Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

IVANA VLAŠIĆ

Zadranka uzalud molila liječnicu, nije joj htjela otvoriti bolovanje: 'Ostala sam u šoku...'

Autor: Goran Šimunov

11.09.2025. 11:23
Zadranka uzalud molila liječnicu, nije joj htjela otvoriti bolovanje: 'Ostala sam u šoku...'


Iako je na vrijeme svojoj liječnici obiteljske medicine u Zadru putem e-pošte prijavila kako se razboljela, da privremeno nije sposobna raditi te ju je zamolila da joj za te dane otvori bolovanje, jednoj mladoj Zadranki je njezina liječnica uskratila ostvarenje tih prava. Zbog toga je, kako kaže, bila prisiljena koristiti dane svog godišnjeg odmora.


Veću podršku u ostvarenju svojih prava kao pacijentice nije dobila ni u zadarskom uredu Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO).


Zadranka Ivana Vlašić ispričala nam je kako je njezin suprug nedavno obolio od koronavirusa, a dva dana nakon njega i ona je osjetila simptome ove zarazne bolesti. Njihovu kćer su zato također zadržali preventivno kod kuće, nisu je vodili u dječji vrtić, iako se ona na kraju nije zarazila.


Nitko se ne javlja




– Čim sam osjetila prve simptome zaraze koronom, prije nego sam se testirala i potvrdila kako se radi o koroni, pokušavala sam u puno navrata telefonom nazvati ordinaciju moje liječnice obiteljske medicine u Zadru, no nitko se nije javljao. Budući da nisam uspjela uspostaviti kontakt putem telefona, na službenu adresu e-pošte ove liječnice sam poslala mail u kojem sam joj napisala kako osjećam simptome ove zaraze te sam je zamolila da mi od toga dana otvori bolovanje kako bih izbjegla da odem na posao i nekog zarazim. Na taj mail nikada nisam dobila odgovor moje liječnice. Svom poslodavcu sam istog dana javila kako sam testiranjem utvrdila da imam koronu, da sam kontaktirala svoju liječnicu kako bi mi otvorila bolovanje, a moja šefica mi je u telefonskom razgovori odgovorila kako »nema problema i da vidi u mojem glasu da nisam uopće sposobna doći raditi«, priča Ivana dodajući kako je nakon nekoliko dana njen suprug bio bolje, popravilo se i njezino zdravstveno stanje, nije više imala temperaturu, ali još nije posve ozdravila.


– Suprug me dovezao do ordinacije moje liječnice. U čekaonici nije bilo nikog, pokucala sam na vrata, otvorila mi je osobno liječnica, a vidjela sam kako unutra nema medicinske sestre. Primila me, pitala me je zbog čega sam došla, a odgovorila sam joj kako sam zvala njezinu ordinaciju te sam joj poslala e-poštu. Odgovorila mi je kako »se ona ne javlja na pozive telefonom«, na što sam joj rekla kako njezina ordinacija ima kontakt broj, a odgovorila je kako »ona nema medicinsku sestru«. Pitala sam je li dobila moj mail te sam joj navela s koje mail adrese sam je kontaktirala. Na to mi je rekla kako »nije otvorila moj mail« i pitala me što mi je. Detaljno sam joj ispričala o mojoj zarazi koronom, na što mi je odgovorila: »Vi ste zdravi«. Rekla sam joj kako sam bila tri dana u temperaturi, kao i da mi je suprug bio bolestan od iste bolesti. Pitala me i »gdje sam se testirala i zbog čega nisam došla kad sam potvrdila zarazu koronom«. Odgovorila sam joj kako je preporuka kada su u tijeku akutni simptomi korone da se ne dolazi k liječniku, već da se javi naknadno, kaže ova Zadranka koja je rekla kako je tada zamolila liječnicu da joj retroaktivno otvori bolovanje kako bi bila plaćena za dane kad nije mogla raditi, da to može pravdati poslodavcu.


