Foto: ENO PROMOTIONS
Industrija kružnih putovanja prije pojave pandemije na godišnjoj je razini vrijedila milijarde. No, pojavom virusa taj je oblik putovanja, kojeg karakterizira boravak velikog broja putnika i članova posade u jednom zatvorenom prostoru, koliko god on velik bio, postala najnepoželjniji oblik provođenja odmora, što je tvrtke za kružna putovanja dovelo do ruba bankrota. Proglašenjem kraja pandemije, barem u Hrvatskoj, okreće se nova stranica na putu oporavka kruzing industrije, koju i dalje karakteriziraju određena ograničenja, najčešće u broju putnika.
Zadar je naročito izgradnjom nove luke u Gaženici postao poželjnija destinacija za velike kruzere, koji na putovanju ugoste i po dvije tisuće putnika. Jedan od dionika te industrije u našem gradu je i koncesionar »Zadar Cruise Port« na čelu s Rebekom V. Pevec, koja je s nama podijelila očekivanja od ove sezone.
Ukinute covid restrikcije
Na prostoru putničke luke Gaženica »Zadar Cruise Port« upravlja s pet pristaništa koja mogu primiti čak i najduže kruzere.
– Prema trenutačnim informacijama, očekujemo 73 dolaska kruzera s ukupno 140.000 putnika i 59.000 članova posade. Iako je broj dolazaka brodova manji u odnosu na prethodnu godinu, očekujemo veći broj gostiju s obzirom na to da su gotovo sve COVID restrikcije na brodovima ukinute, istaknula je Pevec.
Kriza u industriji uvjetovala je da veliki broj plovila ekspresnom brzinom završi u škverovima, gdje su rastavljani do najsitnijih detalja koji su prodavani kako bi se čim bolje sanirali troškovi tvrtki, koje su bile pred bankrotom i otpuštanjem velikog broja radnika, koji uvođenjem pandemijskih restrikcija više nisu mogli raditi. No, takva su vremena iza nas, jer pandemija više i službeno ne predstavlja globalnu javno-zdravstvenu ugrozu, iako nije nestala.
– Ove godine dolazi nam osam brodova prvi put, a većina njih je novoizgrađena, kazala nam je Pevec, što dokazuje kako se industrija kružnih putovanja polako oporavlja. No, pandemija je učinila svoje i promijenila navike turista, koji će se sada možda prije odlučiti za neki drugi oblik putovanja, a ne na ono kružno. No, kreiranjem novih programa i paketa kompanije su uspjele ponovno privući dio klijenata, što nam je potvrdila i Pevec.
– Također, pojedine kompanije povećale su broj dolazaka i broj brodova koji će pristati u našoj putničkoj luci, tako da se radujemo jednoj dinamičnoj i zanimljivoj sezoni, kazala je Pevec.
Prednosti destinacije
Glavne prednosti Zadra na međunarodnom tržištu, osim bogate turističke infrastrukture u lučkom su smislu kvalitetna infrastruktura, raznolikost ponude na destinaciji, ali svakako i činjenica da je Zadar u portfelju putničkih luka kojima upravlja Global Ports Holding, najveći svjetski operater putničkih luka i ima direktne kontakte s vodećim ljudima svih kompanija za krstarenja.
– Kruzing industrija se još uvijek nije u potpunosti oporavila od utjecaja pandemije. Oporavak je proces koji će na globalnoj razini trajati najvjerojatnije do 2025. godine, istaknula je Pevec i dodala kako su za sada naznake dobre i potražnja za krstarenjima u uzlaznoj putanji.
– Gosti su danas, kao i svi mi, malo oprezniji i osvješteniji o važnosti provedbe adekvatnih higijenskih mjera, što nam je svima ostalo u svijesti od proteklih godina pandemije. I prije pandemije, na kruzerima je postojala daleko viša razina higijenskih i zdravstvenih mjera, kontrola i inspekcija u usporedbi s onima na snazi na kopnu, podsjetila je Pevec.
Što se tiče programa koji im se nudi, tu uvijek ima i uvijek će biti vise zahtjeva, jer očekivanja rastu, raste i broj i raznolikost putnika te postoji potreba za daljnjim razvojem mikrodestinacija i zanimljivih doživljaja.
Biti korak ispred
– Osim toga, uvijek treba pratiti razvoj konkurentnih destinacija i luka, i nastojati biti barem jedan korak ispred. Jedino tako se može ostvariti daljnji razvoj destinacije i maksimalno iskoristiti potencijale i ekonomske benefite koje donosi ova vrsta turizma. Zadar i okolica nude raznolikost ponude, i upravo to je naš glavni adut, naglasila je Pevec. Priliku za rast prije svega vidi u kvaliteti ponude, a ponajviše u razini uslužnosti svakoga tko je na bilo koji način uključen u turizam.
– Ne smijemo nikako zaboraviti da je osnova bilo kojeg turizma oduvijek bila upravo uslužnost, a koju jedino mogu pružiti ljudi. Također, trebamo svakako razmišljati o održivosti, na svima razinama te o autentičnosti i kvaliteti onoga što nudimo, zaključila je Pevec i dodala kako naravno valja istražiti najbolji način na koji želimo predstaviti našu destinaciju, kroz kreativne priče i inspirativne marketinške kampanje na globalnoj sceni.
– Moramo više komunicirati i dijeliti adekvatne informacije s ostalim dionicima u globalnom turizmu, zaključila je Pevec.
najnovije
najčitanije
Zadar
financijska izvješća
Poznato kako posluju gradske tvrtke. Tri u minusu, a iznos gubitaka jedne nije nimalo zanemariv
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.