Foto: Luka Jeličić
Prekomjerni turizam, inflacija apartmana, porast cijena, te novi trendovi i tehnologije u turizmu bile su samo neke od tema o kojima se raspravljalo u novom kongresnom centru zadarskog hotela “Pinija” u sklopu najvažnijeg udruženja domaćih putničkih agenata i turoperatora – Dana UHPA-e. Trodnevni skup okupio je predstavnike vodećih turističkih agencija u članstvu UHPA-e, najistaknutije dionike u turizmu i brojne partnere udruge koji su zajedno razmatrali perspektive sektora, s posebnim naglaskom na aktualnim trendovima, konkurentnosti i digitalizaciji u turizmu. Ujedno, ovo je najveći godišnji skup domaćih turističkih agencija.

Povezivanje interesnih skupina
Sudionicima su se tako na otvorenju obratili direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić i Božidar Longin, župan Zadarske županije. Tomislav Fain, predsjednik UHPA – e je pak, kao domaćin skupa, kazao kako su osmi Dani UHPA -e prilika da svi koji ljepote Zadarske županije još uvijek ne znaju, vide sve što se nudi jer je to njihova ovogodišnja preporučena regija.
– Imati direktan pristup gostu prilika je koju moramo iskoristiti u ovom razdoblju turističke godine, kada želimo povećati naše brojke, započeo je Fain, poručivši kako će se veliki broj nezadovoljnih iznajmljivača pojaviti i ove godine i to upravo zbog rasta kapaciteta, što će prihode osuti na više subjekata. Ponuda je nadišla potražnju, naglasio je predsjednik UHPA-e, kazavši kako im je pružena prilika da, iako se uvijek ne slažu s donositeljima odluka, zajedno nastupe, zaborave na razilaženja u mišljenjima, te zajedno rade u još jednoj izazovnoj turističkoj godini.

– Normalno je to za nas u turizmu. Ne sumnjamo u uspjeh, ali nezadovoljnih će biti, jer torta ostaje ista, ali broj ljudi koji žele komad uvijek raste. Mi smo ti koji sklapamo zajednički mozaik, te povezujemo razne interesne skupine u turizmu, dodao je Fain, dok je Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije poručio kako smo, zbog svih investicija u turizam u našoj regiji, odabrana destinacija UHPA-e.
Komodifikacija turizma
– Stojimo na mjestu koje postoji pedesetak godina, gdje je more blistavo i čisto, a ova je kongresna dvorana, s minimalnom intervencijom u okoliš, zasjala novim sjajem. Ovakve su investicije ogledalo napretka i održivosti kakve želimo vidjeti u našoj regiji, rezimirao je Anić.

Župan Božidar Longin istaknuo je kako suvremeni turist više ne želi pasivni odmor, već nezaboravni doživljaj.
– Na vama je da se to kvalitetno osmisli i provede u djelo. Govoriti zato moramo o tome kakav tip turizma želimo, jer izvanredni prihodi nisu uvijek mjerilo kvalitete turizma. Nose velike opasnosti po urbani prostor i njegovu zajednicu. Pritisak na zdravstvo, promet i komunalnu infrastrukturu, napuštanje starih jezgri i nedostatak radne snage u brojnim industrijskim i komunalnim djelatnostima, samo su neke od boljki masovnog turizma, kojeg vidimo u našim gradovima. Pomaci koje smo dosada učinili zato još uvijek nisu dovoljni, upozorio je župan Božidar Longin.

Produžena ruka tržišta
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić poručio je kako su ostvarenja povijesnih turističkih rezultata, te financijskog učinka, velikim dijelom zasluga agencija, jer oko 25 posto prometa dolazi upravo njihovim posredstvom.
– Danas, kada prevladava individualni turizam, organizirana putovanja garancija su cijene i kvalitete. Uvijek smo fokusirani na važna inozemna tržišta, ali ono domaće visoko je na ljestvici dolazaka. Naglasak stavljamo na digitalne kampanje, dovodimo top 10 svjetskih influencera, želimo se bolje pozicionirati i podignuti vidljivost naše destinacije. Percipirani smo kao top mediteranska turistička destinacija, smatra Staničić, dodajući kako je Hrvatska lider turističke industrije.
– Teško je prognozirati kakva će biti pred i posezona. Drugačija dinamika turističkih kretanja upravo u ovom vremenu ključni je cilj naših napora. Cijene danas najviše utječu na odabir destinacije, a trošak puta u toj je jednadžbi često najskuplji. Biti dobrom auto destinacijom zato nam donosi brojne prednosti. Želimo dodatno oplemeniti svijest o Hrvatskoj u globalnom kontekstu, zaključio je Staničić, rekavši kako strukovne organizacije, kao produžena ruka prema emitivnim tržištima, zajedničkom suradnjom rade na kvalitetnoj promociji destinacije.

najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!