Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

prošireno izdanje

[FOTO] Otvoren nikad bogatiji "Biograd Boat Show"

Autor: Nikolina Lucić

23.10.2024. 17:42
[FOTO] Otvoren nikad bogatiji

Foto: Mislav Klanac



Najpoznatije posezonsko događanje u turizmu ponovno se vratilo u “Marinu Kornati”, ovog puta s nikad većom i bogatijom ponudom plovila, nautičke opreme, ali i stručnih predavanja i seminara. 26. “Biograd Boat Show”, najpoznatije domaće nautičko okupljanje, tako je i ove godine na jednom mjestu, u kolijevci hrvatske nautike, okupio ponajbolje domaće i strane tvrtke i proizvođače opreme.


Ove su godine organizatori stoga sajam proširili i na novoobnovljenu Gradsku luku Biograd – putničku i ribarsku luku čime se novoprošireni dio nautičkog sajma spojio sa zapadnim ulazom u “Marinu Kornati”.


Nautički je turizam u Hrvatskoj star onoliko koliko je star u Biogradu na Moru, gdje je ’76. godine ciljano i namjenski “Ilirija” izgradila prvu lučicu nautičkog turizma, onda kada termin “nautika” nije dominirao turističkom industrijom.




Danas je Biograd na Moru dom najvećoj hrvatskoj čarter floti. “Ilirija” kao nositelj turističkog razvoja biogradske rivijere sudjeluje u svim segmentima industrije, kao i u potpori pri donošenju zakonskih izmjena koje vode ka boljitku cijele industrije.


Najvažnije mjesto okupljanja


Ovaj događaj osmišljen je kako bi upotpunio sve traženiju ponudu luksuznog turističkog segmenta, s naglaskom na vrhunsku kvalitetu, kao i iskustvo same destinacije.



Jedan od najdinamičnijih i najživljih sajmova na svijetu, s bogatim kalendarom događanja koji privlači brojne međunarodne posjetitelje, na 50 tisuća metara četvornih s više od 500 izloženih plovila i preko 400 izlagača, “Biograd Boat Show” ove se godine proširio duž biogradske obale.


Predsjednik Uprave Ilirije d.d. na Goran Ražnjević na početku je svečanog otvorenja tako kazao se Biograd u zadnjih pola stoljeća, a posebice 26 godina, potpuno transformirao.


– Dobro nam se vratili na najvažnije okupljanje ljubitelja nautike i stručnjaka u ovom, brzo rastućem poslovnom sektoru u nas. Naš poslovni sustav jedinstven je na hrvatskom Jadranu i ima podjednako razvijene sva četiri dominantna sektora hrvatskog turizma – nautiku, hotelijerstvo, kamping i destinacijski menadžment.


Integrirani cjelogodišnji turizam naša je mantra, poručio je Ražnjević, dodavši kako sa svojim brojnim poslovnim partnerima i djelatnicima iz godine u godinu stvaraju nezaboravno iskustvo nautičkog turizma.


“Biograd Boat Show” na jednom mjestu i ove godine objedinjuje “5 sajmova u jednom”: izlagački BBS sajam, “Biograd B2B” – poslovni sajam, HGK “Dane hrvatske nautike” kao kongresni sajam, “Croatia Charter Expo” kao vodeći charter sajam i po prvi puta poseban sajam “Croatia Luxury and Adventure Travel Show”, koji će posjetiteljima ponuditi probrane izlagače koji nude luksuzna i pustolovna putovanja.



Biogradski identitet


Prepoznavši potencijal nautičkog turizma na ukupan turistički i gospodarski razvoj naše destinacije, a s ciljem stvaranja cjelogodišnje poslovne aktivnosti, “Ilirija” je prije dvadeset i šest godina pokrenula nautički sajam “Biograd Boat Show”, jedan od rijetkih nautičkih sajmova u svijetu koji je u iznimno izazovnim vremenima za cjelokupnu turističku industriju, zadržao svoj kontinuitet.


– Nautika je promijenila identitet grada i učinila ga kolijevkom nautike u cijelom svijetu. 60 tisuća nautičara godišnje svjedoči upravo o tome. Za BBS kažemo da je to sinonim kvalitete našeg turizma. Prve je korake načinio ’99. godine i jedini je neprekidni sajam u svijetu u svih 26 godina njegove tradicije.


