Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

inspekcijski nadzor

DIRH U AKCIJI U Zadarskoj županiji dva puta više kazni nego godinu ranije!

21.07.2025. 08:00
DIRH U AKCIJI U Zadarskoj županiji dva puta više kazni nego godinu ranije!


Osim velikog broja samostalnih, odnosno pojedinačnih inspekcijskih nadzora, inspektori zadarske Ispostave Državnog inspektorata (DIRH) od 12. svibnja do 30. lipnja ove godine obavili su 229 koordiniranih inspekcijskih nadzora nad poslovanjem hotela, kampova, marina i ugostiteljskih objekata na području Zadarske županije.


U istom razdoblju prošle godine inspektori su obavili samo 40 nadzora u koordiniranim planiranim inspekcijskim nadzorima.


Najčešće nepravilnosti


Ove su godine u nešto više od mjesec i pol dana predsezone inspektori samo u koordiniranim nadzorima utvrdili 293 povrede propisa na temelju kojih su pokrenuta 164 upravna i 34 prekršajna postupka, a na licu mjesta ispisane su 162 kazne u ukupnom iznosu od 31.142,50 eura.




Lani su u istom periodu u 40 koordiniranih nadzora utvrđene 44 povrede propisa u svezi kojih su u 14 slučajeva inspektori primijenili načelo oportuniteta, odnosno upozorenja, pokrenuli su osim toga i 15 upravnih i 30 prekršajnih postupaka te naplatili 12 kazni na mjestu počinjenja prekršaja.


Valja pri tom napomenuti da su inspektori, osim koordiniranih akcija, obavljaju i veliki broj samostalnih, odnosno pojedinačnih inspekcijskih nadzora, kako ističu u DIRH-u.


FOTO: Damir Špehar/PIXSELL


U drugom kvartalu ove godine, od početka travnja do kraja lipnja, naplaćene su 233 kazne na mjestu počinjenja prekršaja u ukupnom iznosu od 45.126,35 eura. Lani je u drugom kvartalu naplaćeno više nego dvostruko manje kazni na mjestu počinjenja prekršaja – 112 kazni u ukupnom iznosu od 21.317,93 eura.


Nepravilnosti u poslovanju ugostiteljskih objekata utvrđene su ravnomjerno na području gradova i općina u Zadarskoj županiji, a najčešće utvrđene nepravilnosti tijekom dijela ovogodišnje predsezone odnosile su se na neudovoljavanje higijenskim uvjetima u ugostiteljskim objektima, nedostatke u svezi udovoljavanja propisanim minimalnim uvjetima, radno-pravne statuse radnika, zakašnjele prijave na mirovinsko osiguranje, neosposobljenosti radnika za rad na siguran način, neizradu procjene rizika, neisticanje obavijesti o načinu podnošenja prigovora, nepropisno odvajanje i zbrinjavanje otpada, ispuštanje otpadnih voda bez vodopravne dozvole, neishođenje potvrde o vodonepropusnosti sabirnih jama, neprovođenje HACCP sustava, oglašavanje vrste ugostiteljskog objekta koja nije utvrđena rješenjem, higijenski minimum, sanitarne iskaznice, proizvode bez deklaracije, neisticanja oznaka o zabrani usluživanja, odnosno dopuštanja konzumiranja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina, nepostojanje interne sljedivosti hrane te na neizradu plana evakuacije.



Pomoć s kontinenta


Usporedbe radi, najčešća nepravilnost utvrđene tijekom lanjske sezone odnosile su se na neudovoljavanje higijenskim uvjetima u ugostiteljskim objektima, nedostatke u svezi udovoljavanja propisanim minimalnim uvjetima, neprijavljeni rad hrvatskih državljana, rad bez dozvole za boravak i rad stranih državljana, udaljavanje radnika zbog neosposobljenosti za rad na siguran način, neprovođenje HACCP sustava, neomogućavanje tjednog odmora radnicima, neodvajanje otpada, zakašnjele prijave na HZMO te zlouporaba stavljanja na tržište ampula didušikovog monoksida.


Valja napomenuti i da je ove godine od 12. svibnja do 30. lipnja u ugostiteljskim objektima na zadarskom području ukupno zatečeno 11 državljana trećih zemalja bez dozvole za boravak i rad u Republici Hrvatskoj, zbog čega su poslodavci uz pokrenute upravne i prekršajne postupke u 10 slučajeva uplatili i novčani iznos od 3.981,68 eura za svakog pojedinog stranog radnika u državni proračun Republike Hrvatske kako im se ugostiteljski objekti ne bi zapečatili na rok od 30 dana.



No, u jednom slučaju poslodavac (uz pokrenuti upravni i prekršajni postupak) nije uplatio novčani iznos od 3.981,68 eura u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske, stoga je predmetni ugostiteljski objekt na širem zadarskom području zapečaćen, kako odgovaraju iz DIRH-a.


Uoči turističke sezone u pomoć su na obalu pristigli i inspektori Državnog inspektorata iz unutrašnjosti Republike Hrvatske, a na zadarskom području tijekom lipnja ove godine, pružajući ispomoć, obavili su ukupno 230 inspekcijskih nadzora u ugostiteljskim objektima iz skupina »restorani«, »barovi« i »objekti jednostavnih usluga«.


Na temelju utvrđenih nepravilnosti, oni su pokrenuli još 223 upravna i 51 prekršajnih postupaka te naplatili 167 kazni na mjestu počinjenja prekršaja u ukupnom iznosu od 34.770 eura.


– U cilju uspješne provedbe i ove turističke sezone u Republici Hrvatskoj te zaštite javnog i javnozdravstvenog interesa u kontekstu zaštite ljudi, životinja, bilja, prirodnih bogatstava i okoliša, sve inspekcije Državnog inspektorata obavljaju inspekcijske nadzore – svaka u svome djelokrugu rada na području turističkih destinacija Zadarske županije, utvrđuju činjenice i poduzimaju mjere sukladno zakonskim propisima Republike Hrvatske, napominju iz DIRH-a.


Suradnja s drugim tijelima


Tijekom turističke predsezone i sezone 2025. godine, Državni inspektorat intenzivirao je nadzore u skladu s ciljevima definiranima u godišnjem Programu rada, a inspektori obavljaju samostalne, kao i koordinirane inspekcijske nadzore u kojima sudjeluje više DIRH-ovih inspekcija.


– U tijeku je obavljanje koordiniranih nadzora više inspekcija Državnog inspektorata nad poslovanjem hotela, kampova i marina, ali i ugostiteljskih objekata iz skupina restorani, barovi, catering objekti i objekti jednostavnih usluga i na zadarskom području.


U tijeku su i pojačane aktivnosti nadležnih inspektora Državnog inspektorata i u nadzorima koji se obavljaju nad pravnim i fizičkim osobama koje neregistrirano obavljaju ugostiteljsku djelatnost, pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu, nad pružateljima ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu na čije poslovanje su podnesene prijave koje upućuju na neregistrirano obavljanje ugostiteljske djelatnosti, nad plovnim objektima nautičkog turizma, nad poslovanjem turističkih vodiča, turističkih agencija te obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, poručuju iz DIRH-a.


Nadzori inspektora Državnog inspektorata obavljaju se u suradnji i sa drugim tijelima, poglavito s MUP-om, komunalnim redarstvom te tijelima uključenim u Stručno tijelo Središnje koordinacije za zaštitu prava i interesa Republike Hrvatske na moru.


 


 



Autor: Iva Bucić