Petak, 27. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

UKIDANJE LINIJE

Zbog nerentabilnosti G&V Line neće ploviti do Silbe

Autor: Nikolina Lucić

13.06.2023. 15:15
Zbog nerentabilnosti G&V Line neće ploviti do Silbe

Foto: Osobna arhiva



Nakon što se redakciji Zadarskog lista javila Paula Bolfan, koja je zbog neredovitosti brodske linije prema Zadru u nedjelju ostala »zarobljena« na Silbi, kontaktirali smo brodarsku tvrtku G&V Line, koja je donedavno redovito vozila prema otoku Silbi. Podsjećamo, Bolfan je u svom mailu navela kako je nekoliko desetaka putnika nakon produženog vikenda ostalo bez karata na silbenskoj rivi. Tek su se jučer rano ujutro prvim brodom u 5.53 mogli zaputiti prema Zadru.


(Ne)povezanost


– U posljednjih nekoliko tjedana puno se govori o ukidanju komercijalne linije koja je od 2021. godine povezivala Silbu s Rijekom i Zadrom. Ta je linija u mnogočemu doprinijela razvoju turizma na otoku Silbi, ali ne samo to, ona je vlasnicima kuća za odmor i obiteljima koje žive i rade u Rijeci, Sloveniji i Zagrebu omogućavala da dođu na otok kraćim putem. Rasteretila je postojeće brodske linije, pa tako situacija u kojoj putnici ostaju na otoku nije bilo niti u špici turističke sezone. Prije te linije putnici su često ostajali na otoku, nakon što bi se sve karte za kopno prodale, pa bi turisti spavali po rivi, plažama i šumi jer su smještajni kapaciteti na Silbi već odavno bili popunjeni, podsjetila je Bolfan, razočarano istaknuvši kako linija brodara G&V Linea, od Zadra, preko Silbe do Rijeke, a koju su prvog lipnja 2021. godine proslavili šampanjcem, ipak nije bila isplativa te je početkom 2023. godine najavljeno njeno ukidanje.


– Prije dva mjeseca pokrenuta je građanska inicijativa za povratak linije. Povezanost Rijeke sa Zadrom u svibnju je ipak najavila Jadrolinija, no ponovno s Novaljom, bez Silbe, iako je Novalja s Rijekom povezana svakodnevnom linijom, a prema Zadru se može doći u bilo koje doba dana, preko mosta koji otok Pag povezuje s kopnom. Sezona u pravom smislu još nije počela, a nekoliko desetaka putnika razočarano stoji na silbenskoj rivi, bez karte, 11. lipnja, ogorčeno će Bolfan.




Na noge su se digli mještani i lokalne inicijative, na čelu s Mjesnim odborom Silba. O ovoj su potrebi obaviješteni Grad Zadar, Zadarska županija, Grad Rijeka, Primorsko-goranska županija, Agencija za obalni i linijski pomorski promet te Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na čelu s državnim tajnikom Josipom Bilaverom i ministrom Olegom Butkovićem.


Foto: Osobna arhiva


Neisplativo


– No, povratne informacije nema. Što čekamo, pita se raozočarano čitateljica.


Dok su nam iz Jadrolinije šturo odgovorili kako informacije o ovom problemu treba tražiti na adresi Agencije za linijski i pomorski promet, iz tvrtke G&V Line poručili su nam kako je linija ukinuta zbog nerentabilnosti.


– Naime, 2019. i 2020. godine, cijene plavog dizela kretale su se između 3,30 kn/lit i 3,70 kn/lit, odnosno između 0,45 eur/lit i 0,50 eur/lit, što je ukupan trošak goriva za jedan dan na liniji – oko 1.800 eura. Cijene plavog dizela u 2022. godini kretale su se između 8,63 kn/lit ili 1,15 eur/lit, što je ukupan dnevni trošak goriva od 4.600 eura. S obzirom da je broj putnika, odnosno kretanje ljudi na ovoj liniji dostiglo svoj maksimum, odnosno prosječnu popunjenost od oko 100 putnika po pravcu, tu godinu na sezonskoj liniji završili smo u dobrom minusu. Unatoč tome, svjesno smo ju odradili do kraja sezone, poručili su iz G&V Linea, dodavši kako su se početkom 2023. godine cijene plavog dizela stabilizirale na oko 1 eur/lit, što bi značilo trošak goriva po putovanju od oko 4.000 eura dnevno.


– Ako uzmemo u obzir sveukupni trošak linije, odnosno lučke troškove, troškove prodajnih mjesta, informatike, broda i posade te da smatramo da je broj putnika na toj liniji dosegao svoj maksimum, donijeli smo odluku da ne možemo i ne smijemo drugu godinu za redom biti u deficitu, te trenutno ne razmišljamo o ponovnom pokretanju spomenute sezonske linije, zaključili su.


Čini se kako Sibenjani i njihovi gosti niti ovo ljeto ne mogu računati na redovite brodske linije, pa nam jedino ostaje vidjeti hoće li njihova građanska inicijativa doprijeti do onih koji donose odluke.