Po karakteristikama, obujmu i značaju među pet je vodećih u Europi i 15 u svijetu, naglasio je Ražnjević. Nautički sajam u punom smislu riječi učinio je Biograd na Moru i zadarsku regiju, a u konačnici i Hrvatsku, središnjom nautičkom destinacijom u nacionalnim i regionalnim okvirima.


– Nekad komplementarni turistički proizvod, nautika je danas naš najvažniji potencijal. Temeljni resursi su nam omogućili sve ono po čemu smo prepoznatljivi – prirodne, povijesne, kulturne i urbanističke ljepote, a o plovidbi i životu na moru svjedočimo iz svakog kutka naše obale.


Nema nemani koje mogu uzeti život gostu koji u Biograd dođe, dodao je Ražnjević, kazavši kako je infrastruktura, dominantna duž obale nemjerljivo uvjetovala rast nautičkog prometa.



Prekretnica u industriji


– Osim marina, neizostavni su segment našeg nautičkog turizma i charter plovila, njih preko pet tisuća. Danas u hrvatskim brodogradilištima postoji jaka industrija gradnje nautičkih plovila i opreme za naše potrebe. Oni su naš embrio sve ovo vrijeme.


Avanturizam, pustolovni i znanstveni turizam, sve je to dio nautičkog sektora. Toliko je ogroman potencijal koji još uvijek nismo u potpunosti iskoristili, rezimirao je Ražnjević. Nautika je naš ključni turistički proizvod, koji pridonosi boljoj vidljivosti i profiliranju Hrvatske kao europske nautičke destinacije najviše kategorije.


Okreće se održivom i socijalno zadovoljavajućem turizmu na zadovoljstvo svih njegovih dionika. Nautika je u ovoj prihodovo najvažnijoj sezoni dala veliki doprinos, te će ostati u središtu strateškog napretka hrvatskog turizma.


– Treća po veličini marina na Jadranu sa 800 vezova ima mogućnosti za daljnji rast i širenje. Danas u biogradskim lukama ima preko 1500 plovila. Na svaka tri stanovnika Biograda dolazi jedno plovilo, kazao je Ražnjević, zaključivši kako je upravo BBS mjera domaćeg nautičkog turizma.


Dragan Kovačević, zadužen za poljoprivredu i turizam pri HGK poručio je kako ovogodišnja sajamska priredba snažno doprinosi brendiranju Hrvatske kao najpoželjnije nautičke destinacije na Mediteranu.


– Nalazimo se na prekretnici i zato pozdravljamo aktivnosti usmjerene na upravljanje turističkim procesima i održivosti nasuprot stihiji koja je pojedine destinacije dovela do ruba opstanka.


4520 plovila u charter flotama u prvih devet mjeseci ove godine povećano je za dodatnih 330 plovila i ti su kapaciteti dosegli točku infleksije kada moramo napraviti ozbiljnu analizu održivosti te industrije i napraviti novu strategiju nautičkog turizma, poručio je Kovačević.



Injekcija snage


Kako charter u budućnosti ne bi zahvatio sindrom “apartmanizacije”, tj. prekomjernog povećanja novih plovila, ozbiljno treba razmisliti gdje je granica.


– Naša nova platforma kategorizaciji će i povećanju standarda kvalitete dati svoj doprinos, poručio je Kovačević. Značaj nautičkog turizma u Hrvatskoj ubrzano raste, svake je godine sve veći broj čarter tvrtki, a sukladno tome raste i broj gostiju.


– Naši članovi traže fleksibilizaciju pravila privremenog rada i vaučere po uzoru na poljoprivredu, a to su sami neke id tema naših osmih Dana hrvatske nautike, dodao je Kovačević.


Župan Božidar Longin je pak naglasio kako ovogodišnji BBS zagazio u drugu četvrtinu stoljeća i postao brend naše regije.


– Posebna je ovo poslastica za sve koji znaju kako uživati u moru. Sa 150 otoka uvijek smo bili perjanicom hrvatske nautike. Kao vrlo poželjan oblik turizma, nautika je namijenjena onima koji znaju uživati.


