja hoće li se u Novigradskom moru graditi pretovarna luka ili će se pak sirovina i produkt transportirati isključivo cestovnim putem.
Naime, u tvornici cementa godišnje bi se trebalo proizvoditi 70 tisuća tona vapna, 170 tisuća tona žbuke i 850 tisuća tona cementa.
To je ukupno 1.190.000 tona produkta godišnje, a uzme li se da je nosivost kamiona otprilike 25 tona, ispostavlja se da će iz cementare izaći – 46.700 kamiona godišnje, odnosno 130 kamiona dnevno – i to samo u jednom smjeru.
A tome treba pridodati i kamione koji će pristizati iz Nina, gdje bi iz rudokopa gline trebalo dolaziti oko 250 tisuća tona gline godišnje, odnosno 25 kamiona dnevno kroz općine Poličnik, Zemunik, Novigrad i Grad Obrovac.
Čak i da se uz to zanemare kamioni kojima bi se iz Gaženice dovozio koks i kameni ugljen, lapor iz Nina, kao i oporabljeni otpad iz CGO-a Biljane Donje, koji će se koristiti kao gorivo za cementne peći – ispostavlja se da bi tijekom 16-satnog radnog dana svake tri minute po jedan kamion trebao ući ili izaći iz tvornice.
Industrijsko postrojenje u urbanom okruženju
Gradonačelnik Grada Obrovca Ante Župan kazao je prošli tjedan za Zadarski list da investitor ima sve potrebne dozvole za projekt te da je javnost i prije bila dezinformirana o potencijalnim posljedicama ovoga projekta. Dodao je i da je prije 13 godina izaslanstvo MO-a Kruševo bilo u posjetu tvornici cementa HeidelbergCement u južnonjemačkom gradu Schelklingenu, kako bi se i sami uvjerili da industrijsko postrojenje može postojati i u urbanom okruženju. Tvornica cementa, naime, ondje se nalazi u okruženju obiteljskih kuća i stambenih objekata, oko 300 metara od samog centra grada, ali i – za razliku od Kruševa – pedesetak metara od željezničke pruge.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Hvalevrijedan potez
Pavle Marčinković otpisao potraživanje prema KK-u Zadar
Crna Kronika
NESREĆE
U prometnim nesrećama u Zadru ozlijeđeni pješaci, završili u bolnici
Ostali sportovi
Prva ŽMNL
Prva pobjeda Dasiadda, utiha Fortune protiv KB-a
Hrvatska
OCJENE
TripAdvisor: Hrvatska s razumnim cijenama i iskustvima vrijednih novca
Footopis
cilj ostvaren
Vatrena misija u Ligi nacija bila je uspješna: Posebno su impresionirali igrači ‘iz drugog plana’
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja