Foto: Luka Jeličić
Najveći strukovni i izložbeni nautičkog sajma u našem dijelu Europe još je jednom otvorio svoja vrata zaljubljenicima u more i nautiku. Tijekom proteklih 27 godina, Biograd Boat Show je evoluirao od skromnog regionalnog sajma u veliki međunarodni događaj, predstavljajući jadransku nautičku regiju na svjetskoj sceni. Nautički je turizam star onoliko koliko je star u Biogradu na Moru, gdje je ’76. godine ciljano i namjenski dopuštena izgradnja prve lučice nautičkog turizma, kada termin nautika nije dominirao turističkom industrijom.
40 čarter plovila tada je prvi put zaplovilo naših arhipelagom i do dana današnjeg ostalo najvažnijom prekretnicom hrvatskog turizma. Danas je Biograd dom najvećoj hrvatskoj čarter floti.
Suživot s gradom
Predsjednik Uprave Ilirije d.d. Goran Ražnjević na početku je još jednog izdanja BBS-a kazao kako se grad Biograd mijenjao s rastom nautičkog turizma
– Suvremenik sam tih promjena, koje su imale sveprožimajući učinak na način života i gospodarenja resursima u ovom gradu. 27 godina i Ilirija je dijelom tih promjena, jer skoro smo 70 godina stanovnici ovog grada. Stotine naših zaposlenika dolazile su i odlazile iz naše tvrtke, gledale kako grad raste i razvija se.
U ime naših djelatnika, vlasnika i dioničara, zato, vidjeti kako se svake godine povećava broj posjetitelja i izlagača ovog sajma, naš je najveći ponos. Narastao je u pet sajmova u jednom. Povećavamo obim sajma, okupljamo stručnjake i znanstvenike, izlagače i prodavače, te sve zaljubljenike u more i nautiku, započeo je Ražnjević.

Gospodarski je to festival Biograda na Moru i Europe. Doći do pozicije pet vodećih sajmova u Europi, te među 12 u svijetu, prvorazredan je događaj.
– Posljednjih 50 godina u Biogradu grad se kroz nautiku transformirao u najveći nautički centar na hrvatskom Jadranu. Preko 800 vezova ogroman je doprinos kojim naša marina Kornati kroji sliku grada.
Dominantni smo regatni centar, ne susprežemo sezonu i volimo ju cijele godine. Na temeljima ove marine izrasle su suhe marine, mala brodogradilišta i specijalizirane trgovine u zaleđu, dodao je.
Luksuzni turizam
Sajam je rasprodan prije dva mjeseca, čime je ponovno potvrđena slika Biograda kao kolijevke nautičkog turizma u Hrvatskoj. Ovo je sajam svih marina i charter industrije, jer Biograd je najveća charter baza na našem Jadranu.
Kristjan Staničić, direktor HTZ-a je pak rezimirao kako, u jesen još jedne nepredvidljive, ali uspješne turističke godine, nautički turizam ima tri posto bolje rezultate u listopadu, kao i rast tijekom cijele godine, što nas svrstava među najpoželjnije zemlje na Mediteranu.

– Vodeća smo svjetska sila u nautičkom charteru. HTZ će zato uvijek biti partner svim dionicima u nautici. Prisutni smo na brojnim sajmovima, te smo ove godine doveli i najznačajnije svjetske influencere na našu obalu i otoke. Šlag je to na torti naše turističke ponude, čime smo se ponovno snažno pozicionirali u globalnim okvirima.
Sektor je na vrijeme reagirao na promjene na tržištu. Pred nama su novi izazovi, duboko smo u pripremama za novu godinu. Moramo ostati konkurentni-cjenovno i kvalitetom. Jer naš je proizvod vrijedan tog truda, smatra Staničić.
Ivan Knez, gradonačelnik Biograda na Moru dodao je pak da Biograd uvijek diše s morem i za more.
– Sajam je ovo koji je simbol našeg grada. Skoro 30 godina, s puno srca i energije piše se ova priča koja je mnogim uspomenama obilježila živote naših sugrađana, rekao je Knez.
Sinergija na svim razinama
Nina Perko, ravnateljica Uprave pomorstva iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture istaknula je pak kako nakon svake sezone analiziraju učinke koje nautika ima na naše gospodarstvo i pomorski promet.
– Još smo uvijek najbolja charter destinacija. S jedne strane moramo sačuvati prirodnu podlogu na kojoj nautika počiva, 1244 otoka i otočića, podmorje i život u moru, te nautičarima ponuditi moderne luke nautičkog turizma, uz 444 luke otvorene za javni promet.

