Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Gastro Vip Event

[FOTO] Petrčane ugostile najbolje hrvatske stručnjake za hranu i vino

Autor: Nikolina Lucić

17.03.2023. 16:21
[FOTO] Petrčane ugostile najbolje hrvatske stručnjake za hranu i vino

Foto: Luka Jeličić



Wine Eno Gastro Vip Event u organizaciji Dantesa Begića i njegovih suradnika još je jednom ugostio najbolje hrvatske stručnjake za hranu i vino. Bogata domaća i autohtona eno – gastro ponuda jedan je od najčvršćih temelja domaćeg turizma. Gastronomske su manifestacije iznimno važan i rastući dio kako turističke, tako i poslovne industrije, jer proizvođačima, distributerima i ugostiteljima omogućavaju da se susretnu na jednom mjestu i rasprave sve potencijalne oblike suradnje.


Svijetla budućnost eno – gastro scene


Jedan je od najbrže rastućih segmenata turizma i razlog zašto sve više turista posjećuje Hrvatsku. Promocija lokalnih proizvođača u sklopu ovog događanja ima tradiciji dugu 7 godina, kojom slave kulturu hrane, vina i ugostiteljstva.


Begić je stoga naglasio kako je podrška proizvođača najvažnija za uspjeh ovakvog pothvata.




– Izlagači i stručnjaci u ugostiteljstvu tu su radi svih onih koji cijene kvalitetu usluge i proizvoda. Puno sam pričao, ali i učio dok smo pripremali ovo događanje, tako da riječ sada prepuštam znalcima, kazao je Begić i dodao kako je cilj ovog projekta lokalnu eno – gastronomiju podići na višu razinu.


– Kako bi čim prije podigli kvalitetu proizvoda i usluga koje nudimo važno je proizvođačima hrane i vina i njihovim potencijalnim poslovnim partnerima dati čim više prilika da se susreću, surađuju i upoznaju jedni s drugima. Faktor povezivanja ono je što želimo istaknuti u turizmu, jer se rijetko tko na ovaj način i u ovom obimu upusti u ovako velik projekt promocije i 2B2 povezivanja, dodao je Begić, kazavši kako ovaj projekt pred sobom ima dugu i svijetlu budućnost.


– Sama je zadarska regija bogata prilikama i kvalitetama, koje određeni proizvođači još uvijek ne prepoznaju dovoljno, te ne rade dovoljno na kvalitetnoj promociji. U budućnosti težimo ova sedmogodišnju avanturu i dalje razvijati. Kroz edukacije, prezentacije i promocije nastojimo pomoći zadarskim proizvođačima i ugostiteljima kako bi napokon izašli iz svojih dvorišta, poručio je Begić, istaknuvši kako su sva bogatstva zadarske regije predstavljena i kroz cooking show s chefom Sašom Beganom, koji je pripremao delicije koje su kasnije sljubljivane s najboljim vinima, kako bi ugostitelji vidjeli kako se sljubljuju hrana i vino.


Foto


WineEnoGastro festival


avatar

Snimio: Luka Jeličić


17.03.2023. 16:13











































Galerija

Foto: Luka Jeličić


Predvodnici u marikulturi


Među mnogobrojnim izlagačima koji su se predstavili na susretu, impresionirala nas je ponuda tvrtke “MarFish”, koja jadranske brancine u premium segmentu tretira starom japanskom metodom ikejime.


– Brancine ubijamo tehnikom ikejime, koja se sastoji od najhumanijeg načina usmrćivanja ribe. Stara je preko 350 godina, a njime se riba paralizira i ispušta joj se krv, kazao nam je Željko Martinović, istaknuvši kako su se na eventu odlučili predstavili dry – age brancin star 15 dana, koji nije ničim tretiran. Blagodat ikejime je da riba nakon postupka više nema riblji okus i miris.


– Što je starija, to je bolja. Ovom metodom i načinom konzerviranja prestajemo s mišljenjem da je samo friška riba kvalitetna. Japanci ikejime metodom čuvaju svježinu ribe, a inače ju koriste na tuni i plavoj ribi. U europskoj je marikulturi na bijeloj ribi taj proces nepoznat, te smo mi jedini koji ga primjenjuju na bijeloj ribi, što su vrlo brzo prepoznali gastronomski stručnjaci i vrhunski chefovi. Naša je riba u svim relevantnim restoranima, jer nudimo jedinstven okus i aromu ribe, kazao nam je Martinović.


Učenici Srednje škole Plitvička jezera predstavili su se s bogatom paletom domaćih specijaliteta, kao što je čvarkuša i plitvička štrudla.


– Jedna smo od rijetkih škola u kojoj stalno raste interes za upis ugostiteljskih zanimanja, na što smo ponosni. Radimo u modelu jedinstvenog sustava obrazovanja u kojem djeca provode više vremena na praksi nego u školi, zbog čega nam je važno predstaviti se na što više ovakvih okupljanja. Mala smo škola i vrlo brzo popunimo upisne kvote, te s ponosom ističemo da u našem kraju turistička tradicija cvijeta i prenosi se s koljena na koljeno. Puno učenika već na samim ovakvim predstavljanjima dobije posao, jer znaju kako dobro iskoristiti priliku da se promoviraju u najboljem svijetlu, kazala nam je ravnateljica Željka Brozović, dodavši kako njih još uvijek nije zahvatila epidemija pada broja učenika u ugostiteljskim zanimanjima.


Luka Jeličić


– Puno pažnje posvećujemo dobrom marketingu i promociji ugostiteljstva, kako bi kod djece razbili zablude koje možda imaju prema strukovnim zanimanjima, dodala je Brozović.


Mali dio bogatog asortimana


Ninska solana predstavila se s malim dijelom svoje bogate ponude, koja ne uključuje samo sol i proizvode sa solju, već i bogatu kozmetičku liniju. Predstavili su tako svoje najnovije proizvode – namaze od mlijeka i lješnjaka sa soli, smokvenjak s komoračem i cvijetom soli, te smokvenjak s narančom i cvijetom soli. Iz svog su bogatog asortimana, koji broj preko 250 proizvoda sa solju predstavili i kolačiće sa solju i začinskim biljem, maslinovo ulje i čokolade. Franckovi su vrsni barite posluživali jednu od najboljih kava koje će te ikada kušati, a posjetitelje eventa su upoznali i s osnovnim koracima u izradi dobre šalice kave, kao i njezinim posebnostima i okusima.


Zdravko Barać iz Ministarstva poljoprivrede u svom je govoru istaknuo kako je Begić uspio stvoriti živu platformu za razmjenu znanja i iskustva stručnjaka i proizvođača.


– Kvaliteta usluge i dostupnost domaćih proizvoda i vina važan su dio našeg gospodarstva i turističke prepoznatljivosti. Sustav kvalitete vina i poljoprivrednih proizvoda dokazuje i činjenica da je dalmatinska janjetina 40 hrvatski proizvod zaštićen na europskoj razini, naglasio je Barać.


Luka Jeličić


U postupku priznavanja su i komiški rogač i slavonska kobasica, a u postupku je registracije još 12 proizvoda. Hranu su pripremali chefovi Mate Orlić, Saša Began iz restorana Foša te Marko Lučić. Zahvaljujući pogodnim zemljopisnim i klimatskim uvjetima, uzgoj vinove loze i proizvodnja vina, u posljednjih su 10 – ak godina sve uspješniji, a Zadarska županija sve poznatija kao enološka destinacija.


Ovakva su događanja dodatna prilika i vrijednost za rast i razvoj poljoprivrede i turizma, ali i prilika za razmjenu iskustava