Gosti su to koji traže kvalitetu i raznolikost sadržaja, poručio je Longin. “Biograd Boat Show” u ovih dvadeset i šest godina izrastao je u značajnu gospodarsko – turističku manifestaciju, kontinuirano jačajući svoj poslovni karakter i prepoznatljivost stavljanjem na prvo mjesto potreba nautičke industrije i nautičkog turizma, pridonoseći njihovoj afirmaciji, potičući njihovu inovativnost, unaprjeđujući i povezujući cijelu nautičku industriju.



Mediteranski stil života


Milan Šangulin, direktor sajma na kraju je poručio kako BBS uspijeva zahvaljujući kvaliteti poslovanja i nezaboravnom ambijentu.


– Novi standardi povlače nove izlagače i bilo nam je žao odbiti ih i po pola godine ih “mučiti” hoće li dobiti slobodan prostor. Najgore nam je reći “ne”. Prvi pokušaj razgovora, uz paralelne radove na rekonstrukciji gradske luke, urodio je plodom i naš je novi izložbeni prostor danas ispunjen najnovijim katamaranima.


Ambiciozno smo tražili i proširenje na ribarsku luku. Ribari su nas dočekali raširenih ruku, prisjetio se Šangulin, saževši kako im je plan bio, osim proširenja kapaciteta, “Croatia Charter Expo” spojiti sa predstavnicima luksuznog i pustolovnog turizma.


– Nikad važnije proširenje charter ponude na sajmu, unatoč težem periodu poslovanja za taj sektor, uz rast cijena vanbrodskih usluga, znači da mnogi traže injekciju snage upravo u Biogradu, dodao je Šangulin.


Uz to, događanja poput “Biograd Boat Showa” izuzetna su prilika za povećanje turističke ponude što Hrvatskoj, kao turističkoj zemlji, predstavlja snažan poticaj da i dalje ne samo podržava ovakva i slična događanja, već snažno nastavi s daljnjim ulaganjima u infrastrukturu i u usluge koje će doprinijeti poboljšanju ukupnog gospodarskog rasta, čiji je neodvojivi dio turizam i nautička ponuda.



Opredijeljeni ka moru


Jedan od vodećih nautičkih sajmova u svijetu, a sve zahvaljujući predanom radu, organizaciji, ali i vizionarstvu organizatora, mjesec listopad već dugi niz godina znači samo jedno – dobar provod u Biogradu.


Monika Udovičić, državna tajnica Ministarstva turizma i sporta dodala je pak kako u kontekstu ostvarivanja visoke kvalitete proizvoda i usluga, turizam sve dinamičnija industrija.


– Iz svake smo krize izašli pametniji, zato turizmom i upravljamo na održiv način, jer došlo je vrijeme da prestanemo brojati dolaske i noćenja. Vrijeme je da razmišljamo kako sačuvati resurse i lokalnu zajednicu, da bi Hrvatsku i turizam boljima ostavili za buduće generacije, stava je Udovičić.


Sajam je izrastao i u prvorazredan gospodarski događaj u Biogradu i Zadarskoj županiji koji se koncem listopada puni posjetiteljima i potrošačima i oživljava Biograd i širu rivijeru značajno produžavajući sezonu.


Žarko Tušek, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, službeno je otvorio 26. “Biograd Boat Show” poručivši kako, prateći probleme, ali i strateške smjernice nautičkog turizma na našoj obali važno istaknuti kako je ključno da se onima koji godinama rade na realizaciji ove manifestacije iskaže dužno poštovanje, jer BBS ima globalnu dimenziju.


– Naša strateška industrija – turizam, a nautika mora biti održiva i okrenuta čovjeku i stilu života kakav naš Mediteran prepoznaje. S pozicije infrastrukture, gotovo 400 milijuna eura uloženo je u lučku infrastrukturu. Opredijeljeni smo moru i pomorstvu i uživamo u ljepotama koje nam ovaj kraj i nautika nude, zaključio je Tušek.


Foto


Biograd Boat Show


avatar

Snimio: Mislav Klanac


23.10.2024. 17:32





























































































































Galerija

Foto: Mislav Klanac