Ovaj sajam daje perspektivu daljnjeg rasta i razvoja u sinergiji ponuđača i posjetitelja. Naše ministarstvo ima razumijevanja za poteškoće tijekom sezone, te važnost sigurnosti plovidbe, istaknula je Perko.
Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam smatra pak kako se rijetko koja zemlja može pohvaliti razvijenom mrežom marina, brodograditelja, ali i prirodnih ljepota kao Hrvatska.
– Nautički je turizam na prekretnici, snažan pokretač u zaštiti obale i bioraznolikosti, te sila koja turizam okreće ka održivom razvoju. Jer, dosljednom primjenom zakona, te pametnim upravljanjem turističkim resursima, naše je more sigurno.
Moderni i održivi charter ne postoji zajedno s hiperprodukcijom plovila. S gotovo pet tisuća plovila dosegli smo kritičku točku. Dugoročna strategija razvoja nautičkog turizma hitno jer potrebna, jer naši konkurenti ne spavaju. Vrijednost za novac i u nautici je najvažnija za konkurentnost na tržištu.

Moramo biti realni te igrati na duge staze, jer opredijelili smo se za premium cjelogodišnju ponudu. Nautika pokriva sve naše turističke ciljeve i planove. 9. HGK Dani nautike bit će zato prilika da raspravimo sve ove teme i probleme, poručio je Kovačević.
Održivi rast nautike
Direktor BBS – a Milan Šangulin naglasio je kako se bez velikog povjerenja izlagača, te doprinosa djelatnika, ovaj rekordni sajam ne bi uspio realizirati.
– Poznati smo kao sajam koji spaja posao i odmor. Najveći kongresni program ikada okupit će stručnjake i profesionalce iz cijelog svijeta.
Strateška je to podloga za daljnji razvoj nautičkog turizma. Mala smo destinacija velikih apetita. Posebno nam je drago da se sajam prelijeva u cijeli grad. Veliki je to faktor da privučemo čim više posjetitelja. Domet našeg sajma čuje se u cijeloj Europi, dodao je Šangulin.
Josip Bilaver, župan Zadarske županije na kraju je zaključio kako je BBS iz godine u godinu sve veći, kao i doprinos tvrtke Ilirija razvoju turizma u našoj županiji.

– Ovaj sajam ne gubi na svojoj važnosti s godinama. Ovo je prigoda da vidimo gdje je nautika danas, koji su naši limiti te što naše institucije trebaju napraviti kako bi doprinijeli zdravijem rastu nautike, istaknuo je Bilaver.
Monika Udovičić, državna tajnica Ministarstva turizma i sporta službeno je i otvorila 27. BBS rekavši kako je hrvatski turizam uspješan zbog kvalitetne nautičke ponude.
– Svjedočimo rekordnoj turističkoj godini, stoga je važno da naš turizam bude kvalitetan i konkurentan, kako ne bi izgubili našu poziciju na globalnoj sceni.
Puno smo toga naučili i već znamo kako ni sljedeća turistička godina neće biti jednostavna.
Uz novi zakonodavni okvir te europska i nacionalna ulaganja u održivi rast turizma, ključ uspjeha je u temelju koji počiva na tri okosnice – ekonomskoj, okolišnoj i socijalnoj uključivosti, zaključila je Udovičić.
najnovije
najčitanije
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Hrvatska
predsjednik mosta
Grmoja: Volio bih da je Turudić omogućio cijeloj javnosti uvid u dokument o Matić
Hrvatska
REAKCIJA
Sindikat policije: Napad na policajca tretirati kao napad na pravni poredak
Svijet
izvješće
Milijarderi ove godine naslijedili rekordno bogatstvo
Zadar
PREGLED DANA
PET VIJESTI DANA Evo što je obilježilo četvrtak u Zadru i županiji
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!