
Foto: Arhiva ZL
Za svaku je turističku destinaciju važno znati što to točno posjetitelje i turiste motivira da ju posjete, kao i njihove utiske i mišljenja o onome što su vidjeli i naučili. Istraživanje stavova i potreba turista odavno je postalo sastavnim dijelom izgradnje cjelovite turističke destinacije, kako bi kreatori usluga i programa u turizmu znali kako svoje manifestacije i događanja krojiti prateći potrebe, ali i moderne trendove u turizmu.
Turistička je zajednica Zadarske županije na istom tom tragu naručila istraživanje »Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije«, s ciljem dobivanja uvida u ponašanje i motive dolaska stranih gostiju u Zadarsku županiju, ovisno o periodu u kojem dolaze, zatim ovisno kojim prijevoznim sredstvom dolaze, a također i ovisno gdje odsjedaju.
Interes za sadržajima te upoznatost gostiju s ponudom i sadržajima destinacije također je ispitivana, a kako je korištena metoda CASI (Computer-Assisted Self-Interviewing), te su anketirani odgovarali putem svojih mobilnih uređaja, prikupljena je i baza kontakata.
Sunce i more
Istraživanje je provedeno na punoljetnim stranim gostima od svibnja do konca listopada 2022. godine koji su ovdje proveli barem jednu noć u komercijalnom smještaju na području (pod)destinacija odnosno srodnih područja: Zadar-Sukošan-Bibinje, Biograd, Nin-Zaton, Pag, Starigrad-Jasenice-Obrovac, Sv. Filip Jakov-Pakoštane, Vir-Privlaka-Vrsi, Ražanac-Posedarje-Novigrad, Ugljan-Pašman, te Dugi otok.
Anketirano je ukupno 1.785 gostiju, od čega 1.081 žena, različitog socioekonomskog statusa. U istraživanju su sudjelovali gosti iz Njemačke, Francuske, Poljske, Ujedinjenog Kraljevstva, Češke, Slovenije, Austrije, Italije, Slovačke, Nizozemske, Belgije, Mađarske, Španjolske i ostalih zemalja.
Glavni nalazi pokazuju kako je dvije trećine gostiju destinaciju posjetilo prvi put, a tu su boravili u prosjeku osam dana. Polovina gostiju stigla je u Zadarsku županiju automobilom, trećina zrakoplovom, dok su ostali stigli drugim prijevoznim sredstvima. Najčešće su boravili u privatnom smještaju odnosno apartmanima.
Većina stranih gostiju je stigla u društvu partnera i obitelji, a temeljni motiv odabira destinacije je sunce i more, a nakon toga priroda te posjet gradovima. Anketirani strani gosti najviše su interesa pokazali za nacionalne parkove i pješčane plaže, a potom za lokalne specijalitete.
Utvrđeno je kako je gostima koji dolaze automobilima najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, a zanimaju ih ronjenje, posjet OPG-ovima i kušaonama te zabavnim i tematskim parkovima.
Korisni pokazatelji
Najčešći motiv dolaska gostima koji pristižu zrakoplovom je posjet gradovima i kultura, a njih zanimaju posebno nacionalni parkovi, kulturna baština i muzeji te organizirani izleti i jedrenje. Očekivano, gostima koji dolaze autobusima najzanimljiviji su posjeti gradovima.
Hotelskim gostima primarni su motivi wellness/spa/zdravstveni razlozi dok je gostima u kampu najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, prvenstveno biciklizam, kajaking i SUP na moru.
Promatrajući razdoblje dolaska, goste u predsezoni najviše zanimaju biciklističke rute, a u posezoni kulturna baština i muzeji te tvrđave i vidikovci. U razdoblju srpnja i kolovoza, goste najviše zanimaju biciklističke rute, kajaking i SUP na moru.
– Iznimno smo zadovoljni što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih uz destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi puta boravio u destinaciji, oni su nam ipak došli informirani i upoznati s ponudom, što u potpunosti opovrgava tvrdnje o »slučajnom turizmu«.
Ovo korisno istraživanje daje nam dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima, kazala je Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
Ide u Tajland
Laura iz Zadra nova je Miss Universe Hrvatske
Hrvatska
POČINJU RADOVI
U Novalji niče nova solarna elektrana
Nogomet
POSAO BLIZU REALIZACIJE
Pregovori između Brazila i Ancelottija napreduju, evo na čemu inzistira brazilski savez
KK Zadar
ABA liga, 29. kolo
Zadranima u subotičkoj Dudovoj šumi pobjegao zadnji vlak za doigravanje
Svijet
KONTROVERZNA IDEJA
Trump na dan kanadskih izbora zagovara aneksiju Kanade
Zadar
APEL
UPOZORENJE ZADRANKE! ‘Samo da upozorim ljude koji šetaju pse po Musapstanu…’
Zadar & Županija
Ide u Tajland
Laura iz Zadra nova je Miss Universe Hrvatske
Zadar
U FOTOOBJEKTIVU
Zadarskim ulicama prošetale najljepše proljetne kombinacije
Zadar
NOVI KAPACITETI
Sve zadarske škole radit će u jednoj smjeni, evo od kada
Zadar
JAVNI PRIJEVOz