
Foto: Luka Jeličić
Zadar je po mnogo čemu kvalitetna turistička destinacija, a to dokazuju i nedavno objavljeni rezultati analize projekta »IQM Destination«, u kojem sudjeluje Turistička zajednica grada Zadra. Utvrđena je visoka razina zadovoljstva u različitim segmentima zadarskog turizma analizom zadovoljstva 71.000 gostiju na temelju online recenzija.
Iako neki imaju rezultate ispod gradskog prosjeka, ukupno se zadovoljstvo turista Zadrom ipak može ocijeniti pozitivnim.
Ono što im se ne sviđa prvenstveno je stanje hotelskih kapaciteta, ponuda u ugostiteljskim objektima, te gradski hosteli.
Dio se problema, naravno, može ispraviti, ali turisti su nam zamjerili stanje javne infrastrukture, a s tim vjerojatno i gužve i zastoje, koji su se u ljetnim mjesecima na gradskim ulicama stvarali kako zbog povećane gustoće prometa, tako i radova u brojnim gradskim kvartovima.
Kvalitetni kampovi
Najvišu ocjenu, 94 od 100, dobile su gradske atrakcije, a iznad prosjeka su i kampovi (89,5), turističke agencije (89), marine (88,7). U ukupnoj ocjeni 87/100 u prosjeku su privatni smještaj (86,5) i plaže (86,44), na temelju 1.822 mišljenja gostiju.
– Za nas su to jako dobre ocjene i izvrsni pokazatelji kvalitete naše destinacije, kazala nam je direktorica zadarskog TZ-a Iva Bencun.
Što se tiče gradskih atrakcija, ne čudi visoka ocjena, s obzirom da su sve najvažnije atrakcije relativno blizu jedna drugoj, izrazito su atraktivne i zanimljive i može ih se obići u jednom danu, što je osobito važno za goste s kruzera i sve one na jednodnevnim izletima u gradu iz drugih destinacija.
Dva najveća kampa, koja spadaju u gradsko područje – Falkensteiner Premium Camping Zadar u Punta Skali i Zaton Holiday Resort u Petrčanima, izuzetno su visoke kvalitete, a jako dobro kotiraju i marine, gdje promet u turizmu raste iz godine u godinu.
Nautički je turizam tijekom pandemije bio jedan od najstabilnijih oblika odmora, a unatoč porastu cijena ove sezone i dalje je jedna od najvažnijih turističkih grana u Zadru.
– Želimo se što više približiti ocjeni 90, a tu su upravo gradske atrakcije najbolje ocijenjene. One i predstavljaju najvažnije razloge dolaska u našu destinaciju, što nam itekako pokazuje kako naši turisti smatraju da je Zadar atraktivna destinacija.
Atrakcije su naš jedinstveni privlačni faktor na tržištu i ovaj rezultat pokazuje kako su itekako dobro prepoznate, istaknula je Bencun.
Hotelski smještaj
Ono što ovim istraživanjem žele doznati, nadalje je pojasnila Bencun, jest realna slika Zadra kao destinacije u očima turista.
– Zadrani su vrlo samokritični, a takvo ponašanje i kritike su česte upravo i prema turističkom sektoru. Ovi će nam rezultati zato pokazati gdje i kako u budućnosti raditi da bismo bili još i bolji, istaknula je Bencun.
Relativno lošiji rezultat dobila su 22 ocjenjivana hotela (85/100), što se možda i promijeni nakon otvaranja Hyatt Regencyja, isti broj imaju ugostiteljski objekti (restorani, kafići na temelju 29.722 recenzije, javna infrastruktura ima ocjenu 84, što se neće promijeniti nabolje ni ove godine, a na začelju su 23 hostela s prosječno i dalje dobrom ocjenom 83,8.
– Ovakva istraživanja, tj. prosječne ocjene uvijek pokažu ono dobro i loše o destinaciji. Napredak se nadamo vidjeti u sektoru hotelskog smještaja, a svaki sudionik ovog istraživanja redovito za sebe po svim kategorijama može pratiti individualne ocijene i rezultate gostiju, te prema tome krojiti svoje poslovne politike i buduće poslovanje, pojasnila je Bencun.
Zadar se godinama na negativnim listama provlači upravo zbog manjka hotelskih kapaciteta, koji se, prateći kvalitetu turističke destinacije i tip gostiju koji u nju dolaze, ističu kao sektor koji uvelike utječe na prepoznatljivost destinacije kod turista dubljeg džepa.
Kako zbog cjelogodišnjeg poslovanja, tako i dodatnih sadržaja, hoteli su faktor koji uvelike može utjecati na dulji ostanak u destinaciji – naročito van špice sezone.
Iznimna su zato očekivanja od Hyatta, koji bi u Zadar napokon trebao privući goste više platežne moći. Privatan je smještaj zato dobio iznimno dobre ocijene, kao i sektor koji drži najveći postotak kreveta u gradu.
Restorani se nisu proslavili
– Turisti primjećuju brojne detalje koji nama, koji u Zadru živimo, promaknu i ne libe se iskazati ih putem ocjena i recenzija, istaknula je Bencun.
Zadarski restorani i kafići zato se nisu toliko proslavili, bilo da je zbog relativne sličnosti u njihovoj ponudi, koja je prvenstveno orijentirana brzoj, lako dostupnoj i nadaleko popularnoj hrani, a manje tradicionalnim dalmatinskim delicijama, tako i zbog njihove skupoće.
– Ponovili smo zato poziv prema dionicima turističke industrije, kako bi se što više aktera uključilo u projekt. To bi nam dalo priliku da još konkretnije promatramo turističke mijene u našem gradu i imali bismo kompletniju sliku Zadra kao turističke destinacije, zaključila je Bencun.
Podaci su prikupljeni s preko 150 online platformi, uključujući Google Maps, Booking.com, Expedia i TripAdvisor. Gosti posebno ističu gostoljubivost, ugodnu atmosferu i jedinstvenu »vibru« grada koja ih oduševljava, čineći Zadar privlačnom destinacijom.
najnovije
najčitanije
Zadar
PU ZADARSKA
Zadarska policija objavila važan apel! ‘Nećemo pokretati prekršajni niti kazneni postupak ako…’
Hrvatska
ISTRAŽIVANJE HGK
Premium smještajna ponuda u 2024. uprihodila 1,4 milijarde eura
Footopis
LIGA PRVAKA
INTER I PSG ZASLUŽENO? U finalu ćemo gledati sudar ideologija, evo što mora brinuti Parižane
Zadar
NAŠ ZADAR
‘LIPOTA ZADRA’ Video zadarskih maturanata osvojio društvene mreže: ‘To su geni dalmatinski…’
Ostali sportovi
ODLIČAN REZULTAT
Ante Špaleta je imao najbolji rezultat od zadarskih predstavnika na ‘Wingsu’! ‘Sve je prošlo jako dobro’
Zadar
ZASLUŽENA PRIZNANJA
Najboljim medicinskim sestrama i tehničarima “Zadarsko bijelo srce”
Svijet
VATIKAN
Izabran novi papa!
Zadar
SEDMORICA U KAMPANJI
ANALIZA Erlić i Radeta govore o programu HDZ-a, Žuvela ne želi puno o Kapoviću, Ninčević kontradiktoran sam sebi
Zadar
Odgovor Zubčiću
Bilaver: Ostavku sam podnio 2. svibnja. Zavladala je panika pa Zubčić kreće s prljavom kampanjom!
Zadar
prozvao protukandidata