ponedjeljak, 31. ožujka 2025

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

GODIŠNJI SKUP

DANI UHPA-e "Imati direktan pristup gostu prilika je koju moramo iskoristiti"

Autor: Nikolina Lucić

27.03.2025. 17:15
DANI UHPA-e

Foto: Luka Jeličić



Prekomjerni turizam, inflacija apartmana, porast cijena, te novi trendovi i tehnologije u turizmu bile su samo neke od tema o kojima se raspravljalo u novom kongresnom centru zadarskog hotela “Pinija” u sklopu najvažnijeg udruženja domaćih putničkih agenata i turoperatora – Dana UHPA-e. Trodnevni skup okupio je predstavnike vodećih turističkih agencija u članstvu UHPA-e, najistaknutije dionike u turizmu i brojne partnere udruge koji su zajedno razmatrali perspektive sektora, s posebnim naglaskom na aktualnim trendovima, konkurentnosti i digitalizaciji u turizmu. Ujedno, ovo je najveći godišnji skup domaćih turističkih agencija.



Povezivanje interesnih skupina


Sudionicima su se tako na otvorenju obratili direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić i Božidar Longin, župan Zadarske županije. Tomislav Fain, predsjednik UHPA – e je pak, kao domaćin skupa, kazao kako su osmi Dani UHPA -e prilika da svi koji ljepote Zadarske županije još uvijek ne znaju, vide sve što se nudi jer je to njihova ovogodišnja preporučena regija.




– Imati direktan pristup gostu prilika je koju moramo iskoristiti u ovom razdoblju turističke godine, kada želimo povećati naše brojke, započeo je Fain, poručivši kako će se veliki broj nezadovoljnih iznajmljivača pojaviti i ove godine i to upravo zbog rasta kapaciteta, što će prihode osuti na više subjekata. Ponuda je nadišla potražnju, naglasio je predsjednik UHPA-e, kazavši kako im je pružena prilika da, iako se uvijek ne slažu s donositeljima odluka, zajedno nastupe, zaborave na razilaženja u mišljenjima, te zajedno rade u još jednoj izazovnoj turističkoj godini.



– Normalno je to za nas u turizmu. Ne sumnjamo u uspjeh, ali nezadovoljnih će biti, jer torta ostaje ista, ali broj ljudi koji žele komad uvijek raste. Mi smo ti koji sklapamo zajednički mozaik, te povezujemo razne interesne skupine u turizmu, dodao je Fain, dok je Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije poručio kako smo, zbog svih investicija u turizam u našoj regiji, odabrana destinacija UHPA-e.


 


Komodifikacija turizma


– Stojimo na mjestu koje postoji pedesetak godina, gdje je more blistavo i čisto, a ova je kongresna dvorana, s minimalnom intervencijom u okoliš, zasjala novim sjajem. Ovakve su investicije ogledalo napretka i održivosti kakve želimo vidjeti u našoj regiji, rezimirao je Anić.



Župan Božidar Longin istaknuo je kako suvremeni turist više ne želi pasivni odmor, već nezaboravni doživljaj.


– Na vama je da se to kvalitetno osmisli i provede u djelo. Govoriti zato moramo o tome kakav tip turizma želimo, jer izvanredni prihodi nisu uvijek mjerilo kvalitete turizma. Nose velike opasnosti po urbani prostor i njegovu zajednicu. Pritisak na zdravstvo, promet i komunalnu infrastrukturu, napuštanje starih jezgri i nedostatak radne snage u brojnim industrijskim i komunalnim djelatnostima, samo su neke od boljki masovnog turizma, kojeg vidimo u našim gradovima. Pomaci koje smo dosada učinili zato još uvijek nisu dovoljni, upozorio je župan Božidar Longin.



Produžena ruka tržišta


Direktor HTZ-a Kristjan Staničić poručio je kako su ostvarenja povijesnih turističkih rezultata, te financijskog učinka, velikim dijelom zasluga agencija, jer oko 25 posto prometa dolazi upravo njihovim posredstvom.


– Danas, kada prevladava individualni turizam, organizirana putovanja garancija su cijene i kvalitete. Uvijek smo fokusirani na važna inozemna tržišta, ali ono domaće visoko je na ljestvici dolazaka. Naglasak stavljamo na digitalne kampanje, dovodimo top 10 svjetskih influencera, želimo se bolje pozicionirati i podignuti vidljivost naše destinacije. Percipirani smo kao top mediteranska turistička destinacija, smatra Staničić, dodajući kako je Hrvatska lider turističke industrije.


– Teško je prognozirati kakva će biti pred i posezona. Drugačija dinamika turističkih kretanja upravo u ovom vremenu ključni je cilj naših napora. Cijene danas najviše utječu na odabir destinacije, a trošak puta u toj je jednadžbi često najskuplji. Biti dobrom auto destinacijom zato nam donosi brojne prednosti. Želimo dodatno oplemeniti svijest o Hrvatskoj u globalnom kontekstu, zaključio je Staničić, rekavši kako strukovne organizacije, kao produžena ruka prema emitivnim tržištima, zajedničkom suradnjom rade na kvalitetnoj promociji destinacije.