Za liječnicu – zdrava


– Na to mi je rekla kako »ona to ne može zbog toga što sam zdrava«. Rekla sam joj kako sam sada bolje, a kroz razgovor sam cijelo vrijeme uspijevala zadržati mirnoću. Usporedila sam moj slučaj s onim mojeg supruga kojem je istog dana kada mu je potvrđena zaraza koronom obiteljski liječnik otvorio bolovanje te mu je čak ponudio da mu se javi ako mu bude trebalo bilo što drugo. Na to je rekla kako »ona ne zna koji liječnik to radi, da se to ne smije raditi, te da se javim HZZO-u«. Rekla mi je »neka mi HZZO otvori bolovanje«. Zamolila sam je da mi barem otvori bolovanje od tog dana kad sam došla u ordinaciju, a odgovorila mi je pitajući me »na temelju čega da mi od tog dana otvori bolovanje«. Pitala sam je je zar ne vidi kako nisam dobro i rekla da ne bih dolazila u njezinu ordinaciju bez razloga. Na to mi je odgovorila kako će mi dati uputnicu da idem na rendgensko snimanje pluća i uputnicu za vađenje krvi te da tek kad joj donesem te nalaze možemo pričati da mi otvori bolovanje. Pitala sam što mogu napraviti dok ne dobijem spomenute nalaze, a odgovorila mi je da »vidim s mojim poslodavcem i da uzmem slobodne dane odnosno dane godišnjeg odmora«. Potom je ustala od stola i otvorila mi vrata ordinacije poručujući mi kako trebam otići. Ostala sam u šoku, prisjeća se Ivana dodajući kako je sutradan zvala zadarski ured HZZO-a, javila joj se službenica koja je, kaže, pretpostavila o kojoj obiteljskoj liječnici se radi te joj je potvrdila kako su zbog te liječnice puno puta imali pritužbe pacijenata. U razgovoru se požale, ali se odmah potom povuku i ne žele izlaziti s time prema Zavodu, doznala je od ove službenice.


Je li to žalosno?


– Rekla mi je i kako će sada uime Zavoda poslati e-poštu ovoj liječnici. Upozorila sam je kako ova liječnica ne odgovara na mailove te sam je pitala hoće li i njoj odgovoriti na e-poštu. Pitala sam je što mogu napraviti, a odgovorila mi je kako »moram stupiti u kontakt s ovom liječnicom i s njom se dogovoriti oko rješavanja pitanja bolovanja«. Za sat vremena sam ponovno telefonom razgovarala s ovom službenicom HZZO-a kako bih provjerila što se dalje događa. Priznala mi je kako joj ova liječnica nije odgovorila na e-poštu. Pitala sam što sad mogu napraviti, a odgovorila mi je kako »je to sad moj problem«. Mislim kako ova službenica HZZO-a nije napravila ništa bitno kako bi mi pomogla da se riješi ova situacija, već je napravila isto što i ja. »Oprala je ruke« i prebacila lopticu na moju liječnicu, ističe Zadranka dodajući kako je srećom u tvrtki u kojoj radi naišla na razumijevanje. Razgovarala je sa službenicom u računovodstvu kojoj je sve objasnila, a ona joj je izašla ususret te joj je odobrila korištenje godišnjeg odmora za dane kad je bila bolesna.


– Je li to žalosno da moram trošiti moja tri dana godišnjeg za pokrivanje bolesti, pita Ivana.


Pacijent se mora (iz)boriti


Komentirajući ovaj slučaj predsjednica udruge Zadarski pacijent Dubravka Finka, dr.med., je kazala kako ova pacijentica ne bi trebala koristiti godišnji odmor za dane kad je bila bolesna.


– Ova pacijentica je poslala e-poštu svojoj obiteljskoj liječnici, u kojoj se vidi dan i sat kad ga je poslala. Druga stvar je što ambulanta ima adresu e-pošte, a ne otvaraju mailove. U medicini je pravilo da se pacijentu vjeruje, iako oni mogu i lagati. Kroz razgovor s pacijentom liječnik može provjeriti je li istina što govori. Vrlo rijetko će se dogoditi da se pacijent za odsustvo s posla zbog bolesti ne javi svom liječniku dulje od dva dana, budući da mu i zakon nalaže da to napravi u roku od 72 sata. Ne postoji apsolutan dokaz da je pacijent obolio od korone. No ovoj pacijentici je poslana e-pošta dokaz kako se liječnici javila na vrijeme, zbog čega joj liječnica nema nikakvo pravo uskratiti molbu da joj otvori bolovanje za dane kad je bila bolesna. Osim toga, kad je ova pacijentica imala koronu, bila je opasna za druge pacijente i pohvalno je što nije dolazila u ordinaciju, istaknula je dr. Finka te dodala kako ova pacijentica može prijaviti ovaj slučaj.


– Pritužbu protiv svoje liječnice kako bi ostvarila svoje pravo na bolovanje zbog zarazne bolesti, može prijaviti na službenu adresu e-pošte zadarskog ureda HZZO-a. Onda će HZZO obaviti kontrolu ove liječnice.Ova pacijentica se može obratiti i županijskom Povjerenstvu za prava pacijenata, pa će to povjerenstvo provesti postupak. Pacijent mora biti malo aktivan i boriti se za svoja prava. Onda je svima u sustavu lakše. Može biti i da je ovdje problem nastao zbog nesporazuma, loše komunikacije. Osim toga, kad liječnica radi bez medicinske sestre onda joj je puno teže raditi, ističe dr. Finka.