Foto: Mislav Klanac
Zaposlenici Luke Zadar, koncesionara teretne luke Gaženica, u utorak stupaju u štrajk. Od sedam sati obustavljaju iskrcaj i ukrcaj tereta, no nastavit će s privezom i odvezom brodova u Gradskoj luci i Putničkoj luci Gaženica.
Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH), udružen u Savez samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) u ponedjeljak je najavio pokretanje štrajka nakon neuspješnog postupka mirenja u kojem je Uprava Luke Zadar odbila prihvatiti aneks kolektivnog ugovora. Kako je na medijskoj konferenciji održanoj ispred upravne zgrade Luke Zadar poručio sindikalni predstavnik SPIVH-a u Luci Zadar, Nikola Tuta, štrajk počinje u utorak u 7 sati.
– Radnici sa svojim plaćama ne mogu preživjeti normalno mjesec dana. Plaće su oko 700 eura, to je ispod svake razine. Ove godine ima puno posla i profita, naše traženje o 200 eura neto se moglo i moralo ispuniti. Imali smo dva neuspješna mirenja, jedno lani, a drugo prije nekoliko dana, kazao je Tuta.
– Mi nismo za štrajk, ali ovo više nema smisla. Naše su plaće premale i na to moram upozoriti javnost i Upravu. Uprava nam nije izašla u susret u dva mirenja, ali apeliram da još ima vremena da se dogovorimo, nikome štrajk nije u interesu. Strah me da ovo neće na dobro, rekao je sindikalni predstavnik radnika.
– Dogovorili smo s Upravom da ćemo zaustaviti samo rad na brodovima, iskrcaj i ukrcaj tereta na brodove. Imamo i koncesiju na privez i odvez brodova u Putničkoj luci Gaženica i u gradu, ali to nećemo zaustavljati zbog ljudi koji žive na otocima i zbog sigurnosti samih otoka. Trenutačno je u luci jedan brod koji iskrcava dijelove vjetrenjača i to ćemo također sutra zaustaviti, kazao je Tuta.

Naglasio je da radnici ne žele više raditi za ovakve plaće, a štrajk će trajati do ispunjenja njihovih uvjeta. Luka Zadar ima 90-ak zaposlenih u operativi, a štrajk je podržalo 90 posto radnika. Direktor Luke Zadar u ponedjeljak nije bio u firmi.
Radnici su već krajem prošle godine bili na korak od stupanja u štrajk. S obzirom na inflaciju i veliki porast troškova života, radnici su tražili da se dogovori aneks kolektivnog ugovora za povećanje osnovice za obračun plaća. Od Uprave su tražili fiksni iznos od 200 eura bruto, no u Luci Zadar ponudili su im samo 30 eura za topli obrok.
To je predsjednik SPIVH-a Stjepan Lisičak ocijenio mizernim i smiješnim, pa su ponudu Uprave u konačnici odbili i odlučili štrajk odgoditi do proljeća, kada Luka Zadar ima dogovorene unosne poslove.
Teretna luka Gaženica sastoji se od šest vezova – prvi za tekuće terete, drugi za opskrbu naftnih platformi, treći za rasute terete, četvrti za pretovar južnog voća, peti za pretovar općeg tereta i šesti za pretovar generalnog tereta.
Kako je navedeno u Registru stvarnih vlasnika, jedini stvarni vlasnik društva Luka Zadar d.d. je Jinxiong Hu. Taj je kineski investitor svojevremeno s Ivicom Todorićem pregovarao o preuzimanju Agrokora za dvije milijarde eura.
najnovije
najčitanije
Zadar
Zadarski nadbiskup
BOŽIĆNA PORUKA MILANA ZGRABLIĆA ‘Rastući utjecaj novih ideologija unosi sve više nesigurnosti u društvo’
Košarka
Velika čast
Legendarni Pino Giergia ponovno nominiran za ulazak u košarkašku Kuću slavnih
Hrvatska
Državni zavod za statistiku
Obujam građevinskih radova porastao 7,6 posto u odnosu na prošlu godinu
Zadar
Zbog radova
Sutra će ovaj dio grada biti bez vode
Crna Kronika
Prometni prekršaj
ČEKA GA VELIKA KAZNA Pijan vozio bez položenog vozačkog ispita, pa vrijeđao policiju
Hrvatska
udruga Pariter
Melita Vrsaljko proglašena novinarkom godine: “Ona je simbol izvrsnosti, hrabrosti i prkosa”
Županija
Požar
Planula obiteljska kuća na Viru
Zadar
arhitekt nikola bašić
KAKO SU NASTALE MORSKE ORGULJE Nemaju ni građevinsku dozvolu ni službeni projekt, a postale su simbol Zadra
Hrvatska
Ivana Marković
Gradonačelnica Supetra: Zbog uklanjanja murala s grbom HOS-a napadaju mi oca, branitelja
Županija
Otkriven uzrok?