Foto: PP Velebit
Tvrtka Hrvatske vode odabrala je na javnom natječaju tvrtku koja će izraditi projektnu dokumentaciju za uređenje dijela obale i plovnog puta rijeke Zrmanje od Jankovića buka, najdonjeg slapa do grada Obrovca, a radi se o duljini od 3,5 km. Obalni pojas bi se uredio kako bi se omogućilo korištenje šetnice od Obrovca do ovog buka, dok se plovni put neće rješavati ovom dokumentacijom, već kao drugi, poseban projekt.
Na natječaj su pristigle dvije ponude, kao ekonomski najpovoljnija odabrana je ponuda tvrtke Geokon-Zagreb d.d. u iznosu od 72.375 eura. Projektna dokumentacija treba se izraditi u roku od 16 mjeseci.
Plavljenje staze
Rijeku Zrmanju na dionici uzvodno od grada Obrovca do Jankovića buka karakterizira kanjonski tok usječen u vapnenačkim stijenama uz rub južnih padina Velebita. Takav smještaj korita rezultira vrlo strmim obalama duž gotovo cijele ove dionice, osim na kratkim dijelovima na kojima se zbog meandriranja rijeke formirala inundacija koja je podložna učestalim plavljenjima uslijed visokih vodostaja.
Na ovoj dionici duljine 3,5 km, od postojećeg betonskog pristana u Obrovcu uzvodno od bivšeg autobusnog kolodvora prema Jankovića buku, postoji neuređena pješačka staza koja je djelomično poduprta kamenom obaloutvrdom prema rijeci i niskim kamenim zidom prema kanjonu.
Prosječna širina postojeće staze je tri metra, a zaravnata je drobljenim kamenom. S obzirom na neuređen okoliš te nedovoljnu zaštitu postojećih obala, staza je izložena učestalom plavljenju, erozijskom djelovanju rijeke, kao i erozijskom djelovanju brdskih voda koje se slijevaju s kanjona prema obali.
Uslijed takvog stanja učestalo korištenje staze za rekreativno pješačenje i komunikaciju od Obrovca do Jankovića buka nije moguće kroz dulji sezonski period.
U skladu s navedenim druga faza uređenja obale treba obuhvatiti uređenje obalnog pojasa s urbanom opremom te prometne infrastrukture koja je definirana konceptom prve faze.
Izrada cjelokupne projektne dokumentacije će u konačnici rezultirati ishođenjem građevinske dozvole kako bi se omogućila izrada ekološki prihvatljivih tehničkih rješenja uređenja obalnog pojasa s urbanom opremom.
Uklapanje u ambijent
– Potrebno je izraditi kompletno projektno rješenje šetnice i podzida-obaloutvrde prema rijeci kako bi se spriječilo urušavanje te oštećenja na šetnici uslijed erozijskog djelovanja rijeke. Tehničkim rješenjem će se spriječiti zatrpavanje i oštećenja šetnice uslijed odrona i klizišta kamenog materijala s kanjona na zaobalnoj strani.
Za sprječavanje odrona duž šetnice potrebno je primijeniti tehnička rješenja koja će se kvalitetno uklopiti u prirodni ambijent, kameni podzidi, mreže, gabionske pregrade i slično.
Šetnicu presijeca veći broj vododerina za koje je na mjestima križanja potrebno predvidjeti preljevnice oborinskih voda kako ne bi došlo do ispiranja gornjeg stroja šetnice, navode u Hrvatskim vodama.
Opremu buduće staze i obale činit će stolovi i klupe koje će se postavljati na platoima za odmorišta, koševi za otpatke, info-table i putokazi. Svi elementi se trebaju izvesti od prirodnih materijala, drva, kamena i sl.
najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!